  • 41. Data: 2016-04-15 00:20:27
    Temat: Re: Remontować HpLJ4Plus czy kupić nowy laser i jaki?
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Thu, 14 Apr 2016 20:55:14 +0200 "Bo(o)t manager"
    <b...@W...wp.pl> napisał:

    >Zdjęcie prawej strony wałka z drugiej jest to samo.
    >http://takietam.tomeq.eu/slides/P4142287.JPG

    Na zdjęciu jest fuser (zespół utrwalający). Gdzie masz to pofalowanie?
    Jak dla mnie to wygląda on zupełnie zdrowo (zresztą zdjęcie jest
    kiepskie). Po bokach wałki są lekko zniszczone, ale nie powinno to
    mieć na nic wpływu. Nie wyrokuję ostatecznie, bo na zdjęciu mało
    widać, może rzeczywiście to wina rolek fusera. A może po drodze siedzi
    jakiś kawałek urwanego papieru i powoduje taki efekt? Najlepiej wyjmij
    toner (i schowaj w jakiejś szafce, bo bęben światłoczuły (ta niebieska
    rolka) się uszkadza jeżeli zbyt długo działa na niego światło),
    wymontuj fuser i wszystko dokładnie pooglądaj. Czy rolki podające
    papier na zespół drukujący (oblique feed rollers) są czyste? Prawie
    zawsze tego typu problemy sa spowodowane przez śliskie (brudne) rolki
    gumowe. Papier zostaje zablokowany przed fuserem, czy kawałek wystaje?
    Czy z rolką transferową (ta rolka w drukarce (nie w cartridge) która
    dociska papier do bębna) wszystko jest ok?

    Nie mam teraz dostępu do swojego hostingu (coś im się wywaliło z FTP)
    żeby wystawić serwisówkę, ale znajdziesz ją raczej bez problemu w
    sieci. Mogę też wysłać Ci ją na maila jeżeli chcesz.

  • 42. Data: 2016-04-15 00:33:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Od bardzo dawna nikt praktycznie nie uzywa wydrukow z drukarek laserowych w
    poligrafi. A zwlaszcza do rastrow. Drukarki laserowe przyjely sie przy robieniu
    pieczatek. Ale tam stykowo przerzuca sie wydruk na pomaranczowy bardzo twardy
    negatyw. Niby mozna wydrukowac negatyw z drukarki ale z tego co wiem, a wiem, nikomu
    z takiego zrobionego na drukarce laserowej negatywu pieczatki nie udalo sie zrobic.
    Przy obrobce fotograficznej liczy sie nie tylko zaczernienie ale i stosunek czarnego
    do przepuszczajacego swiatlo. I przy drukarce jest on niedostateczny, za maly.
    Oczywiscie jak komus jakos wychodzi z drukarki to sie powinien cieszyc. Ale to nie
    jest docelowa amatorska technologia. Ze zdjec jakie byly przy amatorskiej
    technologii ktora mozna nazwac kalkomania wedlug mnie efekt byl rewelacyjny. Jesli
    ktos by wydruk stykowo kopiowal na film swiatloczuly uzywany przy pieczatkach to
    wedlug mnie efekt bylby o wiele lepszy.

  • 43. Data: 2016-04-15 00:50:25
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Fri, 15 Apr 2016 00:20:27 +0200 __Maciek <i...@c...org>
    napisał:

> [...]
    >mieć na nic wpływu. Nie wyrokuję ostatecznie, bo na zdjęciu mało
    >widać, może rzeczywiście to wina rolek fusera.

    Serwisówka podaje, żeby w razie zacinania się papieru w obszarze
    fusera sprawdzić:

    1) Czy dźwignie docisku rolek fusera są we właściwej pozycji. Być może
    rolki są od siebie odsunięte.

    2) Czy ramię flagi czujnika wyjściowego (PS3) porusza się swobodnie i
    czy jest prawidłowo zamontowane.

    Możesz też sprawdzić czy czujniki są czyste. Czujniki to typwe
    transoptory szczelinowe, pomiędzy które wchodzi plastikowa przesłona
    (flaga), umocowana na obrotowym ramieniu, połączonym z osią, która z
    kolei poruszana jest ramieniem dotkyającym w miejscu gdzie może się
    pojawiać papier. Papier obraca ramię i powoduje wsunięcie/wysunięcie
    flagi w/z czujnik(a). Jeżeli w środku jest kurz to czujnik może
    działać nieprawidłowo.

    Sam się zresztą przekop przez serwisówkę, tam wszystko jest :-)

  • 44. Data: 2016-04-15 01:01:57
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Thu, 14 Apr 2016 20:59:08 +0200 Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    napisał:

    >Wielu znajomych kupiło. Nikt nie trafił. Znowu pech :/ Co za życie...
    >Jak by człowiek za wczasu czytał newsy to może by się dowiedział że nie
    >warto.

