  • 1. Data: 2016-10-02 07:49:17
    Temat: Here maps czy można w nim wyznaczyć objazd
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Stałem wczoraj w korku godzine.
    Zona ma lumie z here maps.
    Postanowilimy skorzystać z nowej technologi i niech telefon
    sam wyznaczy objazd.
    I nie było takiej opcji.
    Faktycznie czy tylko mi się wydaje?

  • 2. Data: 2016-10-03 00:34:32
    Temat: Re: Here maps czy można w nim wyznaczyć objazd
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Bolko"

[...]
    ---
    A są punkty przelotowe ? :-)

  • 3. Data: 2016-10-03 12:17:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >Stałem wczoraj w korku godzine.
    >Zona ma lumie z here maps.
    >Postanowilimy skorzystać z nowej technologi i niech telefon
> [...]

    Ja znam tylko z Androida ... na moj gust, to program jest bardzo
    ubogi.
    Nie ma objazdow, nie ma punktow posrednich. Zglaszania korkow tez nie
    ma.

    Ale:
    -nawigacje trzeba bylo wlaczyc wczesniej, to by was moze poprowadzila
    inna droga.
    w korku moze juz nie byc mozliwosci skorzystania z objazdu -
    szczegolnie na autostradach.

    -informacja o korkach zalezy od ilosci uzytkownikow - Here ma ich
    chyba u nas w kraju malo.

    -na taki lokalny korek, to jesli nie korzystac z nawigacji on-line,
    automatycznie uwzgledniajacej korki, to potrzebna jest funkcja
    "zablokuj droge na odcinku ..." i tu do wyboru ile km. Inaczej
    nawigacja nie ma szans dobrze objazdu wytyczyc.

    -na Lumie jest chyba Yanosik. Ale tez najlepiej go wlaczyc przed
    podroza (i miec ladowarke samochodowa i pakiet internetowy).

    J.

  • 4. Data: 2016-10-03 12:56:20
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 3 października 2016 12:18:04 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    >
    > -na Lumie jest chyba Yanosik. Ale tez najlepiej go wlaczyc przed
    > podroza (i miec ladowarke samochodowa i pakiet internetowy).

    zona nie dawno odkryła nawigacje więc jak jedziemy gdzieś pierwszy
    raz to od razu włacza i jest moim pilotem.
    Skręć w prawo
    Skręć w lewo
    Generalnie nieźle jej idzie.
    A wracając
    Nawigacja była włączona i stojąc w korku szukaliśmy opcji automatycznej.
    Czyli "komputer znajdź drogę".
    Może za krótko szukaliśmy ale nie znależliśmy.
    Wiec żona sama znalazła objazd.
    Dwie ciekawostki.

    Na tych mapach przynajmniej w okolicach krakowa są zaznaczone
    takie drogi że nawet mojego 20 letniego auta było mi szkoda.

    A dwa jak już wracaliśmy na główną drogę to miał być korek jeszcze korek.
    Z drugiej strony zwężenia.
    Ale już nawet śladu nie było po korku.

    A jeszcze trzy wczoraj kuzyn był pochwalić się
    nowo kupionym iphonem.
    Takim za 2kzł więc chyba nie tym najdroższym.
    No i oczywiście była gadka jaki ten telefon jest super.
    Wiec się go zapytałem uprzejmie czy ma przycisk objazd.
    Poklikał
    Poklikał
    i zmienił temat :)

  • 5. Data: 2016-10-03 13:35:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    W dniu poniedziałek, 3 października 2016 12:18:04 UTC+2 użytkownik
    J.F. napisał:
    [...]
    >Nawigacja była włączona i stojąc w korku szukaliśmy opcji
    >automatycznej.
    >Czyli "komputer znajdź drogę".
    >Może za krótko szukaliśmy ale nie znależliśmy.

    na Androidzie jest gdzies w menu - zakladka trasy, wyznacza ponownie.
    Ale czy inaczej wyznaczy ...

