    From: JK <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: zaroka matowa a pierdolona UE
    Date: Sun, 12 Dec 2010 21:32:05 +0100

    W dniu 2010-12-12 21:21, a...@p...pl pisze:
    > Czesc,
    >
    > wiedzialem, ze UE kombinuje z zarowkami jako zarowkami, ale nie
    > wiedzialem, ze nie podobaja jej sie w pierwszej kolejnosci zarowki
    > matowe.
    >
    > A czy wystepuje wogole cos takiego jak zarowka halogenowa matowa?
    > Potrzebuje zarowek matowych do lampek przy biurku i do czytania.
    > Matowe zarowki lepiej rozpraszaja swiatlo i bardziej rownomiernie
    > oswietlaja powieszchnie biurka/ksiazki.
    >
    > Skoro matowej jej sie nie podobaja, to dlaczego wszystkie swietlowki
    > sa MATOWE???? (:-)

    O ile dobrze zrozumiałem twój buszmeński, to
    masz problem ze zrozumieniem istoty działania
    świetlówki, tak?
    Otóż świetlówka musi być matowa, bo to proszek
    który osadzony jest na wewnętrznej stronie
    rury świetlówki, świeci. Ten sam proszek,
    który odpowiada za "matowość" świetlówki.
    Są przeźroczyste "świetlówki" ale świecą one
    takim światłem, które ugotowałoby twoje oczy
    po paru godzinach.

    Świetlówki nie przeszkadzają Unii bo mają
    wyższą sprawność niż żarówki.

    JK