  • 1. Data: 2011-04-03 00:31:54
    Temat: Roomster warto ?
    Od: "aro333" <a...@w...pl>

    Stoję przed dylematem , zakupić starszą powiedzmy z roku 2004/2005 Toyote
    Corollę w benzynce czy za te same pieniadze kupić Skodę Roomstera Style z
    2007 roku z małym przebiegiem , silnik benzyna 1,4 86KM?
    Wiem , że te auta to dwie różne klasy , trudno może je porownywać. Bardziej
    chodzi mi o awaryjność i częstość bywania w serwisach.Obecnie pomykam
    starszą Corollą Liftback tzw żaba z 1999r. Gdyby nie brak klimy raczej nie
    myslałbym o zmianie.Nastukame jest 220kkm , auto smiga nadal na syntetyku,
    ogólnie jak na te lata to mocny sprzęt. Generalnie bardziej skłaniam sie w
    stronę Toyoty jednak cieżko w mojej okolicy dostać auto nie ściągane (takie
    nie wchodzą w grę z powodu kretactw sprzedajacych), z udokumentowanym
    serwisem. Z drugiej strony podobno model następca tej co akurat posiadam,
    już nie jest tak mało awaryjny.
    Może ktoś z kolegów ma jakieś doswiadczenie z tym silnikiem pewnie z grupy
    VW - 1,4 86KM? Co można powiedziec dobrego a co zlego o tym silniczku? I
    wogóle jak się spisują takie toczydełka jak Roomster?

  • 2. Data: 2011-04-03 07:47:15
    Temat: Re: Roomster warto ?
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "aro333" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > w stronę Toyoty jednak cieżko w mojej okolicy dostać auto nie ściągane
    > (takie nie wchodzą w grę z powodu kretactw sprzedajacych), z
    > udokumentowanym serwisem.

    a Ty myslisz, ze jak auto pochodzi z polskiego salonu, to jest to
    jednoznaczne z tym, ze sprzedający nie będzie krętaczem?

    W życiu 'kilka' samochodów już kupowałem i stwierdzam, ze prywatny
    sprzedający, często pierwszy właściciel, próbuje wcisnąć więcej kitu niż
    niejeden handlarz wystawiający fakture.
    Owszem nie ma tu reguły, ale doswiadczenie wskazuje, ze takie prywatne osoby
    bazują często własnie na niepotrebnej dawce dodatkowego zaufania do
    'niehandlarza'.

    Jeśli kupisz auto sprowadzone z tak samo udokumentowanym serwisem i
    sprawdzisz je tak samo np. w ASO jak auto z polskiego salonu to w czym
    problem?
    ps. zwlascza, ze często te 'z zachodu' mają lepsze wyposażenie od tych
    'salonowych'

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 3. Data: 2011-04-03 08:38:22
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

> [...]
    > problem?
    > ps. zwlascza, ze często te 'z zachodu' mają lepsze wyposażenie od tych

    Z drugim stwierdzeniem co do wyposażenia się w 100% zgadzam :)
    Co do 1 stwierdzenia, jeśli kupuje się od firmy, która nie dziadowała to
    możesz sobie spokojnie sprawdzić historię serwisową samochodu tam gdzie
    był naprawiany - bez większego problemu, bez szukania osób które władają
    językiem państwa skąd pochodzi pojazd :)

    Powiedziałem sobie że już więcej w życiu nie kupię samochodu latem na
    zimowych kołach od handlarza - kupiłem tak teraźniejszego Golfa, po
    jakimś czasie okazało się, że koleżanka z pracy go zna, i Golfa ściągnął
    na niezłych alusach z letnimi, oczywiście stalowe przywiózł w bagażniku,
    alu zdjął opchnął poza samochodem ;)

    Tak samo jak nie kupię samochodu z wyrwanym radiem :)

    Pozdrawiam !

    PS:
    Przykłąd z grupy - K.N. - i c5 hdi, który zaczął dostawać jobla na drugi
    dzień po zakupie, pomimo potwierdzonego przebiegu.

  • 4. Data: 2011-04-03 09:39:54
    Od: "aro333" <a...@w...pl>

    Słuchaju, co do metody zakupu mnie nie przekonasz i tyle. Nie zmienie
    swojego podejścia.Wtopić można zawsze ale od handlarza wielokrotnie
    szybciej . Nie bedę podpisywał umowy z jakimś Niemcem którego na o0czy nie
    widziałem, żeby potem tłumaczyć się z fałszerstwa w urzędzie. A dlaczego tak
    sądzę , to poczytaj w necie czym grozi zaniesienie umowy z podpisem osoby
    nie bedącej przy transakcji. Jednym zakupem zamochodu można sobie spaprać
    paiery a napewno uprzykszyć życie na pewien czas.
    To jak jeżdził ktoś z kolegów autem ze stajni VW z atakim silnikiem?A może
    coś o Rumcajsie?

