  • 1. Data: 2012-08-31 11:40:16
    Temat: zarombisty 'patent' (dot edycji zrodel)
    Od: kenobi <p...@g...com>

    patent w sensie metaforycznym w sensie pomysl -
    chodzi mi o ciekawa funkcje ktora chcialbym miec np
    juz dostepny w swoim edytorze kodu ale nawet i ogolnym
    edytorze tekstu

    chodzi o douzupelnianie (np tabem) kazdego slowa/ciagu
    sposrod zbioru wklepanych juz w piliku slow, np jesli
    bym wpisal w edytorze raz slowo float to kazde nastepne
    moglbym juz douzupelnic tabem, podobnie z innymi
    nazwami np nazwami funkcji

    (- pomysl wziety glownie z przyzwyczajenie sie do
    funkcjonalnosci programu do czatowania ktory
    doouzupelnia niki tabem - to tak wchodzi w krew ze czesto chce sie douzupelniec w tym
    zwykle slowa,
    rowniez odnoscnie czytania notatki na blogu xiona
    o budowaniu drzewek do douzupelnien - w edytorze
    bylaby to swietna rzecz (az prawie chce mi sie
    napisac edytor ktory by to miał)
    \

  • 2. Data: 2012-08-31 11:44:16
    Temat: Re: zarombisty 'patent' (dot edycji zrodel)
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-08-31 11:40, kenobi pisze:
> [...]
    > bym wpisal w edytorze raz slowo float to kazde nastepne
    > moglbym juz douzupelnic tabem, podobnie z innymi

    znowu odkrywasz amerykę w konserwach? takie programy juz są - czym
    uzupełnienie dopełniasz, to zależy od programu, ew jest konfigurowalne...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 3. Data: 2012-08-31 12:32:39
    Od: "Wojciech Sura" <s...@s...op.pl>

    W dniu 31.08.2012 o 11:40 kenobi <p...@g...com> pisze:
    (...)

    Zgadnę, nie piszesz programów w żadnym większym IDE pokroju Visual Studio,
    prawda?

    Pozdrawiam -- Spook.

  • 4. Data: 2012-08-31 12:47:41
    Od: kenobi <p...@g...com>

    W dniu piątek, 31 sierpnia 2012 11:44:16 UTC+2 użytkownik Tomasz Kaczanowski napisał:

    > znowu odkrywasz amerykę w konserwach? takie programy juz są - czym
    >
    > uzupełnienie dopełniasz, to zależy od programu, ew jest konfigurowalne...

    to nie ameryka, ale b dobry pomysl,
    uzywam malych edytorów i nie znam zadnego
    ktory bo mial to co mowie tj douzupelnianie
    do słów-ciagów z akutalnego pliku (vel ew
    jakiegos wybranego setu plików)

  • 5. Data: 2012-08-31 12:53:36
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-08-31 12:47, kenobi pisze:

    > to nie ameryka, ale b dobry pomysl,
    > uzywam malych edytorów i nie znam zadnego
    > ktory bo mial to co mowie tj douzupelnianie
    > do słów-ciagów z akutalnego pliku (vel ew
    > jakiegos wybranego setu plików)

    nawet prosty notepad++ to ma, więc albo nie potrafisz używać, albo
    używasz jakiegoś barachła.... Takie rzeczy dostępne są od bardzo, bardzo
    dawna w większości dobrych edytorów dla programisty, albo w miarę
    uniwersalnych edytorów. O IDE dla developerów nawet wspominać nie będę...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 6. Data: 2012-08-31 13:09:29
    Od: kenobi <p...@g...com>

    W dniu piątek, 31 sierpnia 2012 12:54:03 UTC+2 użytkownik Tomasz Kaczanowski napisał:

    > nawet prosty notepad++ to ma, wi�c albo nie potrafisz u�ywa�, albo
    >
    > u�ywasz jakiego� barach�a.... Takie rzeczy dost�pne s� od bardzo, bardzo
    >
    > dawna w wi�kszo�ci dobrych edytor�w dla programisty, albo w miar�
    >
    > uniwersalnych edytor�w. O IDE dla developer�w nawet wspomina� nie b�d�...

    fakt sprawdzilem notepad++ to ma, mozna
    nawet przepisac pod taba, i to swietnie
    dziala

    ktos wie ktore edytory to jeszcze maja
    (ale dokladnie to tj doouzupelnienie do
    ciagow z pliku ew setu wybranych plikow?)

    to super, to ze to jest nie zmienia
    faktu ze to mz swietny patent,

  • 7. Data: 2012-08-31 16:54:25
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Wojciech Sura" <s...@s...op.pl> napisał w wiadomości
    e...
    W dniu 31.08.2012 o 11:40 kenobi <p...@g...com> pisze:
    (...)