    >Wiec żona sama znalazła objazd.
    >Dwie ciekawostki.
    >Na tych mapach przynajmniej w okolicach krakowa są zaznaczone
    >takie drogi że nawet mojego 20 letniego auta było mi szkoda.

    No coz, ja mialem do map Nokii/Teleatlas powazniejsze zarzuty.
    Kiedys w Poznaniu prowadzi mnie przez S11. Fajnie ... tylko ze
    srodkowy odcinek nie byl jeszcze nawet zaczety.
    A na mapie juz byl.
    Chyba sluchaja narzekan, bo wykreslili ... ale cala obwodnice S11,
    laczenie z dwoma odcinkami, ktore juz byly w uzytku.

    Potem - podobna sytuacja gdzies kolo Rawicza. Na mapie droga S5 jest,
    w rzeczywistosci - dopiero na ukonczeniu.
    Tym razem pomogli drogowcy i w miesiac droge oddali.

> [...]
    >No i oczywiście była gadka jaki ten telefon jest super.
    >Wiec się go zapytałem uprzejmie czy ma przycisk objazd.

    Ogolnie wiele tych nawigacji na telefony wydaje mi sie uproszczonymi.
    Wrecz za bardzo uproszczonymi.

    Najlepsza jest dla mnie stara Automapa, ta na dedykowane nawigacje z
    Windows CE (choc i na paru telefonach z WM dzialala).
    No ale nie majac lacznosci z internetem (moze miec) to korkow nie
    ominie.
    A cene ma niestety wygorowana i to wrecz bardzo wygorowana ...

    J.

  • 6. Data: 2016-10-03 19:54:11
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "J.F."

[...]
    Kiedy w korku na autostradzie akurat działa :-) Natomiast jakoś nie wie o
    długo remontowanych drogach i uparcie na nie wyprowadza. Komplementarnie nie
    wie o takich drogach jak obwodnica Łodzi więc usiłuje z nich zjechać.

  • 7. Data: 2016-10-03 19:56:50
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "J.F."

    Najlepsza jest dla mnie stara Automapa, ta na dedykowane nawigacje z
    Windows CE (choc i na paru telefonach z WM dzialala).
    ---
    Miała w cholerę opcji, ale obiektywnie dobra nie była. Trzeba było telefon
    przeładowywać itp itd.

    No ale nie majac lacznosci z internetem (moze miec) to korkow nie
    ominie.
    ---
    No tak.

    A cene ma niestety wygorowana i to wrecz bardzo wygorowana ...
    ---
    W porównaniu z zerem każda jest wygórowana

  • 8. Data: 2016-10-03 20:49:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "re" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "J.F."
    >A cene ma niestety wygorowana i to wrecz bardzo wygorowana ...
    >---
    >W porównaniu z zerem każda jest wygórowana

    80 zl co roku za sama Polske, a 150 za Europe wydaje mi sie drogo,
    nawet nie w porownaniu z zerem.

    Za 150 zl to juz cala nawigacje mozna kupic, ze sprzetem, a nie tylko
    aktualizacje map :-)

    J.

  • 9. Data: 2016-10-03 20:54:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "re" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "J.F."
> [...]
    >szczegolnie na autostradach.
    >---
    >Kiedy w korku na autostradzie akurat działa :-)

    Moze i dziala, tylko ze jak juz stoisz w korku, to zazwyczaj nie masz
    juz zadnej mozliwosci poza stac dalej :-)

    J.

  • 10. Data: 2016-10-04 18:27:47
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "J.F."

> [...]

    nawet nie w porownaniu z zerem.

    Za 150 zl to juz cala nawigacje mozna kupic, ze sprzetem, a nie tylko
    Jak tak mówisz to pewnie tak jest :-)

    Z drugiej jednak strony takie kwoty nie powalają na kolana za program, który
    umie np zrobić objazd.