  • 1. Data: 2023-04-21 23:24:30
    Temat: Redmi Note 12 Pro 5G
    Od: PiteR <e...@f...pl>

  • 2. Data: 2023-04-22 00:13:29
    Temat: Re: Redmi Note 12 Pro 5G
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 21 Apr 2023 22:24:30 +0100, w <X...@1...0.0.1>,

    Xiaomi wróciło na naziolski rynek.

  • 3. Data: 2023-04-22 00:21:15
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 21.04.2023 o 23:24, PiteR pisze:
    > Redmi Note 12 Pro 5G
    >
    > ma mieć
    >
    > -amoled

    Poczytaj w tym modelu o wypalaniu amoledu :]

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 4. Data: 2023-04-22 03:41:28
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:64430c60$0$2958$65785112@news.neostrada.pl>
    user LordBluzg(R)?? pisze tak:

    > Poczytaj w tym modelu o wypalaniu amoledu :]

    Wyszukałem lepszy niż ten Redmi.
    Klątwa Samsungkhamona. Obiecywałem sobie ze już nigdy wiecej.
    Nie mogę się uwolnić. Help!

    Galaxy A73 5G, ale ciężko go już kupić.

    Najlepiej nie kupie nic.

    --
    Piter

    po czym poznać głupiego
    po dzwonku jego

  • 5. Data: 2023-04-22 09:37:55
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 22.04.2023 o 03:41, PiteR pisze:

    > Wyszukałem lepszy niż ten Redmi.
    > Klątwa Samsungkhamona. Obiecywałem sobie ze już nigdy wiecej.
    > Nie mogę się uwolnić. Help!

    Też tak miałem. Klątwa straszna. Żeby się odklątwić, napaliłem się na
    Poco czy inne Redmi i poszedłem do galerii. Tam miałem 3 różne
    sklepy+operatora+Allegro/Internet do wyboru i dokonywałem wyboru
    organoleptycznie. 2h trwały porównania różnych telefonów i każdy
    trzymałem w ręce. A to mi się nie podobała obudowa, nocz, aparat, cena,
    bateria...i na koniec padło na OPPO Reno 7 bo sprzedawca pokazał mi jak
    wyglądają ekrany oled...wystawowych Redmi/Xiaomi. Nie miał 5G ale nachuj
    mi 5G skoro tam gdzie mieszkam i tak go nie ma a mam WiFi na światło?
    4k też jakieś przesadzone a jestem dalekowidzem więc też nachuj? :)

    > Galaxy A73 5G, ale ciężko go już kupić.
    >
    > Najlepiej nie kupie nic.

    Dawno nie miałem tak fajnego telefoniku. Nic się nie krzaczy, nie muli,
    3 miesiące bez restartu, ładowanie co 3 dni a nie co chwilę.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 6. Data: 2023-04-22 14:55:07
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 22 Apr 2023 09:37:55 +0200, LordBluzg®🇵🇱 napisał(a):

> [...]
    > Dawno nie miałem tak fajnego telefoniku. Nic się nie krzaczy, nie muli,
    > 3 miesiące bez restartu, ładowanie co 3 dni a nie co chwilę.

    Czasem ktoś znajomy prosi mne o skonfigurowanie czegoś lub przeniesienia
    "wszystkiego" ze starego telefonu na nowy.
    No i wchodzę sobie w ustawienia w tych różnych chińskich urządzeniach i
    praktycznie zawsze czegoś brakuje względem mojego. Pomijam tutaj gorsze
    parametry sprzętowe czy ogólny wygląd.

    A porównywałem z tym, co miałem i mam: ..., S3, S5, S9+. Nowszego na razie
    nie potrzebuję, chociaż bateria już jest wyraźnie słabsza. Daje jej w tyłek
    wielokrotne codzienne ładowanie, bo jak jeżdżę od klienta do klienta, to
    telefon jest w aucie doładowywany. Przy średniej ok 2 godziny rozmów
    dziennie to wytrzymuje cały dzień bez ładowania, na wieczór mam ok. 30%.

    W rodzinie są aktualnie inne: od S8 do S22 Ultra.

