  • 1. Data: 2017-04-30 08:35:38
    Temat: Rondo w lewo
    Od: Shrek <...@w...pl>

    Z grupy prawo. Let's the flame begin;)

    Shrek

    W dniu 30.04.2017 o 02:50, witek pisze:
    > Ale zaraz zacznie się flejm aż miło.
    >

    > Z uzasadnienia sądowego
    >
    > "Żaden z przepisów nie nakazuje sygnalizowania manewru wjazdu na
    > skrzyżowanie. Nie ma znaczenia czy jest to zwykłe skrzyżowanie, czy
    > rondo. Włączenie lewego kierunkowskazu na rondzie może zmylić innych
    > kierowców. Narusza to zasady ruchu prawostronnego. Zmiana kierunku
    > następuje dopiero w momencie zjazdu z ronda."
    >

    > Dalej juz sobie filmik obejrzyjcie.

    13136,sad-interpretowal-przepisy-drogowe-wszystko-z-
    powodu-jednego.html

  • 2. Data: 2017-04-30 11:36:34
    Temat: Re: Rondo w lewo
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Shrek

    Nie rozumiem dwóch rzeczy. Pierwsza to dlaczego to wywołuje flejmy, w
    sumie to jeden z najmniej szkodliwych problemów, które można spotkać na
    polskich drogach. Po drugie, nie rozumiem dlaczego wrzucenie lewego
    kierunkowskazu mogłoby sugerować zamiar jazdy po rondzie pod prąd. W
    takim razie należałoby zakazać używania lewego kierunkowskazu do
    skręcania w drogę z rozdzielonymi jezdniami. A nuż ktoś pomyśli, że chcę
    skręcić w lewą.

  • 3. Data: 2017-04-30 13:13:36
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-04-30 o 08:35, Shrek pisze:
    > Z grupy prawo. Let's the flame begin;)
    >
    > Shrek

    13136,sad-interpretowal-przepisy-drogowe-wszystko-z-
    powodu-jednego.html

    Odświeżany kartofel.
    Było na grupie samochody.
    Temat: Ważny wyrok WSA
    z 2016-12-09 13:32 przez Axel.

  • 4. Data: 2017-04-30 17:52:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.04.2017 o 11:36, Uncle Pete pisze:

    > Nie rozumiem dwóch rzeczy. Pierwsza to dlaczego to wywołuje flejmy, w
    > sumie to jeden z najmniej szkodliwych problemów, które można spotkać na
    > polskich drogach.

    W sumie się zgadzam - niegroźna wada.

    > Po drugie, nie rozumiem dlaczego wrzucenie lewego
    > kierunkowskazu mogłoby sugerować zamiar jazdy po rondzie pod prąd.

    Bo wrzucający upierają się, że coś znaczy - więc to jedyne rozsądne
    tłumaczenie. No bo co kogo obchodzi co będziesz robił na trzecim
    zjeździe - wrzuucisz po drugim prawy i to jest informacja, jakiej od
    ciebie oczekują inni.

    > takim razie należałoby zakazać używania lewego kierunkowskazu do
    > skręcania w drogę z rozdzielonymi jezdniami.

    Zaraz ktoś ci wyskoczy, że kwadratowe rondo niczym nie różni się od
    okragłego.

    > A nuż ktoś pomyśli, że chcę
    > skręcić w lewą.

    Zdziwił byś się jak często się zdarza - gdzieś raz na dwa miesiące
    takiego ancymona u mnie na skrzyżowaniu widzę. A przecież mam też inne
    zajęcia w życiu niż gapienie się co kto odwinął na skrzyżowaniu, więc
    jakieś 99% takich mi umyka niezauważonych. Więc wychodzi na to, że
    pewnie gdzieś jeden dziennie;)

  • 5. Data: 2017-04-30 19:19:36
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > zajęcia w życiu niż gapienie się co kto odwinął na skrzyżowaniu, więc
    > jakieś 99% takich mi umyka niezauważonych. Więc wychodzi na to, że

