  • 1. Data: 2016-10-03 05:43:43
    Temat: Robienie ROOTa w UE zgodne z gwarancją!
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=687
    84788

    In EU that's the 1999/44/CE directive that protect consumers in
    case of faults rendering the product unusable (definitely not the
    case everywhere in the rest of the world). And it's up to the
    manufacturer to prove that the fault is induced by a wrong
    software manipulation. In the case that this happens in the first
    6 months then it is assumed it's a manufacturing
    fault.
    Obviously it does not cover wrong hardware manipulations, water,
    etc.. which is not covered.
    It has been transposed to EU member states in 2014.
    Each case is different but generally, rooting, custom ROM,.. do
    not void your 2 years warranty in EU.

    -------------------------------

    Jednak musi udowodnić producent KAŻDORAZOWO że ingerencja
    SOFTWARE'owa spowodowała awarię SPRZĘTOWĄ, ponieważ robienie
    root'a nie ma nic wspólnego ze sprzętem więc SPOKO

    Ale jak w praktyce to wyegzekwować, załóżmy padła płyta główna z
    PRZEGRZANIA w Xperii m4 (bardzo częsty przypadek), zanosimy do
    serwisu a oni po paru dniach odpowiadają że nie podlega gwarancji
    bo jest ROOT - i co, do sądu?

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 2. Data: 2016-10-03 11:43:16
    Temat: Re: Robienie ROOTa w UE zgodne z gwarancją!
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Yerine Ictimai" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > software manipulation. In the case that this happens in the first
    > 6 months then it is assumed it's a manufacturing

    To jest chyba ta ogolna dyrektywa, na podstawie ktorej powstalo prawo
    o sprzedazy konsumenckiej, a obecnie rekojmia w KC.

> [...]
    > PRZEGRZANIA w Xperii m4 (bardzo częsty przypadek), zanosimy do
    > serwisu a oni po paru dniach odpowiadają że nie podlega gwarancji

    Hm ... producent stwierdza, ze wgrane oprogramowanie nie jest
    oryginalne.
    To moze zrobic szybko.
    Zle oprogramowanie moze sprzet uszkodzic, takie teraz czasy.

    I co teraz - ma powolac bieglego, ktory po 10 latach analizy
    oprogramowania znajdzie fragment odpowiadajacy za uszkodzenie i
    obciazyc klienta kosztem tych 10 lat pracy ?

    J.

  • 3. Data: 2016-10-03 16:42:55
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> Wrote in message:
    > Użytkownik "Yerine Ictimai" napisał w wiadomości grup
    8784788

    > To jest chyba ta ogolna dyrektywa, na podstawie ktorej powstalo prawo
    > o sprzedazy konsumenckiej, a obecnie rekojmia w KC.

    I co, prawo w Polsce może pozostawać w SPRZECZNOŚCI z dyrektywą KE?

    > Hm ... producent stwierdza, ze wgrane oprogramowanie nie jest
    > oryginalne.
    > To moze zrobic szybko.

    A dyrektywą mówi że z tego nic nie wynika.

    > Zle oprogramowanie moze sprzet uszkodzic, takie teraz czasy.

    Bzdura.

    > I co teraz - ma powolac bieglego, ktory po 10 latach analizy
    > oprogramowania znajdzie fragment odpowiadajacy za uszkodzenie i
    > obciazyc klienta kosztem tych 10 lat pracy ?

    Kolejna BZDURA!
    Wysyła klient list polecony za potwierdzeniem odbioru z tekstem
    dyrektywy i odpowiedzą z serwisu gwarancyjnego i producent ma
    obowiązek się ustosunkować - w razie absurdalnej odpowiedzi
    przekierowuje korespondencję do Sądu Administracyjnego, tudzież
    urzędu ochrony konsumenta oraz mediów itp
    a może i samej KE

    Wiadomo, jeżeli tylko potrafi się bać i jęczeć że go skrzywdzili,
    wówczas... myszy tańcują gdy kot śpi, o prawo często trzeba się
    upomnieć!
    W społeczeństwie obywatelskim KOTem są obywatele, i to oni przez
    swoją inicjatywę powinni pilnować porządku :)

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 4. Data: 2016-10-03 17:33:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Yerine Ictimai" napisał w wiadomości
    68784788
    >I co, prawo w Polsce może pozostawać w SPRZECZNOŚCI z dyrektywą KE?