    Natomiast podobały mi się np. Motorolki, aczkolwiek ich system bywał nieco
    dziwnie skonfigurowany.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2023-04-22 23:20:39
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 22.04.2023 o 14:55, Adam pisze:

> [...]
    > No i wchodzę sobie w ustawienia w tych różnych chińskich urządzeniach i
    > praktycznie zawsze czegoś brakuje względem mojego. Pomijam tutaj gorsze

    To zależy. Chińskie apki też uzależniają, których nie posiada
    Samsungologia. Po odejściu od Samsunga w sumie niczego mi nie brakuje.
    Brakuje jedynie spierdalania się sprzętu. Miałem Samsungi od 4 po 8
    łącznie z Gear-S. Nigdy wincyj! Ostatni S8 wkurwiał wystającym ekranem,
    który był podatny na stłuczenia (oryginalny display to cena 1600zł).
    Cieńkość baterii była przyjmowalna, do czasu aż nie poczułem, co to
    znaczy 3 dni bez ładowania na innym smartfonie.

> [...]
    >
    > W rodzinie są aktualnie inne: od S8 do S22 Ultra.
    >
    > Natomiast podobały mi się np. Motorolki, aczkolwiek ich system bywał nieco

    Żonie kupiłem Motkę G22 na gwiazdkę ale z wyświetlaczem TFT, bo jak
    zbije to mam 150zł i sam wymienię. Córa już 3 rok dobija Redmi7 Note i 3
    razy jej wymieniałem wyświetlacz po 100zł/szt. Bateria kosztowała 40zł
    bo jej spuchła po 2 latach. Żodyn, żodyn nie muli a oblegają FB,
    Messengera i całe stado innych Tłiterów. Poprzednio też miały Samsungi
    ale zdjąłem z nich tą klątwę :] Nigdy wincyj. Na grupie gdzieś opisałem
    co mi "padało" w Szajsungach.

    Taki przykład. Kupiłem smartwacza GearS za 1700zł. Po 2 latach...zdechła
    blaszka od ładowania (są tam takie szpilki i zrobiły dziury). Kupiłem i
    wymieniłem, potem padła komunikacja z kartą SIM (gniazdo zaoksydowało)
    wymieniłem. Potem zdechła bateria (3 lata). Wymieniłem miesiąc później
    wyświetlacz zaczął świecić na różowo. W międzyczasie musiałem kupić 2
    paski (specjalne/a jak) po 100złszt. Tragedia.

    Kupiłem za 450zł Amazfit Verge. Mam go do dzisiaj i NIC nie padło. Na
    dodatek (ma Androida) dograłem sobie kilka apek, łącznie z własnym
    Face/tarcza. Powoli zdycha mu bateria i trzyma 3 dni. GearS miał jeden
    dzień. Także, ten tego.

    Teraz 'testuję' OPPO Reno 7. ZERO problemów. Apki rodem z klątwy
    Szajsung ma lepsze. NIEBO lepsze. Taki przykład. Szajsung ma apkę o
    sporcie, która odpala się dłuuugo. OPPO ma zsunięcie ekranu w dół i
    tyle. Pasek (ukryty boczny) zamiast zjebanego Bixby mam pięknie
    konfigurowalne wiadomości/lewy ekran Google (po polsku). Wchuj fajnych
    usprawnień, których nie posiada klątwa Szajsung. Niczego mi nie brakuje
    z Szajsunga. Gdybym jednak został na powrót ukarany Szajsungiem to teraz
    by mi brakowało i to sporo :)

    https://www.mgsm.pl/pl/porownanie/oppo-reno7-vs-sams
    ung-galaxys22ultra/

    Sam porównaj...cenę :D:D:D

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 8. Data: 2023-04-23 13:10:04
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    LordBluzg®������������ napisał(a):

> [...]
    > zbije to mam 150zł i sam wymienię. Córa już 3 rok dobija Redmi7 Note i 3
    > razy jej wymieniałem wyświetlacz po 100zł/szt. Bateria kosztowała 40zł

    Ale co się dzieje z wyświatlaczami?
    Pytam, bo mi od czasów pierwszej "walizki" Nokii którą miałem tak gdzieś
    ok. 1993 roku nie musiałem wymieniać żadnego ekranu.
    Nie przypominam sobie, aby ktokolwiek w rodzinie wymieniał ekran.
    Znam jeden przypadek, gdzie szwagrowi pękł ekran na budowie (jest
    budowlańcem), gdy jakiś młody praktykant przenosił części rusztowania i go
    mocno pchnął w kieszeń z telefonem.

