  • 1. Data: 2010-09-22 08:18:08
    Temat: Fotoradar - świadectwo homologacji?
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Witam,

    czy ktoś z Was widział może takowe świadectwo homologacji fotoradaru?
    Chętnie zerknąłbym co tam jest w ogóle wypisane.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 2. Data: 2010-09-22 08:56:58
    Temat: Re: Fotoradar - świadectwo homologacji?
    Od: namikk <n...@p...onet.pl>

    MadMan wrote:

    > Witam,
    > czy ktoś z Was widział może takowe świadectwo homologacji fotoradaru?
    > Chętnie zerknąłbym co tam jest w ogóle wypisane.

    Nie wiem,czy akurat do tego nawiązujesz,ale wczoraj późnym wieczorem na tvn
    turbo widziałem 5/10, urywek jakiejś kontroli drogowej, gdzie policman w
    rozmowie z kierowcą wyłapanym za prędkość pokazywał mu na
    żądanie "świadectwo homologacji radaru" w którym nie było ponoć podanego nr
    seryjnego tego radaru i kierowca stwierdził,że nie mają w związku z tym o
    czym rozmawiać bo niby zatrzymanie jest bezpodstawne.W związku z tym
    podepnę się pod wątek ktoś oglądał może całość tego programu, da radę się
    wywinąć bez uszczerbku finansowego i kolekcjonerskiego z takiej sytuacji?

    Pozdrawiam

    p.s.chodzi Ci o tzw."świadectwo legalizacji pionowej"? :)

  • 3. Data: 2010-09-22 09:21:54
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 22 Sep 2010 08:56:58 +0200, namikk napisał(a):

> [...]
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > p.s.chodzi Ci o tzw."świadectwo legalizacji pionowej"? :)

    Nie, chodzi mi konkretnie o to czy fotoradary ręczne mogą służyć do
    pomiaru prędkości roweru.
    Już jeden grupowicz mi podesłał takie coś, jest tam odnośnik do
    rozporządzenia Ministra Gospodarki z 9 listopada 2007 (Dz.U. 225 poz.
    1663) i jest tam ogólnie o pojazdach. Zatem mit chyba obalony, chociaż
    rozporządzenie mówi o urządzeniach zapewniających identyfikację pojazdu
    kontrolowanego - a tego przy rowerach (i zwykle
    motocyklach/motorowerach/quadach) radary stacjonarne nie robią, ręczne -
    owszem.

    Tak mnie napadło po obejrzeniu filmiku:
    http://www.youtube.com/watch?v=XbGJog172Kc&feature=p
    layer_embedded

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 4. Data: 2010-09-22 10:57:12
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

> [...]

    > wywinąć bez uszczerbku finansowego i kolekcjonerskiego z takiej sytuacji?

    W takiej? Można się tylko ośmieszyć.
    Świadectwa homologacji są na typ a nie konkretne urządzenie, ciołkowi
    pomerdało się z dokumentem legalizacyjnym. Zamiast mandatu, beknie w
    sądzie.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 5. Data: 2010-09-22 11:38:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldek Godel" <n...@o...info> napisał w
    wiadomości news:kgbrbvashfod.dlg@lepper.institute.com...
> [...]
    > ciołkowi
    > pomerdało się z dokumentem legalizacyjnym. Zamiast mandatu,

    Albo i nie, jak policjanci sie pogubia w papierach, albo moze on
    zna przepisy lepiej niz my ..

    J.

  • 6. Data: 2010-09-22 11:47:16
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 22 Sep 2010 11:38:12 +0200, J.F. napisał(a):

    > Albo i nie, jak policjanci sie pogubia w papierach, albo moze on
    > zna przepisy lepiej niz my ..

    a może spadnie meteor na radiowóz i notes z danymi pacjenta spłonie...

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 7. Data: 2010-09-23 09:41:04
    Od: "Antek" <a...@w...pl>

    > Świadectwa homologacji są na typ a nie konkretne urządzenie,

    Zgadza się. Ale cz urządzenie służące do pomiaru i do tego rozliczeń
    finansowych nie powinno mieć legalizacji?

  • 8. Data: 2010-09-23 10:46:59
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 23 Sep 2010 09:41:04 +0200, Antek napisał(a):

    > Zgadza się. Ale cz urządzenie służące do pomiaru i do tego rozliczeń
    > finansowych nie powinno mieć legalizacji?

    Powinno. Ale w tekście powyżej ziutek nie przyjął mandatu, bo w świadectwe
    homologacji nie było numeru seryjnego urządzenia - w sądzie się lekko
    zdziwi.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel