  • Data: 2010-05-17 18:11:10
    Temat: Reset CPU przez gniazdo USB
    Od: Łukasz Góralczyk <l...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Kupiłem niedawno płytkę z procesorem AT91RM9200 (ARM9) z preinstalowanym
    Linuxem (tutaj: http://shop.ngxtechnologies.com/product_info.php?
    cPath=31&products_id=72 ). Płytka jest kopią tego (są schematy i chyba
    płytka też): http://wiki.emqbit.com/free-ecb-at91 .

    Zauważyłem pewną dziwną rzecz, jeśli dotknę jakimś metalem osłony (też
    metal) gniazda USB procesor się resetuje; osłona jest podłączona do masy
    całego układu. Poprawiłem lut na gniazdku, sprawdziłem czy wina nie leży
    w złym zamontowaniu gniazdka - też nie, pomyślałem że na sobie mam jakieś
    ładunki ale to też wykluczyłem (na tyle ile mogłem), próbowałem na
    różnych zasilaczach - to samo, próbowałem z drugą płytką - bez zmian. Czy
    ten procesor jest aż tak wrażliwy? Czy przyczyną może być napięcie jakie
    powstaje po zetknięciu dwóch metali?

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz.