  • 1. Data: 2009-05-02 08:16:34
    Temat: Rozmiar iglicy a spalanie??
    Od: "szmergiel" <s...@o...pl>

    Jak ma sie spalanie i ewentualnie osiagi do rozmiaru iglicy. Zmienilem
    iglice z cienszej i bardziej stożkowatej na taka grubsza i bardziej
    rownomiernym mniej stozkowatym ksztaucie. Chodzi mi o zmniejszenie spalania.
    Na moj chlopski rozum gruba iglica zatyka bardziej glowna dysze wiec mniej
    paliwa idzie:) czy sie myle?

    pozdro
    KTM 640 Enduro
    Krosno Odrzańskie/Szczecin
    http://www.bikepics.com/members/luckylukepl/
    http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl
    http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat

  • 2. Data: 2009-05-02 08:26:51
    Temat: Re: Rozmiar iglicy a spalanie??
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    szmergiel pisze:
> [...]
    > spalania. Na moj chlopski rozum gruba iglica zatyka bardziej glowna
    > dysze wiec mniej paliwa idzie:) czy sie myle?

    Ksztalt iglicy wplywa glownie na sposob i rownomiernosc dostarczania
    mieszanki przy otwieraniu przepustnicy. Za ilosc paliwa odpowiada dysza.
    Iglica tylko otwiera do niej dostep. Poza tym iglica powinna byc
    dostosowana do ksztaltu rurki rozpylajacej (nie znam fachowej nazwy).
    Bez wymiany dyszy glownej jedyne co Ci sie zmieni to reakcja na gaz.
    Ale to tylko moim skromnym zdaniem.

    --
    Kuczu
    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!

  • 3. Data: 2009-05-02 08:44:16
    Od: "szmergiel" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Kuczu" <p...@j...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dostosowana do ksztaltu rurki rozpylajacej (nie znam fachowej nazwy). Bez
    > wymiany dyszy glownej jedyne co Ci sie zmieni to reakcja na gaz.

    To sie nazywa rurka emulsyjna albo inaczej dysza iglowa. Tez wiem ze iglica
    powinna byc do niej dostasowana. Z dyszami sie bawialem i wiem jaka
    spelniaja zadanie ale nie wiem jak z iglica jest, musi miec ona jakis wplyw
    na spalanie, jeszcze nie zdazylem tego sprawidzic bo dopiero wczoraj
    zmienilem. Poprstu nie chce zeby mi spalil 10l :) na tych eksperymentach,
    kiedys ustawielm tak gaznik ze mi spail 13l!

  • 4. Data: 2009-05-02 09:39:49
    Od: "doomin13" <d...@g...pl>

    Czesc,
    Tak jak pisal Kuczu iglica ma znaczenie tylko na poczatku otwierania
    przepustnicy. O ile dobrze pamietam gdzies do okolo 1/3 otwarcia
    maksymalnego. Dalej juz tylko rozmiar dyszy glownej.

    --
    pozdro,
    doomin13

  • 5. Data: 2009-05-02 10:10:27
    Od: "szmergiel" <s...@o...pl>

    Użytkownik "doomin13" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przepustnicy. O ile dobrze pamietam gdzies do okolo 1/3 otwarcia
    > maksymalnego. Dalej juz tylko rozmiar dyszy glownej.

    Czyli jak iglica jest grubsza na dole to co sie dzieje do 1/3 otwarcia
    przepustnicy?:) dysza wolncyh obrotow tez dziala do mniej wiecej 1/3
    otwarcia przepystnicy i wiadomo, im wieksza tym wiecj moto pali i wiekszy
    kop od dolu, a jak z iglica? ciensza daja wiecej paliwa czy grubsza?:)

  • 6. Data: 2009-05-02 10:38:01
    Od: "szmergiel" <s...@o...pl>

    Znalazlem taki akrykul http://www.suzuki-katana.pl/news.php?readmore=30
    Pisza tam ze : Praca gaźnika w strefie C, od 1/4 do 3/4 otwarcia
    przepustnicy uzależniona jest od stożkowej iglicy przepustnicy. Czyli iglica
    ma wplyw na kopa w zakrecie srednich obrotow. Tylko dalej nie wiem czy gruba
    czy cienka iglica to jak mala dysza i duza dysza

  • 7. Data: 2009-05-02 11:03:24
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-05-02 11:39:49 +0200, "doomin13" <d...@g...pl> said:

    > Tak jak pisal Kuczu iglica ma znaczenie tylko na poczatku otwierania
    > przepustnicy. O ile dobrze pamietam gdzies do okolo 1/3 otwarcia
    > maksymalnego. Dalej juz tylko rozmiar dyszy glownej.

    Nie tak do końca.

    http://4strokes.com/tech/carbover.asp (obrazek carburetor circuits)

    Niemal identyczny schemat jest w serwisówce od LC4, gdzie jest trochę
    napisane o ustawianiu gaźnika.

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 8. Data: 2009-05-02 14:41:54
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    "szmergiel" <s...@o...pl> wrote:

    >.. Tylko dalej nie wiem czy gruba
    >czy cienka iglica to jak mala dysza i duza dysza

    Z grubsza tak.

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 9. Data: 2009-05-03 10:52:11
    Od: "doomin13" <d...@g...pl>

    chyba racja ze do 3/4 cos mi sie musialo pomerdac :)
    tylko z drugiej strony jak wyglada w twoim kacie swieca? sklad jest ok?
    jasno brazowa? bo jesli tak to wymiana dyszy/iglicy zaowocuje ubozsza
    mieszanka a to bedzie juz nie ok dla silnika.
    Z drugiej strony 10 litrow to przegiecie moj 660 smc pali kolo 6-7 i nie
    jezdze jak emeryt :)

    --
    pozdro,
    doomin13

  • 10. Data: 2009-05-03 12:01:01
    Od: "szmergiel" <s...@o...pl>

> [...]
    > mieszanka a to bedzie juz nie ok dla silnika.
    > Z drugiej strony 10 litrow to przegiecie moj 660 smc pali kolo 6-7 i nie

    Swieca jest OK. A to jak jedzie to zalezy od ganizka, z mikuni to skuter z
    dellorto albo kaihenem dopiero pokazuje co potrafi, Ale to jak swieca
    wyglada to juz regulacja sruba skadu mieszanki raczej. Ja zmienialem dysze i
    komple tez maja rozne dysze powkladane i swiece sa OK , mimo ze jeden ma 155
    uniesiona iglice a drugi 185 i opuszczona. Ja mam opuszczona ale jak
    unosilem to ze swieca tez nic sie zlego nie dzialo, kolor byl ok, Tylko
    palilo duzo wtedy wlasnie kolo 10l. Z wlasnego doswiadczenia wiem ze lepiej
    miec mniejsze dysze i uniesiona iglice niz duze i opuszczona bo spalanie est
    wtedy mniejesz o 3l nawet a kop taki sam.
    Nie wiem tylko jake ma znaczenie ksztaut iglicy Czy cienka to wiecej paliwa
    czy odwrotnie.