    Zgadza się, sam w nieznanym miejscu parę razy niemal nie wjechałem pod
    prąd. Ale nie widzę związku z tym, że miałem włączony lewy kierunkowskaz ;)

  • 6. Data: 2017-04-30 19:25:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.04.2017 o 19:19, Uncle Pete pisze:

    > Zgadza się, sam w nieznanym miejscu parę razy niemal nie wjechałem pod
    > prąd. Ale nie widzę związku z tym, że miałem włączony lewy kierunkowskaz ;)

    No bez kierunku nie wypada skręcać;)

    A tak na poważnie - jak sam zauważyłeś, problem z tych mało znaczących.

    Więc rozwiązanie jest jasne - jak chcą to niech sobie mrugają, tylko od
    innych się niech odwalą. Dwa sądy się już wypowiedziały, więc pora
    połozyć uszy po sobie (albo znaleźć inne wyroki). Temat zamknięty -
    prawo nie wymaga migania w lewo przed rondem (co nie znaczy, że nie
    nalezy czasem na "rondzie migać", ale nie ze względu, że to rondo)

    Shrek

  • 7. Data: 2017-04-30 19:53:42
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-04-30 o 17:52, Shrek pisze:
> [...]
    > tłumaczenie. No bo co kogo obchodzi co będziesz robił na trzecim
    > zjeździe - wrzuucisz po drugim prawy i to jest informacja, jakiej od

    Moim zdanie to kwestia kultury i dobrego wychowania. :-)
    Mam pod domem takie rondo gdzie informacja co się na nim będzie robić
    ułatwia innym ustawienie się na odpowiednich pasach i upłynnia ruch.
    W godzinach szczytu bezcenne.
    A tyle się pisze o jeździe na suwak i innych kulturalnych zachowaniach
    na drodze.
    Też chodzi o efektywne wykorzystanie powierzchni drogi.

  • 8. Data: 2017-04-30 20:06:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 30 kwietnia 2017 08:35:38 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:
    > Z grupy prawo. Let's the flame begin;)
    Rondo w lewo;)
    https://www.youtube.com/watch?v=bUjEpWVbTqE
    ;)

  • 9. Data: 2017-04-30 20:14:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.04.2017 o 19:53, z pisze:

    > Mam pod domem takie rondo gdzie informacja co się na nim będzie robić
    > ułatwia innym ustawienie się na odpowiednich pasach i upłynnia ruch.
    > W godzinach szczytu bezcenne.

    No i o to chodzi. Kierunki nie są dla tego co mruga, tylko dla innych.
    Jakie info ma dawać lewy kierunek na dużym rondzie - żadne - tylko
    miesza. Po prostu inaczej miga się na małych rondach (takich osiedlowych
    - tam miganie lewym ma sens) inaczej na dużych klasycznych (tylko w
    prawo) a inaczej na zwykłym kwadratowym "rondzie" będacym tak naprawde
    zwykłym skrzyżowaniem dróg dwujezdniowych. I nie ma żadnego przepisu
    uniwersalnego, że na _każdym_ skrzyżowaniu trzeba migać w lewo jak się
    ze skrzyżowania wyjeżdza w lewo. Koniec - skrzyżowania są różne i różnie
    się na nich miga. Właśnie po to, żeby być kulturalnym i dać innym info
    co zamierzamy zrobić za chwilę (a nie za 4 manewry).

    > A tyle się pisze o jeździe na suwak i innych kulturalnych zachowaniach
    > na drodze.
    > Też chodzi o efektywne wykorzystanie powierzchni drogi.

    Zgadzam się. I dlatego należy migać z sensem.

    Shrek

  • 10. Data: 2017-04-30 20:17:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.04.2017 o 20:06, Kris pisze:
    > Rondo w lewo;)
    > https://www.youtube.com/watch?v=bUjEpWVbTqE
    > ;)

    Najlepszy ten srebrny, co to zgłupiał, jak zobaczył co inni robią;)

    https://youtu.be/bUjEpWVbTqE?t=33

    Shrek