  • 1. Data: 2010-12-12 20:21:02
    Temat: zaroka matowa a pierdolona UE
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    wiedzialem, ze UE kombinuje z zarowkami jako zarowkami, ale nie
    wiedzialem, ze nie podobaja jej sie w pierwszej kolejnosci zarowki
    matowe.

    A czy wystepuje wogole cos takiego jak zarowka halogenowa matowa?
    Potrzebuje zarowek matowych do lampek przy biurku i do czytania.
    Matowe zarowki lepiej rozpraszaja swiatlo i bardziej rownomiernie
    oswietlaja powieszchnie biurka/ksiazki.

    Skoro matowej jej sie nie podobaja, to dlaczego wszystkie swietlowki
    sa MATOWE???? (:-)

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2010-12-12 20:32:05
    Temat: Re: zaroka matowa a pierdolona UE
    Od: JK <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-12-12 21:21, a...@p...pl pisze:
> [...]
    > oswietlaja powieszchnie biurka/ksiazki.
    >
    > Skoro matowej jej sie nie podobaja, to dlaczego wszystkie swietlowki

    O ile dobrze zrozumiałem twój buszmeński, to
    masz problem ze zrozumieniem istoty działania
    świetlówki, tak?
    Otóż świetlówka musi być matowa, bo to proszek
    który osadzony jest na wewnętrznej stronie
    rury świetlówki, świeci. Ten sam proszek,
    który odpowiada za "matowość" świetlówki.
    Są przeźroczyste "świetlówki" ale świecą one
    takim światłem, które ugotowałoby twoje oczy
    po paru godzinach.

    Świetlówki nie przeszkadzają Unii bo mają
    wyższą sprawność niż żarówki.

    JK

  • 3. Data: 2010-12-12 20:40:20
    Od: a...@p...pl

    On Sun, 12 Dec 2010 21:32:05 +0100, JK <s...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >takim światłem, które ugotowałoby twoje oczy
    >po paru godzinach.
    >
    >Świetlówki nie przeszkadzają Unii bo mają

    a nie widziales moze mojego usmieszku na koncu? Ja wiem jak dziala
    swietlowka i co to jest luminofor.

    Pozdrowic Kali

    --
    ThinkXtra

  • 4. Data: 2010-12-12 20:44:11
    Od: konieczko <t...@o...pl>

> [...]
    > oswietlaja powieszchnie biurka/ksiazki.
    >
    > Skoro matowej jej sie nie podobaja, to dlaczego wszystkie swietlowki

    Pewnie zaden z pierdzistolkow brukselskich tego nie wie juz nie wspomne
    o tym ze zaden z tych idiotow nie ma pojecia pewnie jak dziala
    swietlowka i ze zawiera w qrwe rteci.

  • 5. Data: 2010-12-12 20:46:35
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 12 Dec 2010 21:21:02 +0100, a...@p...pl wrote:
    >wiedzialem, ze UE kombinuje z zarowkami jako zarowkami, ale nie
    >wiedzialem, ze nie podobaja jej sie w pierwszej kolejnosci zarowki
    >matowe.

    No nie, w drugiej. W trzeciej beda 60W itd.

> [...]
    >oswietlaja powieszchnie biurka/ksiazki.
    >Skoro matowej jej sie nie podobaja, to dlaczego wszystkie swietlowki

    To sobie wstaw do lampki matowa swietlowke, albo matowa ledowke :-)

    J.

  • 6. Data: 2010-12-12 20:52:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello adresss,

    Sunday, December 12, 2010, 9:21:02 PM, you wrote:

> [...]
    > matowe.
    > A czy wystepuje wogole cos takiego jak zarowka halogenowa matowa?

    Kiedyś były. Obecnie są niekoszerne.

    > Potrzebuje zarowek matowych do lampek przy biurku i do czytania.
    > Matowe zarowki lepiej rozpraszaja swiatlo i bardziej rownomiernie
    > oswietlaja powieszchnie biurka/ksiazki.

    Ba! Ale są niekoszerne. Podziękuj ekofaszystom.

    > Skoro matowej jej sie nie podobaja, to dlaczego wszystkie swietlowki
    > sa MATOWE???? (:-)

    Bo muszą być.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 7. Data: 2010-12-12 20:57:03
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 12 Dec 2010 21:44:11 +0100, konieczko wrote:
    >Pewnie zaden z pierdzistolkow brukselskich tego nie wie juz nie wspomne
    >o tym ze zaden z tych idiotow nie ma pojecia pewnie jak dziala
    >swietlowka i ze zawiera w qrwe rteci.

    Sa obliczenia ze zwykla zarowka emituje wiecej rteci niz zawiera
    swietlowka. Bo rtec jest tez w weglu spalanym w elektrowniach.

    J.

  • 8. Data: 2010-12-12 21:01:59
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 12 Dec 2010 21:32:05 +0100, JK wrote:
    >Otóż świetlówka musi być matowa, bo to proszek
    >który osadzony jest na wewnętrznej stronie
    >rury świetlówki, świeci. Ten sam proszek,
    >który odpowiada za "matowość" świetlówki.

    Hm, a nie jest mozliwe zeby ten luminofor "wbudowac" w przezroczyste
    szklo ?

    http://cgi.ebay.com/1-Bismuth-BGO-Scintillation-Crys
    tal-Radiation-Detector-/250740481645
    Ciekawe czy to zaswieci w UV

    J.

  • 9. Data: 2010-12-12 21:10:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan JK napisał:

> [...]
    >
    > Świetlówki nie przeszkadzają Unii bo mają wyższą sprawność niż żarówki.

    Ale to ani trochę nie wyjaśnia zakazu używania matowych żarówek (które
    matowe być nie muszą, ale lepiej gdy są) przy jednoczesnej aprobacie
    świetlówek (które matowe być muszą). Chędożony urzędas zakazał, ale
    nie napisał dlaczego. I jeszcze na dodatek wpisał gdzie trzeba, że
    "z wyjątkiem kompaktowych lamp fluorescencyjnych", żeby ktoś dla jaj
    się ie przyczepił i żeby nie wyszło, że nawet świetlówą świecić w UE
    nie wolno.

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2010-12-12 21:17:55
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    konieczko napisało:

    > Pewnie zaden z pierdzistolkow brukselskich tego nie wie juz nie
    > wspomne o tym ze zaden z tych idiotow nie ma pojecia pewnie jak
    > dziala swietlowka i ze zawiera w qrwe rteci.

    Pierdzistołek napisał, że emisja rtęci wprawdzie wzrośnie, ale
    "jednocześnie wykazano, że ilość tę można znacznie zmniejszyć".
    Można, co nie znaczy, że ktoś się tym przejął i z możliwości
    skorzysta -- tu już żadnych dyrektyw nie ma. Jak w kabarecie.

    --
    Jarek