    > Zgadnę, nie piszesz programów w żadnym większym IDE pokroju Visual Studio,
    > prawda?

    Ktoś, kto pisze "zarombisty" zazwyczaj omija z daleka produkty wrednych
    korporacji.
    ;-)
    yamma

  • 8. Data: 2012-08-31 18:13:19
    Od: qwak <q...@w...pl>

    W dniu 31.08.2012 13:09, kenobi pisze:

    > ktos wie ktore edytory to jeszcze maja
    np. kate z KDE

    --
    Piotr Beling - http://qwak.w8.pl http://warcaby.w8.pl http://bcalc.w8.pl
    http://kiedygdzie.co

  • 9. Data: 2012-09-01 15:19:14
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Fri, 31 Aug 2012 02:40:16 -0700, kenobi napisal:

> [...]
    > bym wpisal w edytorze raz slowo float to kazde nastepne
    > moglbym juz douzupelnic tabem, podobnie z innymi

    Faktycznie, wielu edytorom brakuje czegoś podobnego. Jest
    kilka praktycznych problemów i detali:

    - to fajnie działa jako proof-of-concept na jednym/dwóch
    plikach, gorzej z projektami z tysiącami plików: robi
    się po prostu za dużo słów
    - przydałaby się jakaś heurystyka:
    - najczęściej używane słowa w danym pliku
    - najczęściej używane słowa ostatnio (cokolwiek to
    znaczy)
    - jako sortowanie zwykłych uzupełnień (funkcje, zmienne
    posortowane nie alfabetycznie ale po ostatnim użyciu)
    - jako sortowanie bliskich: innych metod tej samej
    klasy, potem sąsiednich klas, potem całego pakietu...
    - słów lub całych fraz: jakby się dało mieć coś
    takiego zamiast c-c, c-v ja byłbym za

    I tu zaczynają się detale techniczne. Dla uzupełnień
    w dużych projektach korzysta się ze zwykłych wyszukujących
    indeksów, z dysku - inaczej rozmiar danych nie pozwala
    przy obecnych prockach na reakcję w małym ułamku sekundy,
    a dłuższe opóźnienia są bardziej wnerwiające niż pomocne
    (a jak jeszcze jest read-lock na edytowanym pliku to
    frustracja gwarantowana). Technicznie trzeba by dodać
    jakiś LRU, implementacje istnieją (albo można przepisać
    fragment squida, albo indeks ma wbudowane dodatkowe LRU).
    Wbrew pozorom sporo wysiłku wymagałoby zrobienie
    tego sensownie łącząc kilka różnych elementów.

> [...]
    > rowniez odnoscnie czytania notatki na blogu xiona
    > o budowaniu drzewek do douzupelnien - w edytorze
    > bylaby to swietna rzecz (az prawie chce mi sie

    Mi najbardziej brakuje uzupełniania takiego jakie mają
    shelle, git i inne rozsądne narzędzia: po wpisaniu fri
    powinien zasugerować: czy chodziło ci o fir? Prosta
    rzecz w implementacji i wydajna, a żaden z moich
    edytorów tego nie ma. Najlepiej w połączenieniu z OP'a
    "patentem w sensie metaforycznym"

    --
    Edek

  • 10. Data: 2012-09-01 20:09:06
    Od: kenobi <p...@g...com>

    > Faktycznie, wielu edytorom brakuje czegoś podobnego. Jest
    >
    > kilka praktycznych problemów i detali:

    Wymyslanie problemow, wystarczy ze obowiazywaloby to w ramach jednago pliku
    czy nawet editboxa do pisania emaili
    i juz jest fajny improvement (o ile to
    by polepszylo wydajnosc maszynistki ;-)
    normalnie dlugie nazwy funkcji czasem przepisuje a czasem powielam copy n pastem

    Ciekawe ze n++ to ma. Ja na codzien od
    lat (i to wielu) uzywam starego edytora
    context ktory tego nie ma :( na razie
    jestem za bardzo przyzwyczajony by go