    Nie, choc to temat na dluzsza dyskusje prawnicza.
    Akurat te dyrektywe IMO wprowadzilismy.

    >A dyrektywą mówi że z tego nic nie wynika.

    Mowi i nie mowi. To nie jest dyrektywa o rootowaniu Androida - to jest
    dyrektywa na temat slynnej "niezgodnosci z umowa".

    Urzadzenie nie dziala ... i sprzedawca w zasadzie moze umyc rece,
    jesli stwierdzi niezgodnosc firmware z wersja fabryczna.

    Moze inaczej bedzie wygladac, jak w jakims scalaku bedzie widac
    krater.
    No, wtedy faktycznie jest pole do dyskusji, czy urzadznenie nie
    dziala, bo sie scalak zepsul, czy kosc sie zepsula z winy zlego softu.
    Jak prawnicy z tego wybrna to nie mam pojecia.

    >Bzdura.
    Alez oczywiscie, ze moze.
    W telefonie moze malo wrazliwych punktow ... ale wezmy np "lampe
    blyskowa LED". Producent ja np przeciazyl, bo wie, ze zostanie
    wlaczona na sekunde, a nie wiecej. A w nowym sofcie nie masz takiego
    zabezpieczenia.

> [...]
    > dyrektywy i odpowiedzą z serwisu gwarancyjnego i producent ma
    > obowiązek się ustosunkować - w razie absurdalnej odpowiedzi

    I sie ustosunkuje - telefon zostal uszkodzony z powodu zainstalowania
    niewlasciwego oprogramowania.
    Ma racje ? Byc moze, niewatpliwie zainstalowano inne oprogramowanie.

    Teraz decyzja bedzie lezala po stronie sadu.
    Owszem, w przepisie jest domniemanie, i sad moze stwierdzic, ze
    uzasadnienie jest niewystarczajace, podstawy do tego jakies tam ma.
    Ale uwazaj, zebys nie skonczyl jak Ziobro - analiza co program zrobil
    moze byc drozsza niz lekarska, a ministrem sprawiedliwosci nie jestes,
    aby nasylac CBA na bieglych :-)

    J.

  • 5. Data: 2016-10-03 18:34:58
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > PRZEGRZANIA w Xperii m4 (bardzo częsty przypadek), zanosimy do
    > serwisu a oni po paru dniach odpowiadają że nie podlega gwarancji

    nie bardzo wiem, co nam unia chce wmusić, ale według polskiego prawa
    sprawa ma się tak. Gwarancja to jednostronne DOBROWOLNE zobowiązanie
    producenta do czegośtam. Warunkiem gwarancji, może stać sie obowiązkowy
    przegląd z wymianą oleju - w samochodach, albo cotygodniowe "stawianie
    piwa" sprzedawcy. Brzmi absurdalnie, ale producent ma do tego prawo.
    może też gwarancji nie dać. czy więc klient pozostaje "na lodzie"? nie.
    bo chronią go zapisy ustawy o szczególnych.... czyli to coś nazywało się
    rękojmią. ale to ze rękojmia chroni klienta, nie oznacza że w
    samochodzie nie trzeba robić przeglądów z wymianą oleju. także nie
    oznacza to że samochodem można pływać. również nie oznacza to ze telefon
    sony cośtam będzie działał na romie z samsunga. więc jeśli wgrasz soft
    nieteges, rota czy cotam chcesz i z tego powodu telefon padnie - sprawa
    jest przegrana. Domniemam że zgodnie z tą dyrektywą producent naprawiać
    sprzęty które mają obcy soft, ale uległy awarii z innego powodu? Otóż z
    tego co czytam fora, to właśnie tak jest. jednak zgodnie z obowiązującym
    prawem, przez pierwsze pół roku od sprzedaży, to producent musi
    udowodnić że towar jest bez wad, kolejnie półtora roku, to klient musi
    udowodnić że towar miał wadę. ale przyjmijmy że jednak dajmy nato
    samsung przyjmuje telefon do naprawy, wydymiony procesor, ale w pamięci
    obcy soft. oczywiście samsung nie wie czy ten soft ubił telefon czy nie.
    więc prosi Ciebie/konsumenta o udostępnienie softu. informując
    jednocześnie że zgodnie z dyrektywą musi sprawdzić po czyjej stronie
    leży wina. wgrywają soft do innego telefonu, soft umożliwia
    przetakowanie, wiec to robią, i telefon "wybucha". Mamy juz dowód że
    obcy soft doprowadził do uszkodzenia. ale firma musiała na to
    przeznaczyć 189 roboczogodzin i dla dokładniejszego potwierdzenia
    spaliła 3 telefony. co zrobią jej prawnicy? JA bym tego niechciał
    sprawdzać na swojej skórze. wiem jednak że regułą jest, ze za telefon
    który jest oddany do naprawy gwarancyjnej, ale wcześniej został
    wykąpany, pobierana jest opłata za ekspertyze :)
    długi wywód, ale mam nadzieje że wyjaśniłem wszystko w bardzo prosty
    sposób. Tytuł posta mocno naciągany

