  • 1. Data: 2013-01-20 20:21:45
    Temat: Resetowanie się stron przy zmianie rozmiaru okna - jak zablokować?
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Witam

    Zwracam się do Was o pomoc, bo niestety nie jestem zbyt biegły w
    takich rzeczach jak Javascript, DOM itp. Może kiedyś jak będę miał
    czas to się w nie wgryzę, narazie muszę liczyć na pomoc innych.

    W tym przypadku chodzi mi o pewną denerwującą rzecz która występuje na
    coraz większej liczbie stron - gdy tylko zmieni się rozmiar okna
    przeglądarki, czy raczej obszaru w którym wyświetlana jest strona (bo
    np. otworzyłem nową kartę i Mozilka dodała kolejny rządek paska z
    kartami (ja tak lubię i już)), strona "resetuje się" - powraca do
    swojej domyślnej pozycji, co wiąże się też z tym, że tracona jest
    aktualna pozycja przewijania strony, tzn. wyświetla się ona znowu od
    góry, co jest k-wsko irytujące.
    Mógłby ktoś pokrótce wyjaśnić w jaki sposób to działa i jakie są
    możliwości zablokowania tego? Rozumiem po co ten mechanizm jest, ale
    może są jakieś możliwości kontrolowania go? Tym bardziej wk..wiające
    jest to że również uruchomienie w przeglądarce wyszukiwania (ctrl+F),
    powodujące pojawienie się listwy z opcjami wyszukiwania (i
    zmniejszenie obszaru ze stroną) wywołuje ten efekt :-(
    Odpowiedzi typu "wyłącz javascript" albo "tak ma być i już" proszę
    sobie darować.

    Przykładowe strony z tym problemem:
    http://www.google.com
    http://www.oldtimery.com/

    To jak, pomożecie?

  • 2. Data: 2013-01-21 20:07:26
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 20 Jan 2013 20:21:45 +0100, __Maciek napisał(a):

    > powodujące pojawienie się listwy z opcjami wyszukiwania (i
    > zmniejszenie obszaru ze stroną) wywołuje ten efekt :-(
    > Odpowiedzi typu "wyłącz javascript" albo "tak ma być i już" proszę
    > sobie darować.

    SOA#1. Sprawdź wtyczki w przeglądarce.

    --
    Borys Pogoreło