  • 1. Data: 2009-12-30 14:31:27
    Temat: zasilacz do diody led 100W
    Od: "doktorek" <q...@m...pl>

    jest taka dioda
    OF-HPW-100FL
    http://www.tme.eu/html/PL/diody-led-mocy-optoflash/r
    amka_2639_PL_pelny.html

    czy ktos moglby mi pomoc zbudowac zasilacz i chlodzenie do tego albo wskazac
    jaki zasilacz gotowy do tego kupic?

  • 2. Data: 2009-12-30 15:30:53
    Temat: Re: zasilacz do diody led 100W
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    doktorek schrieb:
> [...]
    amka_2639_PL_pelny.html

    > czy ktos moglby mi pomoc zbudowac zasilacz i chlodzenie do tego albo wskazac

    chcesz regulować jasność, czy ma chodzić na pełnych obrotach? W każdym
    razie musisz mieć porządny radiator, aby odprowadzić te 80-90W ciepła.
    Chyba najwygodniej wziąć radiator z termicznie sterowanym wentylatorem
    do procesorów.
    Co do zasilacza, to będziesz musiał prawdopodobnie zrobić/kupić 5 źródeł
    prądowych, coby zbalansować poszczególne diody. Wygląda na to, że jest
    to cluster z 5x8 diod. Nawiasem mówiąc w różnych forach odradzają użycie
    tej diody, bo ma za małą sprawność (stara technologia).

    Waldek

  • 3. Data: 2009-12-30 15:39:35
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    doktorek wrote:
> [...]
    >
    > czy ktos moglby mi pomoc zbudowac zasilacz i chlodzenie do tego albo
    > wskazac jaki zasilacz gotowy do tego kupic?

    Witam,
    Do czego chcesz zastosowac ta diode?
    Chcesz uzyskac maksymalna moc?
    Zasilanie np.:
    POWER SUPPLY LED IP67 100W 36V - LXV100-036S - Power Supplies
    http://parts.digikey.com/1/parts/1682922-power-suppl
    y-led-ip67-100w-36v-lxv100-036s.html

    Chlodzenie najlepiej tego typu:
    System chłodzący QLS190-200A elfa: 75-630-00 cena: 961,00
    ewentualnie cos troche mniejszego ale przy 100W na diodzie jej chlodzenie
    musi
    byc potezne.
    --
    pzdr, j.r.

  • 4. Data: 2009-12-30 16:04:30
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > to cluster z 5x8 diod. Nawiasem mówiąc w różnych forach odradzają użycie
    > tej diody, bo ma za małą sprawność (stara technologia).

    Zastanawia mnie fakt, że dioda niby 100W ma 6500lm/czyli 65lm/W,
    natomiast 10W zaledwie 38lm/W - zwykle w diodach jest odwrotnie, czyli
    im większa moc tym mniejsza sprawność.

    Ogólnie myślę, że warto inwestować w najlepsze na rynku diody, a więc
    coś z Cree, ewentualnie SSC lub Luminus. Ten ostatni ma właśnie dosyć
    ciekawe diody dużej mocy teraz.
    EM

  • 5. Data: 2009-12-30 16:19:06
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    EM schrieb:
> [...]
    >
    > Ogólnie myślę, że warto inwestować w najlepsze na rynku diody, a więc
    > coś z Cree, ewentualnie SSC lub Luminus. Ten ostatni ma właśnie dosyć

    tu jest jeszcze ciekawsza dioda:
    http://www.edison-opto.com.tw/products_detail.asp?ca
    tegory=1&cno=266

    200W, 70lm/W

    Zastosowanie: oświetlenie uliczne.

    Waldek

  • 6. Data: 2009-12-30 16:25:43
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > razie musisz mieć porządny radiator, aby odprowadzić te 80-90W ciepła.

    To tak zapytam - jaką sprawność mogą mieć tego typu diody? Skoro Twoim
    zdaniem coś rzędu 80-90% mocy idzie w ciepło... to czy diody te są pod
    względem sprawności zdecydowanie lepsze od żarówek??

    Pozdrawiam
    Konop

  • 7. Data: 2009-12-30 16:26:55
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Waldemar Krzok schrieb:

    > tu jest jeszcze ciekawsza dioda:
    > http://www.edison-opto.com.tw/products_detail.asp?ca
    tegory=1&cno=266

    > 200W, 70lm/W
    >
    > Zastosowanie: oświetlenie uliczne.

    a tu jest opis tej diody (wersja 50 i 100W) wraz z mocowaniem do
    radiatora i parę innych ciekawostek (np. źródła prądowe do nich).

    www.kosmodrom.com.ua/data/light/pdf/906.pdf

    Jak na razie trochę drogawe toto.

    Waldek

  • 8. Data: 2009-12-30 16:48:55
    Od: "doktorek" <q...@m...pl>

    chcialbym tego uzyc do mikroskopu. teraz jest lampa rteciowa i jest to
    masakra.
    znalazlem cos takiego w internecie (czekam na odpowiedz ile to kosztuje) no
    i chcialbym - byc moze - sprobowac cos takiego zrobic samemu
    http://www.coolled.com/Life-Sciences-Analytical/Prod
    ucts/pE-100/

  • 9. Data: 2009-12-30 18:32:52
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    doktorek wrote:

> [...]
    > no
    > i chcialbym - byc moze - sprobowac cos takiego zrobic samemu

    nie wiem jaki to mikroskop, ale 100W to duzo mocy ;) ja mam w takim
    zabawkowym '400x' zmieniona zaroweczke na 1W cree i przy 1/10 mocy i tak
    patrzenie przez okular oslepia, a jak dam papier sniadaniowy nad okular to
    mam projektor ;)

    co do diod to na allegro jest taki pan ktory sprzedaje cree XP-G, to ma
    jakies 140lm przy 350mA. mam model 'nizszy' w rowerku (~120lm) i imho jest
    calkiem ok, wyraznie jasniejsze niz luxeony 60-100lm...
    zgaduje ze do tego mikroskopu potrzeba wiecej - moze warto zapytac
    sprzedawcy czy by nie sprowadzil czegos wiekszego w podobnej klasie,

    widmo bialej diody i lampy rteciowej zdrowo sie bedzie roznic,
    chociaz pewnie i tak bedzie o tyle lepiej ze rteciowka zmienia widmo w miare
    rozgrzewania sie ;)

    sugerowalbym jeszcze rozejrzec sie za niebieskimi ledami w podobnych
    modulach (i mocach) + dodawac luminofory, wydajnosc bedzie podobna , a
    kontrola barwy swiatla lepsza.

    a jesli mikroskop ma komputer do analizy obrazu to da to tez duzo wiecej
    zabawy :)

  • 10. Data: 2009-12-30 21:24:18
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    Konop pisze:

> [...]
    > zdaniem coś rzędu 80-90% mocy idzie w ciepło... to czy diody te są pod
    > względem sprawności zdecydowanie lepsze od żarówek??

    Allegrowe diody to mają 99% sprawności, ale to te 5mm :)
    Diody najwydajniejsze mają ok. 25%.
    Ja osobiście stosuję diody Cree XR-E napędzane 1A, czyli ok 4W i to jest
    w przybliżeniu ekwiwalent halogenu 20W.
    XP-G jest sporo wydajniejsza, teraz jest dostępny bin jasności R5 -
    powyżej 139lm@350mA, to wychodzi grubo ponad 100lm/W.
    --
    Pozdr
    EM