    From: "Tmek" <g...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: zarówka diodowa w obudowie GU10
    Date: Wed, 19 May 2010 13:00:04 +0200

    bdronka wrote:
    > wniosek jaki sie nasuwa po odpowiedzi na mojego posta: (za które
    > bardzo dziekuje)
    > - lampy diodowe są jeszcze zbyt mało wydajne, zbyt drogie, a czas
    > zwrotu inwestycji sięga lat - o ile do tego czasu lampa diodowa sie
    > nie spali lub nie będzie świeciła trupim światłem, do tego aby
    > oświetlić pomieszczenie (kuchnia, łazienka)
    >
    > mam nadzieje ze za jakis czas coś się poprawi w tej materii i wtedy
    > bedzie warto zainwestowac w taki typ oświetlenia:p

    Jak chesz miec jasno i zey malo pradu to zuzywalo to zaloz sobie swietlowke.

    Wszyscy podniecaja sie tymi diodami a tak naprawde to dziala w skrocie jak
    swietlowka.
    I tu i tu swieci luminofor tylko metoda pobudzania jest inna jak i
    powierzchnia z ktorej emitowane jest swiatlo.

    Obecne komfort korzystania z lampek led do halogenow jest powownywalny jak
    swiatlo sloneczne do swiatla ksiezyca. Swietlowki to juz nie ta barwa ale
    nadal jasno. A diody, poza tymi za kosmiczne pieniadze, to nieporozumienie i
    handlowy kit.

    Tmek