  • 1. Data: 2012-06-03 10:39:43
    Temat: zrodla czytnika usenetu pod winapi
    Od: " alter amonu (dawn zn j NOMA)" <f...@N...gazeta.pl>

    Najfajniej by bylo jakbym znalazl sobie jakies
    male i nieduze public domainowe zrodla czytnika
    usenetu w c pod winapi - tak zebym mogl sobie to
    przerobic i skompilowac, na koniec na podbudowie
    tego napisac wlasny czytnik (troche nuda ale pretendowanie
    do bycia oldskulowym programista zobowiazuje)
    Watpie bym znalazl cos takiego ale a nuć cos takiego
    jest (;-) ?)

  • 2. Data: 2012-06-03 19:13:07
    Temat: Re: zrodla czytnika usenetu pod winapi
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    " alter amonu (dawn zn j NOMA)" <f...@n...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > do bycia oldskulowym programista zobowiazuje)
    > Watpie bym znalazl cos takiego ale a nuć cos takiego

    Najpierw naucz się używać gotowych czytników.

    --
    Gof

  • 3. Data: 2012-06-04 23:19:09
    Od: n...@m...invalid

    W dniu 3.06.2012 r. 19:13, Adam Wysocki pisze:

    > Najpierw naucz się używać gotowych czytników.

    Pan chyba jest w C, ale nie pod WinAPI (jest przenośny, wywodzi się z
    Gnome), ma za to GNKSA 2.0, tak jak XNews, który jest w Delphi.
    Pod czystym WinAPI (a i to niepewne) to chyba tylko MSOE, który nie
    spełnia standardów. To program własnościowy, bez wielkich nadziei
    przejrzałbym leaknięte źródła WinNT (Win2k są niekompletne).

  • 4. Data: 2012-06-04 23:28:13
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    n...@m...invalid <n...@m...invalid> napisał(a):
    > Pan chyba jest w C, ale nie pod WinAPI (jest przenośny, wywodzi się z
    > Gnome), ma za to GNKSA 2.0, tak jak XNews, który jest w Delphi.
    > Pod czystym WinAPI (a i to niepewne) to chyba tylko MSOE,

    MSOE jest mocno oparte o COM, nie nazwałbym więc tego czystym WinAPI.
    Wszystko opiera się o COMowe interfejsy, jak np. IMimeMessage,
    IStoreNamespace czy IStoreFolder, więc co chwila woła się CoCreateInstance.
    Korzysta też zewnętrznej biblioteki jaką jest inetcomm.dll. Poza tym źródła
    OE są dosyć słabo czytelne więc nie polecałbym.

    > który nie
    > spełnia standardów.

    Trochę nieświeże dane.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 5. Data: 2012-06-05 01:14:13
    Od: n...@m...invalid

    W dniu 4.06.2012 r. 23:28, Grzegorz Niemirowski pisze:

    > MSOE jest mocno oparte o COM, nie nazwałbym więc tego czystym WinAPI.
    Ok. Wycofuję swoje twierdzenie.

> [...]
    > CoCreateInstance. Korzysta też zewnętrznej biblioteki jaką jest
    > inetcomm.dll. Poza tym źródła OE są dosyć słabo czytelne więc nie
    Dzięki za ciekawe informacje. Ktokolwiek decyduje się rozwijać program
    w WinAPI, musi być gotów na pisanie nieczytelnego kodu.

    > Trochę nieświeże dane.
    Jaki jest cel istnienia dodatków w rodzaju OE PowerTool (opisywany m.in.
    na Twojej stronie)? Czy wszystkie patche, którymi ten dodatek poprawia
    bugi, zostały już wprowadzone upstream (post-6.0 SP3)?

    Zaznaczam, że gdy piszę e.g. "MSOE" to prawie zawsze mam na myśli
    program vanilla, out-of-the-box (a więc, w tym przypadku, bez OE
    PowerTool, i nie Windows [Live] Mail).

  • 6. Data: 2012-06-05 01:26:03
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    > Ok. Wycofuję swoje twierdzenie.
    > Dzięki za ciekawe informacje. Ktokolwiek decyduje się rozwijać program
    > w WinAPI, musi być gotów na pisanie nieczytelnego kodu.

    Tutaj ta nieczytelność wynika z wielu warstw abstrakcji oraz z istnienia
    wielu funkcji, z których sobie człowiek nie do końca zdaje sprawę na
    podstawie samego używania programu. WinAPI w kodzie OE za dużo nie ma.

    > Jaki jest cel istnienia dodatków w rodzaju OE PowerTool (opisywany m.in.
    > na Twojej stronie)?

    Na tej stronie ten cel jest wyjaśniony :) W każdym razie błędy w obsłudze
    standardów zostały już jako tako załatane przez MS. Lepiej teraz używać OE
    niż np. Google Groups, które nie umieją tak podstawowych rzeczy jak
    iso-8859-2.

    > Czy wszystkie patche, którymi ten dodatek poprawia
    > bugi, zostały już wprowadzone upstream (post-6.0 SP3)?

    Nie rozumiem. OE PowerTool nie poprawia bugów patchami. A jeśli chodzi o
    patche MS to od SP2 nic się szczególnego nie pojawiło.