    ToMasz

  • 6. Data: 2016-10-03 19:26:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >ale firma musiała na to przeznaczyć 189 roboczogodzin i dla
    >dokładniejszego potwierdzenia spaliła 3 telefony. co zrobią jej

    Oby tylko. Analiza softu, ktory ma 1GB, moze potrwac setki milionow
    godzin.
    Wiec odszkodowania nie dostana nawet wnuki.

    Pozostaje znalezc bieglego przed emerytura, ktory po 5 latach
    stwierdzi, ze stan zdrowia nie pozwala sie dalej zajmowac ta sprawa
    :-)

    J.

  • 7. Data: 2016-10-03 21:28:38
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    ToMasz <t...@p...fm.com.pl> Wrote in message:
    > nie bardzo wiem, co nam unia chce wmusić,

    A cóż Wy bronicie tak zażarcie interesów wielkich korporacji?
    Wydawało się że marketonoidy przeniosły się gdzie indziej,
    newsgroups jednak są mało popularne :P

    > ale według polskiego prawa
    > sprawa ma się tak. Gwarancja to jednostronne DOBROWOLNE zobowiązanie
    > producenta do czegośtam.

    Jednak NIE dobrowolne producenckie zobowiązanie, firmy za dostęp
    do RYNKÓW muszą spełniać CYWILIZOWANE standardy, a jak nie to
    niech jadą na inną planetę.

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 8. Data: 2016-10-04 21:49:14
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

> [...]
    > blyskowa LED". Producent ja np przeciazyl, bo wie, ze zostanie
    > wlaczona na sekunde, a nie wiecej. A w nowym sofcie nie masz takiego

    A jeżeli zawiodła WODOSZCZELNOŚĆ Xperia Aqua to na pewno dlatego
    że był zrobiony root
    ponieważ wywołano nieautoryzowane przerwanie sprzętowe
    rozszczelniające obudowę :P

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 9. Data: 2016-10-05 07:21:35
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 03.10.2016 o 21:28, Yerine Ictimai pisze:

    > A cóż Wy bronicie tak zażarcie interesów wielkich korporacji?
    > Wydawało się że marketonoidy przeniosły się gdzie indziej,
    > newsgroups jednak są mało popularne :P

    po prostu niektórzy z nas też są przedsiębiorcami.
    I w dupie mam to czy telefon robi wielka korporacja czy Mietek w garażu
    - prawo ma obowiązywać każdego, także konsumenta.
    O ile jestem za tym, żeby podchodzili zdroworozsądkowo (czyli np. w
    przypadku braku wodoszczelności nie powoływali się na soft), o tyle
    przegięciem byłoby jeśliby mieli odpowiadać za nie swój produkt - a
    takim jest telefon z innym softem.
    To tak jakby mieć pretensję do producenta samochodu, że po wgraniu
    nowego softu auto miało 100% mocy więcej, ale korbowód wyszedł bokiem po
    kilku kilometrach.

    Łukasz

  • 10. Data: 2016-10-05 12:05:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Yerine Ictimai" napisał w wiadomości grup

    >A jeżeli zawiodła WODOSZCZELNOŚĆ Xperia Aqua to na pewno dlatego
    > że był zrobiony root
    >ponieważ wywołano nieautoryzowane przerwanie sprzętowe
    > rozszczelniające obudowę :P

    Ale juz np takie gniazda ... skad wiesz, czy nie ma jakiegos czujnika
    wilgoci i telefon odcina napiecia doprowadzone do stykow w razie
    zanurzenia ?

    J.