  • 5. Data: 2011-04-03 11:23:36
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    aro333 wrote:
> [...]
    > zaniesienie umowy z podpisem osoby nie bedącej przy transakcji.
    > Jednym zakupem zamochodu można sobie spaprać paiery a napewno

    Przeciez on pisał o fakturze a nie o fikcyjnym podpisywaniu umowy. Zeby tak
    kupic od handlarza to już trzeba wykazać się skrajną nieodpowiedzialnością.

  • 6. Data: 2011-04-03 11:56:13
    Od: jurkas <m...@o...pl>

    aro333 pisze:
    > A dlaczego tak
    > sądzę , to poczytaj w necie czym grozi zaniesienie umowy z podpisem osoby
    > nie bedącej przy transakcji.

    A możesz to rozwinąć, szczególnie sformułowanie "nie będącej przy
    transakcji". Dość często podpisuje różne umowy przesyłane mi kurierem,
    czy to znaczy że nie jestem "przy transakcji"?

  • 7. Data: 2011-04-03 12:14:22
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Czarek Daniluk" <c...@n...com> napisał w
    wiadomości news:in94ks$1re$1@news.onet.pl...
> [...]
    > czasie okazało się, że koleżanka z pracy go zna, i Golfa ściągnął na
    > niezłych alusach z letnimi, oczywiście stalowe przywiózł w bagażniku, alu

    no dobra, tylko jaki to ma związek ze stanem technicznym samochodu.
    Jesli go kupileś tzn ze pasował Ci i stan i cena za ten stan... a to, ze
    kiedyś auto miało piękne alusy - no to co?
    Czy ten samochód jest sparowany z nimi do końca życia?

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 8. Data: 2011-04-03 12:16:12
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-04-03 11:23, Marek P. pisze:

    > Przeciez on pisa? o fakturze a nie o fikcyjnym podpisywaniu umowy. Zeby tak
    > kupic od handlarza to ju? trzeba wykaza? si? skrajn? nieodpowiedzialno?ci?.

    skonfigurujcie sobie prosze te czytniki, skoro już z gorszych korzystać
    nie potraficie (hint: kodowanie):

    pozdr
    Adam (AL)
    TG

  • 9. Data: 2011-04-03 12:21:02
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

> [...]
    > spaprać paiery a napewno uprzykszyć życie na pewien czas.
    > To jak jeżdził ktoś z kolegów autem ze stajni VW z atakim silnikiem?A może

    czytaj ze zrozumieniem.
    Jeśli szukasz auta z udokumentowanym serwisem to czy to będzie auto
    sprowadzone, czy "polskie" nie ma znaczenia.
    Pisałem też o handlarzu, ktory wystawia FAKTURĘ, czyli kupujesz od Jego
    firmy i już ze zrobionymi opłatami celno-skarbowymi.

    Pisaleś, ze od handlarza to wtopa, a takie z polskiego salonu to nie wtopa.
    Zwracam Ci więc uwage, ze z takim podejściem jestes na najlepszej drodze do
    zaliczenia mega wtopy, bo poziom zaufania do sprzedawcy, któy tłukł auto w
    polandii od początku i chce sie go teraz pozbyć powoduje, ze stajesz sie
    mientki jak kaczuszka.

    Dobra rada - szukaj samochodu sprawdzonego, nie patrz na to, czy byl kupiony
    w polskim czy zagranicznym salonie, tylko zobacz dokumenty, miej fakture w
    przypadku auta sprowadzonego, miej wiarygodną książke serwisową i przed samą
    decyzje jedz do ASO i sprawdz samochod pod kątem formalnym i technicznym.

    Ślepa wiara w uczciwego prywatnego sprzedawce jest sporym błędem - zapewniam
    Cie o tym.
    ps. poza tym kupując zaś od firmy na fakture (nie ważne jaka to faktura)
    masz większe możliwości dochodzenia swoich praw, w przypadku osoby prawtnej
    pozostaje Ci tylko pozew cywilny.
    Ja rozumiem, ze jest wielu nieuczciwych handlarzy, ale skreślanie ich tylko
    dlatego, ze taką mają profesje bez sprawdzenia auta, ktore Ci odpowiada -
    jest dość karkołomne...

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 10. Data: 2011-04-03 12:23:22
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "AL" <a...@s...tam> napisał w wiadomości
    > skonfigurujcie sobie prosze te czytniki, skoro już z gorszych korzystać
    > nie potraficie (hint: kodowanie):

    Może zacznij od siebie:
    "charset=UTF-8"

    Pzdr