  • 1. Data: 2010-01-16 20:45:38
    Temat: Rozrząd w Punto mk1, wymieniać?
    Od: marjan <k...@g...com>

    Witam.

    Ostatnio coś mi zaczęło piszczeć w samochodzie. Przy okazji regulacji
    gazu zapytałem mechaników co to może być, na początku obstawiali
    alternator/pasek klinowy, ale potem doszli do wniosku że dźwięki są z
    innej części silnika. Zapytali kiedy był wymieniany rozrząd -
    powiedziałem że nigdy. Powiedzieli mi po tym, że niepoważny jestem, i że
    rozrząd w "tych samochodach"* powinno się wymieniać co 60 kkm, i mówili
    żebym jak najprędzej ten rozrząd wymienił.
    Mój samochód ma obecnie ok 105 kkm przebiegu i faktycznie rozrząd nie
    był wymieniany nigdy. Pacjent to Punto mk1 silnik 1.1 SPI, rocznik 1999.
    W internecie jakoś nie mogę znaleźć informacji o tym kiedy należy
    rozrząd wymienić, ale w instrukcji obsługi pojazdu nie ma nic o wymianie
    rozrządu dla tego silnika (jest o tym wspomniane tylko dla mocniejszych
    wersji silnikowych). Czy faktycznie po 60 kkm powinienem ten rozrząd
    wymienić? Teraz to piszczenie bardziej wiążę ze sprzęgłem, które chyba
    się już kończy, i zastanawiam się czy przy okazji zostawiania samochodu
    u mechanika na wymianę sprzęgła, zlecić też wymianę rozrządu (bo wydaje
    mi się, że sama wymiana sprzęgła zlikwiduje te piski).

    Z góry dziękuję za odpowiedzi ;)

    * "tych samochodach" - ciekawe co miał na myśli.. (podejrzewam, że małe
    gówniane :D)

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz [marjan] Morycz

  • 2. Data: 2010-01-16 20:54:30
    Temat: Re: Rozrząd w Punto mk1, wymieniać?
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    marjan pisze:
> [...]
    > Mój samochód ma obecnie ok 105 kkm przebiegu i faktycznie rozrząd nie
    > był wymieniany nigdy. Pacjent to Punto mk1 silnik 1.1 SPI, rocznik 1999.

    W tym punto rozrzad wymienia sie co 105kkm lub chyba co 4 lata, czyli
    akurat trafiles na wymiane :>

    > * "tych samochodach" - ciekawe co miał na myśli.. (podejrzewam, że małe
    > gówniane :D)

    Raczej mial na mysli samochod marki fiat z paskiem rozrzadu.
    Nie slyszalem nic zeby sie szybciej zrwyal itp. historie, wiec nie
    wymieniasz co 60kkm tylko co 105kkm.

    --
    Karolek

  • 3. Data: 2010-01-16 21:01:45
    Od: hamberg <r...@g...com>

    masz dobra passe -zagraj w totka ;)

  • 4. Data: 2010-01-16 21:13:27
    Od: "Rafał" <r...@o...pl>

    > <ciach> lub chyba co 4 lata, czyli akurat trafiles na wymiane :>

    moim zdaniem wymiana powinna już nastąpić daawwno temu

  • 5. Data: 2010-01-16 22:34:52
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    marjan pisze:

    > Mój samochód ma obecnie ok 105 kkm przebiegu i faktycznie rozrząd nie
    > był wymieniany nigdy. Pacjent to Punto mk1 silnik 1.1 SPI, rocznik 1999.

    Wymień, wymień, bo jak trzaśnie to masz po silniku.

    Pasek to wydatek 40zł, wymiana to 20 minut, łatwe dojście, więc mechanik
    też nie powinien zedrzeć (jakby co, możesz go upewnić że wiesz, że to
    mała robota - znacznie mniejsza niż wymiana tarczy sprzęgła).

    Napinacz (najdroższy Febi Bilstein 80zł) to dodatkowe 5 minuty pracy
    mechanika - chociaż moim zdaniem spokojnie wystarczy go wymieniać co
    drugą wymianę paska rozrządu.

    Pompa wody (SKF 150zł) też moim zdaniem przeżyje do następnej wymiany
    rozrządu.

  • 6. Data: 2010-01-16 22:34:53
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <mójnick@box43.pl>

    Tomasz Pyra pisze:

    > Wymień, wymień, bo jak trzaśnie to masz po silniku.

    A przypadkiem 8-zaworówki z serii Fire nie są bezkolizyjne?

> [...]
    > drugą wymianę paska rozrządu.
    >
    > Pompa wody (SKF 150zł) też moim zdaniem przeżyje do następnej wymiany

    To jego auto ma 10 lat z hakiem. Jak już wymienia, to imho lepiej
    komplet. Dla św. spokoju.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    [WRC] GG:291246/skype:kenickie_PL | "Motocykl czy samochód powinien być

  • 7. Data: 2010-01-17 00:58:15
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Rafał pisze:

    > moim zdaniem wymiana powinna już nastąpić daawwno temu

    Co do 4 lat nie jestem pewien, a i to mozna powiedzmy naciagnac.
    Przebieg wazniejszy.

    --
    Karolek

  • 8. Data: 2010-01-17 01:43:39
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Co do 4 lat nie jestem pewien, a i to mozna powiedzmy naciagnac. Przebieg
    > wazniejszy.

    Oj nie byłbym tego taki pewny. Mówię to jako ktoś, kto po strzale paska w
    Palio marzł przez dwie godziny przy -15 w oczekiwaniu na pomoc drogową. W
    nim też jeszcze limit przebiegu do wymiany paska nie minął, tyle, że
    poprzednio był wymieniany jakieś 7 lat wstecz...

  • 9. Data: 2010-01-17 08:54:28
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

    > A przypadkiem 8-zaworówki z serii Fire nie są bezkolizyjne?

    Czy "przypadkiem" to nie wiem, ale sa. ;)

    MarcinJM

  • 10. Data: 2010-01-17 09:46:17
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Rabbit McCroolick pisze:
> [...]
    > nim też jeszcze limit przebiegu do wymiany paska nie minął, tyle, że
    > poprzednio był wymieniany jakieś 7 lat wstecz...

    Napisalem, ze nie jestem pewien co do ilosci lat. Jak to faktycznie 4
    lata sa to wiadomo, ze nciagniecie nie oznacza kolejncyh 6 lat tylko
    moze z rok albo dwa lata wiecej.

    --
    Karolek