  • 1. Data: 2010-05-18 12:28:33
    Temat: zarówka diodowa w obudowie GU10
    Od: bdronka <b...@p...gazeta.pl>

    Witam,

    chciałbym spytać czy warto wymienić żarówke (halogen) na żarówke diodową
    (w obudowie GU10)?
    jeśli tak, to co polecicie? żarówke diodową z wieloma diodami czy z
    kilkoma (np 3 power led)?
    jeśli macie jakies sprawdzone żarówki diodowe bede wdzieczny za link
    (producenta, sklepu)

    pozdrawiam

    ps: zarówka to nie jest, bo nie ma żarnika, świetlówka też nie:p

  • 2. Data: 2010-05-18 12:38:22
    Temat: Re: zarówka diodowa w obudowie GU10
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-05-18 14:28, bdronka pisze:
    > chciałbym spytać czy warto wymienić żarówke (halogen) na żarówke diodową
    > (w obudowie GU10)?
    > jeśli tak, to co polecicie? żarówke diodową z wieloma diodami czy z
    > kilkoma (np 3 power led)?
    Ale jakiej mocy ta żarówka, w jakim celu? Bo musisz się liczyć z tym, że
    diodowe odpowiedniki (pomimo ogromnego nacisku marketingowego) dają
    światła mało lub bardzo mało (zwłaszcza te w cenach akceptowalnych, tzn
    poniżej kilkasetzł). Jeśli ten halogen miał ci oświetlać np szafkę
    wewnątrz - ok, faktycznie żarówkę 5-10W można zastąpić ledem solidnym i
    będzie tak samo jasno. Ale nie licz że nawet kilka ledów na suficie
    oświetli ci pomieszczenie parę m^2

    Popatrz w marketach budowlanych gdzie świecą różne
    żarówki/świetlówki/ledy na wystawie, ale nie patrząc wprost "w leda" bo
    wtedy wydaje się jasny i rażący, ale przykładając np rękę/kartkę/coś te
    20cm od źródła światła. I oceń jak jasno oświetlone jest to coś i w jak
    szerokim zakresie kątów (przeważnie led będzie dużo węższym strumieniem
    świecił niż halogen)

    > ps: zarówka to nie jest, bo nie ma żarnika, świetlówka też nie:p
    Fakt, ale jak to nazywać? "źródło światła" to trochę za długa nazwa.
    "Lampka led" też nie, bo lampka to świecidełko plus jakiś kinkiet czy
    inna obudowa. Led po prostu też nie, bo ledy są w nim, a nie jako
    całość... Ale w pospolitym znaczeniu okreslenie żarówka na dowolne
    źródło światła jest tak powszechne, że raczej się rozumiemy o co chodzi,
    podobnie jak z "żarówkami energooszczędnymi" w sensie kompaktowych
    świetlówek.
    Zamieszanie powstaje dopiero gdy chcesz kupić "żarówkę halogenową ale w
    normalnej bańce, z gwintem dużym 27" i jak to powiedzieć krótko

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 3. Data: 2010-05-18 12:58:20
    Od: bdronka <b...@p...gazeta.pl>

    myślałem o oświetleniu łazienki - 6 takich halogenów diodowych,
    powierzchnia ok 5 m^2

  • 4. Data: 2010-05-18 13:09:44
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bdronka" <b...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > myślałem o oświetleniu łazienki - 6 takich halogenów diodowych,
    > powierzchnia ok 5 m^2

    Ogólnie da się zrobić, przykłady:
    http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=1084
    http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=1983

    Można mnie pytać o szczegóły na maila...

    Pozdrawiam
    EM

  • 5. Data: 2010-05-18 13:15:03
    Od: Melwin <c...@t...pbz>

    W dniu 2010-05-18 14:58, bdronka pisze:
    > myślałem o oświetleniu łazienki - 6 takich halogenów diodowych,
    > powierzchnia ok 5 m^2

    Zapomnij. Próbowałem nie da się. Jedyne zastosowanie jakie wymyśliłem to
    oświetlenie awaryjne z UPSa i oświetlenie schodów przed domem.

  • 6. Data: 2010-05-18 13:42:37
    Od: "d530" <d...@p...com>

    "bdronka" <b...@p...gazeta.pl> wrote in message

    > ps: zarówka to nie jest, bo nie ma zarnika, swietlówka tez nie:p

    Ogólna nazwa to lampa. W tym przypadku lampa LED.

    Uprzedzajac komentarze, które pojawia sie na grupie: samo zródlo swiatla bez
    oprawy nazywamy lampa.

  • 7. Data: 2010-05-18 13:47:51
    Od: "d530" <d...@p...com>

    "BartekK" <s...@N...org> wrote in message

    > "Lampka led" tez nie, bo lampka to swiecidelko plus jakis kinkiet czy inna
    > obudowa.

    Bez urazy, ale zdrabnianie traci infantylizmem.

    >Ale w pospolitym znaczeniu okreslenie zarówka na dowolne zródlo swiatla
    >jest tak powszechne, ze raczej sie rozumiemy o co chodzi, podobnie jak z
    >"zarówkami energooszczednymi" w sensie kompaktowych swietlówek.

    No rozumiemy, ale tez rozumiemy dlaczego nie zarówka. Dlatego nie "równajmy
    w dól" - do poziomu sprzedawców z targowiska.

  • 8. Data: 2010-05-18 14:00:57
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 18.05.2010 15:15, schrieb Melwin:

    > Zapomnij. Próbowałem nie da się. Jedyne zastosowanie jakie wymyśliłem to
    > oświetlenie awaryjne z UPSa i oświetlenie schodów przed domem.

    No bez przesadyzmu. Mam przy lustrze 2x lampy LED GU10, chyba z 26
    pojedynczymi diodami na burcie każda. Wystarczy w zupełności by się
    odświnić, a kobiety potrafiły się przy tym nawet umalować i nie wyszło
    wampirowato ;-).

    Waldek

  • 9. Data: 2010-05-18 14:10:24
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    > myślałem o oświetleniu łazienki - 6 takich halogenów diodowych,
    > powierzchnia ok 5 m^2

    Polecam ledy ciepłe 80szt z allegro po 18.90 chyba. Mam w kuchni 6 sztuk.
    Jak dla mnie to świecą ciut ciemniej niż halogen 50W ale 6 halogenów to było
    za dużo a teraz jest w sam raz.

    PC

  • 10. Data: 2010-05-18 14:11:22
    Od: bdronka <b...@p...gazeta.pl>

    W dniu 18.05.2010 15:42, d530 pisze:
    > "bdronka" <b...@p...gazeta.pl> wrote in message

    > Ogólna nazwa to lampa. W tym przypadku lampa LED.
    >
    > Uprzedzajac komentarze, które pojawia sie na grupie: samo zródlo swiatla bez
    > oprawy nazywamy lampa.

    tego słowa mi brakowało:p