    > bo jej spuchła po 2 latach. Żodyn, żodyn nie muli a oblegają FB,

    Mój S9+ ma już kilka lat (kupiony zaraz po premierze), ale jak pisałem
    wcześniej, bateria nadal działa prawidłowo.
    Działają także jako aparaty pomocnicze starsze: S5 (nadal oryginalna
    bateria) oraz S3.
    Mam powerbanki kupione wiele lat temu - nadal działają.

    Tyle, że ja kupuję albo bezpośrednio u dystrybutora (bo mam działalność
    gosp.), albo w sklepach fabrycznych (bo czasem taniej, niĹź u dystrybutora).

    Owszem, spuchła mi bateria BL5C w rejestratorze samochodowym, ale
    nieoryginalna, kupiona w Batimexie. Miała prawo: w zimie mróz, a w lecie
    70°C to nic dziwnego w zaparkowanym pojeździe.

    > Messengera i całe stado innych Tłiterów. Poprzednio też miały Samsungi
    > ale zdjąłem z nich tą klątwę :] Nigdy wincyj. Na grupie gdzieś opisałem
    > co mi "padało" w Szajsungach.

    Przyjmuję do wiadomości.
    Ale ze zdziwieniem, bo mam akutar odwrotne doświadczenia: smartfony
    Samsungowe postrzegam jako nie do zdarcia.

> [...]
    > wyświetlacz zaczął świecić na różowo. W międzyczasie musiałem kupić 2
    > paski (specjalne/a jak) po 100złszt. Tragedia.

    Tyle, Ĺźe to nie smartfon.
    Natomiast istotnie, sprzęt za taką kasę nie powinien działać jak
    "chińszczyzna" za kilkadziesiąt złotych. Powinni przynajmniej wiedzieć,
    jakie stopy metali do czego się używa i jakie tworzywa są dobre na paski.

> [...]
    > dodatek (ma Androida) dograłem sobie kilka apek, łącznie z własnym
    > Face/tarcza. Powoli zdycha mu bateria i trzyma 3 dni. GearS miał jeden

    Dzięki za ciekawą podpowiedź.
    Ja używam tylko zegarków i mam je z reguły po kilkanaście lat, aż padnie
    bateria lub urwą się uszy.
    Tyle, że zegarka praktycznie nigdy nie zdejmuję, ani w morzu, ani grzebiąc
    przy samochodzie. No, chyba że jak wyjmuję skrzynię biegów i ewidentnie
    przeszkadza.

> [...]
    > usprawnień, których nie posiada klątwa Szajsung. Niczego mi nie brakuje
    > z Szajsunga. Gdybym jednak został na powrót ukarany Szajsungiem to teraz

    OPPO Reno 7: nie widzę, aby miał ładowanie indukcyjne. Nie widzzę
    możliwości użycia karty pamięci - chyba, że zamiast jednej z SIM. Nie widzę
    możliwości użycia jako zastępnika laptopa: S9 mogę włożyć w coś w rodzaju
    stacji dokującej, do której podpinam mysz, klawiaturę i monitor. No i mogę
    pracować jak na zwykłym linuksie.

    Ja podchoszęnieco inaczej - bardziej pragmatycznie.
    Szukam po parametrach, odrzucam nie spełniające.
    Spośród tego, co zostanie szukam "najlepszych", czytam recenzje.
    Później daję sobie kilka dni wolnego ;) aby nie kupować pod wpływem emocji
    i czytam recenzje po raz kolejny.
    Dopiero później decyduję się na zakup, ale wcześniej z reguły oglądam
    sprzęty u klientów, bo najczęściej już ktoś kupił.
    No i jakoś tak od lat najbardziej mi pasują Samsungi.

    Jeszcze jedno:
    Około roku temu w aucie (Outlander PHEV rok 2014) wymieniłem oryginalną
    stację W-12 na SDA z roku 2018 z Android Auto. Przy okazji auto zostało
    przeprogramowane, łącznie z silnikami, ale nie o tym.
    Jako, że lubię ciekawostki, to do tejże stacji podpinałem różne smartfony
    jako "nadajniki" AndroidAuto.
    Niestety, różne Oppo, Redmi czy inne których nazw nie pamiętam miały
    problemy. Najczęściej było tak: podjeżdżam gdzieś (sklep, klient) i
    wyłączam pojazd. Przychodzę poźniej i jadę dalej. Zdarzało się często, że
    smartfony albo gubiły dźwięk, albo nie wznawiały nawigacji.
    Natomiast Samsungi S8, S9, S10, S22 działają bezproblemowo.

