    From: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: zasilacz do diody led 100W
    Date: Wed, 30 Dec 2009 19:32:52 +0100

    doktorek wrote:

    > chcialbym tego uzyc do mikroskopu. teraz jest lampa rteciowa i jest to
    > masakra.
    > znalazlem cos takiego w internecie (czekam na odpowiedz ile to kosztuje)
    > no
    > i chcialbym - byc moze - sprobowac cos takiego zrobic samemu
    > http://www.coolled.com/Life-Sciences-Analytical/Prod
    ucts/pE-100/

    nie wiem jaki to mikroskop, ale 100W to duzo mocy ;) ja mam w takim
    zabawkowym '400x' zmieniona zaroweczke na 1W cree i przy 1/10 mocy i tak
    patrzenie przez okular oslepia, a jak dam papier sniadaniowy nad okular to
    mam projektor ;)

    co do diod to na allegro jest taki pan ktory sprzedaje cree XP-G, to ma
    jakies 140lm przy 350mA. mam model 'nizszy' w rowerku (~120lm) i imho jest
    calkiem ok, wyraznie jasniejsze niz luxeony 60-100lm...
    zgaduje ze do tego mikroskopu potrzeba wiecej - moze warto zapytac
    sprzedawcy czy by nie sprowadzil czegos wiekszego w podobnej klasie,

    widmo bialej diody i lampy rteciowej zdrowo sie bedzie roznic,
    chociaz pewnie i tak bedzie o tyle lepiej ze rteciowka zmienia widmo w miare
    rozgrzewania sie ;)

    sugerowalbym jeszcze rozejrzec sie za niebieskimi ledami w podobnych
    modulach (i mocach) + dodawac luminofory, wydajnosc bedzie podobna , a
    kontrola barwy swiatla lepsza.

    a jesli mikroskop ma komputer do analizy obrazu to da to tez duzo wiecej
    zabawy :)