  • 1. Data: 2013-06-30 01:07:28
    Temat: Rejestracja motoroweru na nieletniego
    Od: g...@g...com

    Witam szanowne Precelki i Preclów. :)

    Nie wiem co jest nie tak z moim internetem ale nie mogę znaleźć konkretnej odpowiedzi
    na moje pytania. Tyle wersji co piszących, żadnych konkretów.

    A moje pytanie jest w sumie proste: jak zarejestrować pojazd (konkretnie motorower)
    na nieletniego?

    Wiem tyle, że jako rodzic muszę występować w imieniu tegoż nieletniego.

    Rozważam dwa scenariusze:

    1. zakup pojazdu używanego od osoby fizycznej - klasyczna umowa kupna sprzedaży

    2. kupno w sklepie/salonie - zapewne faktura vat

    Jak wyglądają procedury rejestracji w tych przypadkach?

    Jak spisać umowę w pierwszym przypadku?

    Jakie dane muszą widnieć na fakturze z drugiego przypadku?

    Progenitura z dokumentów ma tylko paszport i legitymację szkolną :)

    Wiem, że najłatwiej było by mi zarejestrować na siebie ale doszedłem do wniosku, że
    mimo kosztów i pewnie skomplikowanej procedury lepiej będzie jak zarejestruje na
    dziecko. Ze współwłasności też rezygnuję.

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.

  • 2. Data: 2013-07-01 17:21:00
    Temat: Re: Rejestracja motoroweru na nieletniego
    Od: zarafiq <d...@g...com>

    On Sunday, 30 June 2013 00:07:28 UTC+1, g...@g...com wrote:
    > Witam szanowne Precelki i Preclów. :)
    > A moje pytanie jest w sumie proste: jak zarejestrować pojazd (konkretnie
    > motorower) na nieletniego?
    >
    > Wiem tyle, że jako rodzic muszę występować w imieniu tegoż nieletniego.

    Ja bym to zadanie zlecił nieletniemu, jak byłem nieletni to sobie poradziłem,
    a to było przed internetem i tel. komórkowymi.

    Pozdrawiam,
    zarafiq

  • 3. Data: 2013-07-01 20:26:44
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2013-07-01 17:21, zarafiq pisze:

    > Ja bym to zadanie zlecił nieletniemu, jak byłem nieletni to sobie poradziłem,
    > a to było przed internetem i tel. komórkowymi.

    Tez, jako nieletni, mialem na siebie rejestrowane pojazdy - ETZ250 i
    Simsona. I nie przypominam sobie abym musial chodzic po urzedach z
    rodzicami.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 4. Data: 2013-07-01 20:40:14
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-06-30 01:07, g...@g...com pisze:
    > Witam szanowne Precelki i Preclów. :)
    O ile dobrze pamiętam, to nieletni, jak ma fakturę/umowę na siebie, to
    już nie musi dreptać z rodzicami.
    Dla świętego spokoju warto wykonać telefon do wydz. komunik. i zapytać
    (koszt według taryfy operatora;-).
    Jedyny minus takiego rozwiązania to trudność w późniejszej sprzedaży
    pojazdu, dopóki młody nie skończy 18 lat.
    Jacek

  • 5. Data: 2013-07-01 22:46:59
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik g...@g...com napisał:
> [...]
    na nieletniego?

    > Wiem tyle, że jako rodzic muszę występować w imieniu tegoż nieletniego.

    Nie. Jeździć motorowerem może nieletni zdecydowanie starszy niż
    trzynastolatek. Chyba nie chcesz motoroweru którym jeździsz rejestrować
    na niemowlaka?

    Zatem jeżeli ten nieletni ma ukończone trzynaście lat - to posiada
    ograniczoną zdolność do czynności prawnych. Nie może dysponować prawami
    - nie może zbyć nieruchomości, nie może udzielić licencji na
    wykorzystanie utworu - ale może nabywać ruchomości, w tym motorower, i
    może je na siebie rejestrować. Haczyk polega na tym że zgoda opiekunów
    prawnych nie jest wymagana w takich przypadkach - ale opiekun prawny
    może skutecznie oprotestować każdą z takich czynności prawnych podjętych
    przez małoletniego. Skutkiem jest to, ze tam gdzie małoletniemu
    przysługuje prawo do samodzielnej czynności prawnej pod warunkiem braku
    sprzeciwu opiekunów wszyscy wymagają od razu oświadczenia opiekunów o
    braku sprzeciwu - bo po co komu dodatkowe kłopoty? Tak więc małoletni
    występuje o rejestrację, opiekunowie prawni dokładają do tego
    oświadczenie o braku sprzeciwu wobec takiej czynności prawnej - i
    stosowny urząd musi zarejestrować.

    --
    Darek