    Przy wyborze nowego sprzętu jego cena ma dla mnie mniejszą wagę.
    Największą wagę przywiązuję do możliwości technicznych i jakości.

    Ale dzięki za podpowiedzi - wezmę je pod uwagę przy następnych zakupach czy
    to dla siebie, czy dla kogoś.
    Przy wyborze sprzętu dla niektórych osób z rodziny główną wagę stanowi cena
    - i tu już Twoje uwagi są dla mnie cenne.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2023-04-23 14:35:41
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.04.2023 o 13:10, Adam pisze:
    [...]
    > Ale co się dzieje z wyświatlaczami?
    > Pytam, bo mi od czasów pierwszej "walizki" Nokii którą miałem tak gdzieś
    > ok. 1993 roku nie musiałem wymieniać żadnego ekranu.

    W S8 z powodu "wypukłości" pękała mi szybka nawet w drobnym upadku. Na
    dodatek sama szybka (nie tyle wyświetlacz) jest na tyle cienka, że
    pękała mi kiedy przypadkowo włożyłem do kieszenie z kluczami i
    przycisnąłem. Na dodatek tylna szyba w S8 to pajęczynka od zawsze.
    Nachuj robić tylną pokrywę ze szkła? Ciężkie to potem, że na siłownie
    nie muszę chodzić. Ponieważ nie lubię etui typu "klapka" to wystający
    ekran, zamiast być user friendly, to był user wkurw.

> [...]
    > Znam jeden przypadek, gdzie szwagrowi pękł ekran na budowie (jest
    > budowlańcem), gdy jakiś młody praktykant przenosił części rusztowania i go

    No właśnie. Nie chodzi o budowlankę ale o to, że są zbyt delikatne a co
    za tym idzie, nietrwałe.

    > Tyle, że ja kupuję albo bezpośrednio u dystrybutora (bo mam działalność
    > gosp.), albo w sklepach fabrycznych (bo czasem taniej, niż u dystrybutora).

    Ja zawsze kupowałem w sklepie fabrycznym. Nienawidzę brandowania.

    > Przyjmuję do wiadomości.
    > Ale ze zdziwieniem, bo mam akutar odwrotne doświadczenia: smartfony
    > Samsungowe postrzegam jako nie do zdarcia.

    Mogę się zgodzić, że wszelakie inne wynalazki, typu Kruger&Matz, czy
    naprawdę niszowe, plastikowe chinole z procesorem Mediatek to gówna.
    Ciekawostką jest Hujawiej, który ma Kirin (chińska jednostka ale całkiem
    sprawna)...wada taka, że jest wykastrowany z Google ale to już inna
    sprawa umowy z USA.

> [...]
    > "chińszczyzna" za kilkadziesiąt złotych. Powinni przynajmniej wiedzieć,
    > jakie stopy metali do czego się używa i jakie tworzywa są dobre na paski.

    W Samsungach padały mi najczęściej "żyroskopy" i czujnik zbliżeniowy,
    czyli nie działał autoobrót czy aplikacje wykorzystujące. Czujnik
    zbliżeniowy nie wyłączał ekranu. Podstawową jednak wadą, była zbyt mała
    pojemność baterii. Na rozmowach nie drenowało ale wystarczyła godzinka w
    necie czy YT i 30% zostaje.

> [...]
    > przy samochodzie. No, chyba że jak wyjmuję skrzynię biegów i ewidentnie

    Ja też.

    ung-galaxys22ultra/

    > OPPO Reno 7: nie widzę, aby miał ładowanie indukcyjne.

    I bardzo dobrze. Kiedyś miałem. Zabija baterię ponieważ zwiększa się
    radykalnie temperatura baterii podczas ładowania. Zaliczam to na plus,
    że nie ma i nie kusi. Na dodatek wkurzała mnie zawsze podstawka. Od lat
    używam specjalnych kabli magnetycznych (kupuję kilka) i ładuję telefon
    najczęściej z USB laptopa. W samochodzie również magnetycznie. Idealna
    sprawa, bo NIGDY mi się gniazdo nie zapcha, i nie wyrobi. Polecam. Nie
    używam fastchargingu bo też ubija baterię. Oppo ma inteligentne
    ładowanie w sensie, że dobiera sobie mały prąd...w nocy, taki smart,
    kiedy wie, że będzie długo pod ładowarką (uczenie się). W sumie ż tego
    nie korzystam, bo podczas pracy z laptopem ładuję małym prądem. W ten
    sposób nie raz przedłużyłem żywotność baterii, które u znajomych padały
    częściej.

