  • 1. Data: 2010-09-22 12:39:43
    Temat: Rozrusznik - kiedy wymienic?
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    Hej

    Fabryczny rozrusznik u mnie w aucie powoli dogorywa (wytrzymal 12
    lat).
    Aktualnie efekt jest taki, ze nie raz (powiedzmy co 4-5 zapalanie)
    rozrusznik sie kreci nie zapalajac silnika.

    I tutaj mam pytanie: Czy takie krecenie "bez efektu" moze miec jakis
    negatywny wplyw na silnik?

    Pytam bo nie wiem - poczekac jeszcze troche z wymiana, czy zrobic to
    jak najszybciej?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2010-09-22 12:47:08
    Temat: Re: Rozrusznik - kiedy wymienic?
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 22 Sep 2010 03:39:43 -0700 (PDT), Rafal M napisał(a):

    > Pytam bo nie wiem - poczekac jeszcze troche z wymiana, czy zrobic to
    > jak najszybciej?

    A gdzie wyczytałeś, żeby wymieniać rozrusznik który kręci? W Bravo Girl?
    No chyba, że oczekujesz, że to rozrusznik ma się zapalić, a nie silnik
    odpalić.

    Rozrusznik ma kręcić, więc twój robi co powinien. Jak silnik nie odpala -
    napraw silnik

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 3. Data: 2010-09-22 13:04:44
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

> [...]
    > odpalić.
    >
    > Rozrusznik ma kręcić, więc twój robi co powinien. Jak silnik nie odpala -

    Pytający miał chyba na myśli że rozrusznik sie kręci nie napędzając silnika
    czyli nie zazębiając sie z kołem zamahowym czy na jałowo. Silnikowi taka
    praca rozrusznika nic nie szkodzi poza tym że kiedyś wcale nie zapali. I
    bedzie się to raczej nasilało im będzie zimniej na dworzu. Przynajmniej ja
    tak miałem choć może to miało bardziej wpływ z nieco trudniejszym rozruchem
    zimnego silnika (gęstszy olej, diesel) a mniej z samym rozrusznikiem)

  • 4. Data: 2010-09-22 13:11:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Rafal M" <r...@g...com>
    > Aktualnie efekt jest taki, ze nie raz (powiedzmy co 4-5
    > zapalanie)
    > rozrusznik sie kreci nie zapalajac silnika.

    Nie zapalajac czy nie krecac silnikiem ?

    > I tutaj mam pytanie: Czy takie krecenie "bez efektu" moze miec
    > jakis
    > negatywny wplyw na silnik?

    Czyli jednak silnikiem kreci, tylko ten silnik nie chce zapalic ?
    To niekoniecznie wina rozrusznika.

    Jesli nim zdrowo kreci, to wrecz na pewno nie.

    > Pytam bo nie wiem - poczekac jeszcze troche z wymiana, czy zrobic
    > jak najszybciej?

    Zrobic jak najszybciej, bo kiedys ci przestanie zapalac w ogole i
    znajac pecha bedzie to na torach kolejowych.

    Tylko niekoniecznie wymieniac - nowe tulejki, nowe szczotki, nowy
    bendiks - i rozrusznik jak nowy.
    A koszt czesci sporo mniejszy.
    Przy czym u ciebie jak pisalem - pewnie co innego winne.

    J.

  • 5. Data: 2010-09-22 13:18:06
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 22 Sep 2010 13:04:44 +0200, Agent napisał(a):

    > Pytający miał chyba na myśli że rozrusznik sie kręci nie napędzając silnika
    > czyli nie zazębiając sie z kołem zamahowym czy na jałowo. Silnikowi taka

    Nawet jeżeli to wciąż to nie jest rozrusznik, tylko elektromagnetyczne
    sprzęgło zamontowane na nim, potocznie niesłusznie nazwane Bendixem.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 6. Data: 2010-09-22 13:23:37
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 22 Wrz, 13:04, "Agent" <w...@o...ue> wrote:

> [...]
    > tak miałem choć może to miało bardziej wpływ z nieco trudniejszym rozruchem
    > zimnego silnika (gęstszy olej, diesel) a mniej z samym rozrusznikiem)

    O wlasnie o to mi chodzi :) Wina jest na 90% po stronie rozrusznika, a
    nie silnika.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 7. Data: 2010-09-22 13:27:25
    Od: Arek M <a...@g...pl>

    > Pytam bo nie wiem - poczekac jeszcze troche z wymiana, czy zrobic to
    > jak najszybciej?
    >

    > Pozdrawiam
    > Rafal

    Rozrusznik mozna naprawic :)
    Wymienia sie szczotki, bendix ...

    I nie kosztuje to jakis koszmarnych pieniedzy.

    --
    PozdrawiAM!
    WRX/240KM

  • 8. Data: 2010-09-22 13:49:45
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    > Nawet jeżeli to wciąż to nie jest rozrusznik, tylko elektromagnetyczne
    > sprzęgło zamontowane na nim, potocznie niesłusznie nazwane Bendixem.

    Ty chyba na siłę chcesz się czymś wybić.

  • 9. Data: 2010-09-22 13:55:56
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

> [...]
    > Przynajmniej ja tak miałem choć może to miało bardziej wpływ z nieco
    > trudniejszym rozruchem zimnego silnika (gęstszy olej, diesel) a mniej z

    Złożyłeś do "kupy" dwie możliwe awarie:
    - rozrusznik nie zazębia z kołem zamachowym i nie kręci wałem tylko sam
    sobie śmiga na pusto - i nic tu nie ma do roboty zimny albo ciepły olej w
    silniku.
    - rozrusznik zazębia i ciężko kręci bo jest zimno, olej jest gęsty a
    rozrusznik ma zapaprane styki zasilające i nie daje rady.
    Generalnie raz zazębia a raz nie.I tyle. U wątkotwórcy nie zazębia.
    Po pierwsze wyjąć i wyczyścić. Przy okazji sprawdzić szczotki. I pewnie też
    wymienić.

  • 10. Data: 2010-09-22 13:57:10
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 22 Wrz, 13:55, "CeSaR" <a...@m...com> wrote:

> [...]
    > Generalnie raz zazębia a raz nie.I tyle. U wątkotwórcy nie zazębia.
    > Po pierwsze wyjąć i wyczyścić. Przy okazji sprawdzić szczotki. I pewnie też

    A jak bym jeszcze z 2 miesiace tak pojezdzil - to czy ma to jakis
    wplyw na np trwalosc silnika?

    Pozdrawiam
    Rafal