  • 1. Data: 2009-05-01 12:50:26
    Temat: Nowe laczki, ale jakie???
    Od: "Darek F." <f...@w...pl>

    Witam

    Zmienilem motonga na duzego bandyte z rocznika 01.
    Ma w tej chwili laczki Michelin Pilot Sport (przod) i Pilot Power (tyl) w
    rozmiarze standart czyli 120/70 i 180/55 i wszysko byloby OK, gdyby nie to,
    ze nerwowo reaguje na koleiny, ktorych to u nas niestety dostatek.
    Cisnienie OK, laczki podjechane ale jeszcze zostalo im duuuuzo zywota i tak
    sobie podumalem, ze moze te Micheliny tak po prostu maja.
    Warto zmienic na cos innego? Moga sie wypowiedziec wlasciciele innych duzych
    bandytow na czym lataja?

    Nie zalezy mi zbyt na wykladaniu sprzeta na boki do granic przyczepnosci
    opon a raczej na spokojnym prowadzeniu po naszych niezbyt rownych "drogach"

    Pozdrawiam
    Darek F., B-stok

  • 2. Data: 2009-05-01 12:59:26
    Temat: Re: Nowe laczki, ale jakie???
    Od: "James" <n...@d...for.spam>

    "Darek F." wrote...
    > Zmienilem motonga na duzego bandyte z rocznika 01.
    Gratulacje

    > Ma w tej chwili laczki Michelin Pilot Sport (przod) i Pilot Power (tyl)

    Co to sa "laczki"? Mozna sie domyslac, ze chodzi o opony, ale co to za
    slowo?? Czy ktos moglby wytlumaczyc skad wzielo sie to slowo i co tak
    naprawde znaczy? Bede wdzieczny.

    --
    pozdro
    James

  • 3. Data: 2009-05-01 13:05:47
    Od: "Monster" <a...@o...pl>

    Użytkownik "James" <n...@d...for.spam> napisał w wiadomości

    > Co to sa "laczki"? Mozna sie domyslac, ze chodzi o opony, ale co to za
    > slowo?? Czy ktos moglby wytlumaczyc skad wzielo sie to slowo i co tak
    > naprawde znaczy? Bede wdzieczny.

    Opony-koła są "obute"-czyli buty- w domu kapcie,a kapcie to laczki,może coś
    przekręciłem,albo pominąłem:-)

    Tomek
    BMWR1100S
    Dniepr MT10 koszowiec

  • 4. Data: 2009-05-01 13:06:14
    Od: "Spider A.J." <n...@t...gmx.net>

    "James" <n...@d...for.spam> wrote

    > Co to sa "laczki"? Mozna sie domyslac, ze chodzi o opony, ale co to za
    > slowo?? Czy ktos moglby wytlumaczyc skad wzielo sie to slowo i co tak
    > naprawde znaczy? Bede wdzieczny.

    Laczki czyli potocznie buty, butami motocykla sa opony.
    Tak na wszelki wypadek skoro nie umiesz za bardzo
    korzystac z internetu:
    http://www.miejski.pl/slowo-Laczki

    --
    -=[Spider A.J.]=-
    Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

  • 5. Data: 2009-05-01 14:09:06
    Od: "Mystik" <m...@p...pl>

    Cześć

    Użytkownik "Darek F." <f...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie zalezy mi zbyt na wykladaniu sprzeta na boki do granic przyczepnosci
    > opon a raczej na spokojnym prowadzeniu po naszych niezbyt rownych
    > "drogach"

    To ja może dla odmiany na temat.
    Osobiście używałem Metzelera i nie miałem żadnych problemów z jakimikolwiek,
    koleinami, tarkami itp.
    Nerwowe zachowanie może być związane zarówno z cisnieniem w oponach (co
    sprawdziłeś), ale również ze stanem zawieszenia jako takiego.
    Oczywiście B12 jest dość "pływającym" motocyklem, więc może po prostu zbyt
    dużo od niego wymagasz?

    pozdr.
    Mystik

  • 6. Data: 2009-05-01 14:16:52
    Od: "Darek F." <f...@w...pl>

    Użytkownik "James" napisał

    > Co to sa "laczki"? Mozna sie domyslac, ze chodzi o opony, ale co to za
    > slowo?? Czy ktos moglby wytlumaczyc skad wzielo sie to slowo i co tak
    > naprawde znaczy? Bede wdzieczny.

    Musiales, nie wydzierzyles (przepraszam, nie wytrzymales)?
    OK, juz Ci wytlumaczono co i jak, a ja tylko dodam, ze na Twoje posty bede
    odpowiadal tylko jezykiem urzedowym ze Slownikiem Poprawnej Polszczyzny w
    reku.

    Pozdrawiam zyczac milego weekendu
    Darek F., B-stok

  • 7. Data: 2009-05-01 15:16:04
    Od: "James" <n...@d...for.spam>

    "Darek F." wrote...
> [...]
    > odpowiadal tylko jezykiem urzedowym ze Slownikiem Poprawnej Polszczyzny w

    Po co sie unosisz? Urazilem Cie tym pytaniem? Napisalem cos zlego?
    Nie znam tego slowa, a widzialem ze co jakis czas pojawia sie odnoszac sie
    do opon. Nie znam gwary, nie znam nowego jezyka nastolatkow, nie znam
    wszystkich slow wystepujacych w jezyku polskim i dlatego zapytalem. Nie
    sadzilem, ze to przyniesie Ci az taka ujme.... a raczej powinno mi
    przyniesc, bo przyznalem sie, ze czegos nie wiem.
    Spokojnie, nie wiedzialem to zapytalem. Nie ma w tym przeciez nic zlego!

    pozdrawiam
    --
    James

  • 8. Data: 2009-05-01 15:27:07
    Od: "James" <n...@d...for.spam>

    "Spider A.J." wrote...
    > "James" wrote
    >
    > Laczki czyli potocznie buty, butami motocykla sa opony.
    > Tak na wszelki wypadek skoro nie umiesz za bardzo
    > korzystac z internetu:
    > http://www.miejski.pl/slowo-Laczki

    Wyobraz sobie, ze troche umiem... na pewno nie tak dobrze jak Ty, ale staram
    sie.
    Wedlug slownika PWN:
    laczek pot. <klapek lub kapeć>
    Wiec kapec, a nie but. Do niedawna kapec oznaczal przebita opone "zlapalem
    kapcia", albo "mam kapcia w samochodzie/motocyklu".

    Dlaczego na proste pytanie tak niektorym rosnie cisnienie? Monster potrafil
    odpowiedziec normalnie (za co bardzo dziękuję), natomiast Ty i autor
    watku... nie wiem, poczuliscie sie dotknieci, ze ktos moze nie znac waszej
    gwary? Jezyk sie zmienia, nastolatki nieustannie tworza nowy jezyk / nowe
    slowa i nie wszyscy nadarzaja. Zadalem jasne i proste pytanie, ktore nie
    powinno nikogo urazic.

    pozdrawiam
    --
    James

  • 9. Data: 2009-05-01 15:27:32
    Od: AlF <s...@g...com>

    James wrote:
> [...]
    >
    > Co to sa "laczki"? Mozna sie domyslac, ze chodzi o opony, ale co to za
    > slowo?? Czy ktos moglby wytlumaczyc skad wzielo sie to slowo i co tak

    a czy ktos mi wyjasni co to sa "lagi"?

  • 10. Data: 2009-05-01 16:09:39
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > a czy ktos mi wyjasni co to sa "lagi"?