    From: Edek Pienkowski <e...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: zarombisty 'patent' (dot edycji zrodel)
    Date: Sat, 1 Sep 2012 13:19:14 +0000 (UTC)

    Dnia Fri, 31 Aug 2012 02:40:16 -0700, kenobi napisal:

    > patent w sensie metaforycznym w sensie pomysl -
    > chodzi mi o ciekawa funkcje ktora chcialbym miec np
    > juz dostepny w swoim edytorze kodu ale nawet i ogolnym
    > edytorze tekstu
    >
    > chodzi o douzupelnianie (np tabem) kazdego slowa/ciagu
    > sposrod zbioru wklepanych juz w piliku slow, np jesli
    > bym wpisal w edytorze raz slowo float to kazde nastepne
    > moglbym juz douzupelnic tabem, podobnie z innymi
    > nazwami np nazwami funkcji

    Faktycznie, wielu edytorom brakuje czegoś podobnego. Jest
    kilka praktycznych problemów i detali:

    - to fajnie działa jako proof-of-concept na jednym/dwóch
    plikach, gorzej z projektami z tysiącami plików: robi
    się po prostu za dużo słów
    - przydałaby się jakaś heurystyka:
    - najczęściej używane słowa w danym pliku
    - najczęściej używane słowa ostatnio (cokolwiek to
    znaczy)
    - jako sortowanie zwykłych uzupełnień (funkcje, zmienne
    posortowane nie alfabetycznie ale po ostatnim użyciu)
    - jako sortowanie bliskich: innych metod tej samej
    klasy, potem sąsiednich klas, potem całego pakietu...
    - słów lub całych fraz: jakby się dało mieć coś
    takiego zamiast c-c, c-v ja byłbym za

    I tu zaczynają się detale techniczne. Dla uzupełnień
    w dużych projektach korzysta się ze zwykłych wyszukujących
    indeksów, z dysku - inaczej rozmiar danych nie pozwala
    przy obecnych prockach na reakcję w małym ułamku sekundy,
    a dłuższe opóźnienia są bardziej wnerwiające niż pomocne
    (a jak jeszcze jest read-lock na edytowanym pliku to
    frustracja gwarantowana). Technicznie trzeba by dodać
    jakiś LRU, implementacje istnieją (albo można przepisać
    fragment squida, albo indeks ma wbudowane dodatkowe LRU).
    Wbrew pozorom sporo wysiłku wymagałoby zrobienie
    tego sensownie łącząc kilka różnych elementów.

    > (- pomysl wziety glownie z przyzwyczajenie sie do
    > funkcjonalnosci programu do czatowania ktory
    > doouzupelnia niki tabem - to tak wchodzi w krew ze czesto chce sie douzupelniec w
    tym zwykle slowa,
    > rowniez odnoscnie czytania notatki na blogu xiona
    > o budowaniu drzewek do douzupelnien - w edytorze
    > bylaby to swietna rzecz (az prawie chce mi sie
    > napisac edytor ktory by to miał)
    > \

    Mi najbardziej brakuje uzupełniania takiego jakie mają
    shelle, git i inne rozsądne narzędzia: po wpisaniu fri
    powinien zasugerować: czy chodziło ci o fir? Prosta
    rzecz w implementacji i wydajna, a żaden z moich
    edytorów tego nie ma. Najlepiej w połączenieniu z OP'a
    "patentem w sensie metaforycznym"

    --
    Edek