    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: zaroka matowa a pierdolona UE
    Date: Sun, 12 Dec 2010 21:10:29 +0000 (UTC)

    Pan JK napisał:

    > O ile dobrze zrozumiałem twój buszmeński, to masz problem ze zrozumieniem
    > istoty działania świetlówki, tak?
    > Otóż świetlówka musi być matowa, bo to proszek który osadzony jest na
    > wewnętrznej stronie rury świetlówki, świeci. Ten sam proszek, który
    > odpowiada za "matowość" świetlówki. Są przeźroczyste "świetlówki" ale
    > świecą one takim światłem, które ugotowałoby twoje oczy po paru godzinach.
    >
    > Świetlówki nie przeszkadzają Unii bo mają wyższą sprawność niż żarówki.

    Ale to ani trochę nie wyjaśnia zakazu używania matowych żarówek (które
    matowe być nie muszą, ale lepiej gdy są) przy jednoczesnej aprobacie
    świetlówek (które matowe być muszą). Chędożony urzędas zakazał, ale
    nie napisał dlaczego. I jeszcze na dodatek wpisał gdzie trzeba, że
    "z wyjątkiem kompaktowych lamp fluorescencyjnych", żeby ktoś dla jaj
    się ie przyczepił i żeby nie wyszło, że nawet świetlówą świecić w UE
    nie wolno.

    --
    Jarek