    > Nie widzzę
    > możliwości użycia karty pamięci - chyba, że zamiast jednej z SIM.

    Galaxy chyba nie jest dualsim. Inna sprawa, odszedłem wieki temu od kart
    pamięci. Zbyt wolne i upierdliwe. Pamięć telefonu mam obecnie 128 i
    mieści się tam cała galeria z 10 lat+filmy. Nigdy nie trzymam na karcie
    SD dużo. Padają jak muchy. To jest podstawą rozumienia "banku danych".

    Kopie trzymam na dyskach lub w chmurze.

> [...]
    > stacji dokującej, do której podpinam mysz, klawiaturę i monitor. No i mogę

    Linux na desktopie to nisza 4% światowego użycia.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Statystyki_popularno%C
    5%9Bci_system%C3%B3w_operacyjnych

    Dla mnie kompletnie nieprzydatny. Muszę obsługiwać dziesiątki programów,
    które są tylko pod Windows (czyli wszelakie programy księgowe głównie +
    inne, których Linuks nie obsługuje). Mógłby mi posłużyć tylko do obsługi
    pulpitu zdalnego na Windows :D Ja mam 3 laptopy 17'' i nie używam
    smartfona jako laptopa. To tak samo jak użycie roweru w obudowie
    samochodu. Samochodem to nie będzie :) Do Androida mam też tablet 10''
    bo dziubanie na małym ekraniku to sadomasochizm.

> [...]
    > sprzęty u klientów, bo najczęściej już ktoś kupił.
    > No i jakoś tak od lat najbardziej mi pasują Samsungi.

    Już dawno zrezygnowałem z recenzji/unboxing/inne. Prędzej sprawdzam po
    czasie opinie ale nie kretynów lecz ludzi, którzy ujawniają wady
    fabryczne czy inne niedoskonałości i kupuję średnio 2 kwartały po dacie
    premiery. Wiele razy się "napaliłem" a potem się okazało, że dobrze iż
    nie kupiłem bo coś się "pierdoli" albo "niewyszło im" :)

> [...]
    > smartfony albo gubiły dźwięk, albo nie wznawiały nawigacji.
    > Natomiast Samsungi S8, S9, S10, S22 działają bezproblemowo.

    Co do radia BT Samsung jest straszną porażką. Chodzi o zasięg. Każdy,
    którego miałem, zrywał mi zasięg ze słuchawką BT czy smartfonem przy
    odległości 10m w mieszkaniu nie mogłem zostawiać telefonu w pokoju bo w
    kuchni nie miałem już połączenia. Najlepszy BT miał Xiaomi. Rewelka,
    takie 3x zasięg Samsunga. Oppo ma jakieś 2x lepszy zasięg...a to, że Ci
    z autem zrywało, to raczej wina auta. Często miałem prośby w różnych
    autach. Najlepiej działa tam...Apple :D

  • 10. Data: 2023-04-23 16:47:47
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > zbliżeniowy nie wyłączał ekranu. Podstawową jednak wadą, była zbyt mała
    > pojemność baterii. Na rozmowach nie drenowało ale wystarczyła godzinka w

    ...i jeszcze notoryczne pady "słuchawki". Często po wysiłku czy w
    megasłońcu poci mi się ucho i skroń, co "zalepia" gówniato zrobioną
    słuchawkę/zabezpieczenie. Używałem szczoteczki do zębów i spirytusu,
    żeby przywrócić głośność. Sjajomi czy Oppo mają to wykonane inaczej i
    się to nie dzieje. W Oppo słuchawka jest "na krawędzi" co zapobiega
    ściekaniu potu. W Samsungach wymieniałem nawet słuchawkę 2x bo zdychała
    na "stwardnienie rozsiane" znaczy stawała się mało elastyczna i cichła.
    W jednym modelu (s6) wymieniałem 2x głośnik, bo zaczynał charczeć.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>