    > Zaznaczam, że gdy piszę e.g. "MSOE" to prawie zawsze mam na myśli
    > program vanilla, out-of-the-box (a więc, w tym przypadku, bez OE
    > PowerTool, i nie Windows [Live] Mail).

    W Windows Live Mail jest gorzej, nic tylko spalić i posypać solą.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 7. Data: 2012-06-05 07:40:11
    Od: " " <f...@g...pl>

    n...@m...invalid napisał(a):

    > Pan chyba jest w C, ale nie pod WinAPI (jest przenośny, wywodzi się z
    > Gnome), ma za to GNKSA 2.0, tak jak XNews, który jest w Delphi.

    o ile pamietam kiedyś sciagnąłem xnews'a i podobal mi
    sie (ale jako ze nic chcialo mi sie szukac w necie co
    tam wpisac by go skonfigurowac i przetestowac?)

  • 8. Data: 2012-06-05 09:15:09
    Od: " " <f...@g...pl>

    <f...@g...pl> napisał(a):

    > o ile pamietam kiedyś sciagnąłem xnews'a i podobal mi
    > sie (ale jako ze nic chcialo mi sie szukac w necie co
    > tam wpisac by go skonfigurowac i przetestowac?)

    zapomnialem dodac zastrzezenie No DA
    (da - dress answers ) tutejszy poziom nieststy
    raczej wymaga dodawania takich zastrzezen

  • 9. Data: 2012-06-05 15:26:08
    Od: n...@m...invalid

    W dniu 5.06.2012 r. 1:26, Grzegorz Niemirowski pisze:

    > Na tej stronie ten cel jest wyjaśniony :) W każdym razie błędy w
    > obsłudze standardów zostały już jako tako załatane przez MS. Lepiej
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^ -- cóż, wierzę na słowo. :-)

    > teraz używać OE niż np. Google Groups, które nie umieją tak podstawowych
    > rzeczy jak iso-8859-2.
    To niestety prawda, co inkarnacja to jakiś ciężki bug -- najpierw
    wycinało tagi w nawiasach kwadratowych, następnie przestało prawidłowo
    odczytywać kodowanie znaków. Również nie ma co liczyć, że będą
    respektowane control messages, ale to można uzasadnić traktowaniem
    Groups jako archiwum newsów. Remedium to tylko X-No-Archive.

    > Nie rozumiem. OE PowerTool nie poprawia bugów patchami. A jeśli chodzi o
    > patche MS to od SP2 nic się szczególnego nie pojawiło.
    Jak kojarzę opis tego narzędzia (bo z MSOE nie korzystam), to właśnie
    tym -- oraz wprowadzenie paru usprawnień nie mających charakteru
    poprawek -- zajmuje się ten dodatek: o patchowaniu napisałem w tym
    sensie. O ile usprawnienia (nowe funkcje itp.) nie muszą wpływać
    upstream, o tyle błędy powinny być łatane "u źródła".

    > W Windows Live Mail jest gorzej, nic tylko spalić i posypać solą.
    Tak przypuszczałem. To, co mi się podoba, to dodatkowe wsparcie dla
    grup/forów w hierarchii MS -- widać, że można wprowadzić rozszerzenia w
    działaniu newsów na zasadzie opt-in, choćby i własnościowe.

  • 10. Data: 2012-06-05 15:54:14
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^ -- cóż, wierzę na słowo. :-)

    Tzn. nie chcę bronić OE, ale akurat standardy to nie jest jego największy
    problem :) Z resztą jak ktoś by już ogarnął źródła OE to te błędy sam by
    sobie załatał.

> [...]
    > sensie. O ile usprawnienia (nowe funkcje itp.) nie muszą wpływać
    > upstream, o tyle błędy powinny być łatane "u źródła".

    Poprawki błędów stanowią mniej niż 1/3 wszystkich funkcji. Z tych poprawek
    niektóre mają jakiś związek ze standardami. A z nich z kolei część została
    załatana przez MS. Poza tym niektóre błędy polegają na złych ustawieniach
    domyślnych.
    W każdym bądź razie to jest program sprzed 11 lat i MS o nim dawno
    zapomniał, nie ma mowy o żadnych poprawkach obecnie. W Viście pojawił się w
    trochę poprawionej postaci jako Windows Mail. Potem zaczęła się dziwna
    ewolucja pod nazwą Windows Live Mail a w Windows 8 jest coś, co nie wiem jak
    nazwać bo jest albo a) niedokończone b) totalnie nieudaną próbą
    przeniesienia aplikacji mobilnej na desktop c) jestem za głupi żeby zrobić
    tam najprostszą rzecz, jak chociażby dodanie nowego konta POP3/SMTP :)
    http://home.elka.pw.edu.pl/~gniemiro/stuff/main.png
    http://home.elka.pw.edu.pl/~gniemiro/stuff/compose.p
    ng

    > Tak przypuszczałem. To, co mi się podoba, to dodatkowe wsparcie dla
    > grup/forów w hierarchii MS -- widać, że można wprowadzić rozszerzenia w
    > działaniu newsów na zasadzie opt-in, choćby i własnościowe.

    Tak, tylko że ta hierarchia już jest zlikwidowana. MS wycofał się z grup.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/