    A u nas trzy sztuki pojechały na złom przez te schrzanione skanery.
    Nie wymyśliłem sobie tego przecież. Może trafiłeś już jakąś poprawioną
    wersję.

  • 45. Data: 2016-04-15 01:06:22
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Thu, 14 Apr 2016 21:22:51 +0200 Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    napisał:

    >Zrobiłem niezliczona ilość płytek z HP6L. I troche mniej z HP2100. Nie
    [...]
    >ściągania naklejek, podobny cytrusowy zapach). Wychodziło perfekcyjnie,
    >z Positiv20.

    Ok, skoro działa to działa.

  • 46. Data: 2016-04-15 19:00:57
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-04-14 23:16, Zenek Kapelinder wrote:
    > Ja o niebie ty o chlebie. Jedz z najlepsza klisza jaka uda
    > Ci sie zrobic do naswietlarni i niech sprawdza jakie ma zaczernienie.

    Ale PO CO skoro wydruk z 15 letniego lasera daje ten sam efekt po
    wywołaniu w postaci znakomitego odwzorowania ścieżek? Mam udowadniać
    twoją tezę że klisza ma większy kontrast? No ma i co z tego?

  • 47. Data: 2016-04-15 19:05:01
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-04-15 00:33, Zenek Kapelinder wrote:
    > Od bardzo dawna ...

    Przypomina mi to wykład jaki usłyszałem od jednego kolesia od sitodruku
    kiedy grzecznie zapytałem czy są jakieś farby światloczule ktore by się
    nadały bo Positiv20 drogi. Wykład trwał z 15 minut i wielokrotnie z
    niego dowiedziałem się że gdybym jednak chciał robić coś innego niż PCB
    to mam następujące opcje... No i na koniec koniecznie trzeba było dodać
    że jestem idiotą bo to co robie nie działa. Nie wiem dlaczego ale jak
    słyszę o drukarzach to przypomina mi się tamten monolog. I proszę, deja
    vu, tylko tutaj z pieczątkami i używaniem laserów w poligrafii.

  • 48. Data: 2016-04-15 19:07:26
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-04-14 23:00, Paweł Pawłowicz wrote:
    > [...]
    > Możesz zastąpić jeszcze tańszą naftą. A jeśli Ci śmierdzi, to kup
    > oczyszczoną w sklepie z dewocjonaliami.

    Niczym nie trzeba zastępować. Wystarczy zwiększyć czas naświetlania o
    30% żeby uzyskać ten sam efekt bez Transparenta i okolicy. Na wykłym
    papierze, choć przyznaje że najlepiej cienkim bo gruby solidnie
    rozprasza i krawędzie wychodzą nieostre.

    Kupiłem kilka miesięcy temu preparat do naklejek za 1.99 w sklepie z
    rupieciami. W dewocjonaliach pewno drożej.

  • 49. Data: 2016-04-15 19:11:05
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-04-15 01:01, __Maciek wrote:
    > A u nas trzy sztuki pojechały na złom przez te schrzanione skanery.
    > Nie wymyśliłem sobie tego przecież. Może trafiłeś już jakąś poprawioną
    > wersję.

    Wątpie, większość byla z początków produkcji. To czy były serwisowane w
    instrytucji wiem z pierwszej ręki: monopol na serwis miała jedna firma w
    postaci jednego człowieka który lubił sobie czasem pogadać z nudow jak
    dłubał w xero. Jak powiedział 10x częsciej psuły się xera canona (bodaj,
    nie pamiętam już) niż 2x00,a xera psuły się ogólnie rzadko...

  • 50. Data: 2016-04-16 02:26:42
    Od: "adamschodowy" <a...@g...pl>

    > Zgadza się, ale prawdą jest że chocby nie wiem jaką magię wyczyniać,
    > to wydruk z laserówki nie zbliża się jakością zaczernienia do klisz z
    > naświetlarni. Oczywiście do "miotacza folii" się to nadaje, ale do
    > robienia płytek albo sit, ni chu chu.

    Tu akurat pudło. Przy naświetlaniu sita dość łatwo tak dobrać czas świecenia
    by powierzchnie przezroczyste związały się jak trzeba a przyciemnione czy to
    superczarną kliszą, czy też średniej jakości wydrukiem (a to w praktyce
    oznacza różnice w doświetleniu w podobie 95% do 2% a przy kalce pewnie 75 do
    2) dały sie bez problemu wypłukać.
    Można się bardzej ciśnieniować przy termotransferze, ale też bez przesady,
    tam z kolei da się tak dobrać temperaturę że drobiny się scalą albo i tak
    będą trzymały skorupkę z kredy.