  • 1. Data: 2010-01-16 19:33:05
    Temat: <zakup - uzywane kombi> konkurencja dla mazdy 6 ?
    Od: "darek s." <s...@g...pl>

    Witam

    Od pewnego czasu poszukuje Mazdy 6 kombi diesla z ok 2004 silnik 136 KM i
    ostatnio moja uwage zwrocil Opel Vectra rowniez kombi. O gustach sie nie
    rozmawia ale dodam ze stylistyka Opla mi jak najbardziej odpowiada.

    czy biorac pod uwage :
    1. niezawodnosc/komfort jazdy/ceny napraw i czesci
    2. wielkosc bagaznika i wnetrza/utrate wartosci

    warto rozwazac zakup Vectry kombi 1,9 diesel 120 KM z ok 2006 ?
    budżet to ok 35 tys zl

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-01-16 20:34:23
    Temat: Re: <zakup - uzywane kombi> konkurencja dla mazdy 6 ?
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2010-01-16 19:33, darek s. pisze:
> [...]
    > 2. wielkosc bagaznika i wnetrza/utrate wartosci
    >
    > warto rozwazac zakup Vectry kombi 1,9 diesel 120 KM z ok 2006 ?

    Możesz rozważyć jeszcze:

    Mondeo
    Citroena C5

    Nie mają poważania i renomy - więc będą tańsze lub w lepszym stanie...

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 3. Data: 2010-01-16 21:25:28
    Od: "darek s." <s...@g...pl>

    > Możesz rozważyć jeszcze:
    >
    > Mondeo
    > Citroena C5

    Citroen odpadl juz dawno, nad Fordem faktycznie zastanawialem sie. Czy
    biorac po uwage kwote na zakup ok 35 tys warto porownywac Mazde z ...Fordem
    ?

  • 4. Data: 2010-01-16 23:18:55
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Od pewnego czasu poszukuje Mazdy 6 kombi diesla z ok 2004 silnik 136 KM i
    [...]
    > budżet to ok 35 tys zl

    Będzie ciężko znaleźć zdrowy egzemplarz .

    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 5. Data: 2010-01-16 23:27:23
    Od: "eManitou" <e-manitou@_gazeta.pl>

    Użytkownik "darek s." <s...@g...pl> napisał w wiadomości grup

    > Opel Vectra

    > komfort jazdy

    Te słowa się wykluczają. Miejsca w środku na moje oko więcej niż w Mazdzie.
    Poza tym, jeśli jesteś w stanie zaakceptować brzydotę wnętrza to OK

  • 6. Data: 2010-01-16 23:27:26
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    > Citroen odpadl juz dawno, nad Fordem faktycznie zastanawialem sie. Czy
    > biorac po uwage kwote na zakup ok 35 tys warto porownywac Mazde z
    > ...Fordem

    A dlaczego C5 od razu skreśliłeś?

    Bo ja skreśliłem Mondeo TDCi ze względu na potężne prawdopodobieństwo że
    ktoś sprzedaje bo własnie są do wymiany wszystkie wtryskiwacze za jakieś 6
    koła plus dwumasa, sprzęgło i się robi jakieś +10 koła za auto.

    W silnikach PSA nie padają wtryskiwacze co wymiane oleju, policzyłem tylko
    dwumasę i ewentualny FAP.

    Podoba mi się jednak bardziej 407 Kombi.

    Skreślilem również Passata 2.0TDI B6 ze względu na konieczność dopłacenia po
    zakupie około 22 tysięcy za nową głowicę (mikropeknięcia) oraz pompe oleju z
    wałem ze względu na wycierającą się zębatkę która nie istnieje jako
    samodzielna część zamienna.

    Chyba został bym przy Mazdzie, oglądam równie Accordy.
    Ale ja wolę jednak benzynę, bo z racji moich przebiegów 15-20k rocznie i
    konieczności dopłaty do uzywanego diezla na powyższe przypadłości 10-20
    tysiecy nigdy mi się nie zwróci to w niższych kosztach spalania.

    Pozdrawiam.

    PS. Mam Alfę 2.4JTD więc nie jestem przeciwnikiem diesla, ale po prostu
    widzę co jeszcze ładnie działa a może wyzionąć ducha i ile mnie to będzie
    kosztowało (a juz dwumase na kole pasowym wymieniałem i przepływkę) w
    porównaniu z poprzednia benzyną 1.6 w Megance gdzie takich generatorów
    kosztów po prostu nie było. Trzymam się tylko na razie tezy, że JTD są
    najmniej problematyczne w stosunku do wszysttkich innych popularnych
    współczesnych diesli ;)

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2010-01-16 23:58:24
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2010-01-16 23:27, Irokez pisze:
    > U?ytkownik "darek s."<s...@g...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > A dlaczego C5 od razu skre?li?e??
    >
    > Bo ja skre?li?em Mondeo TDCi ze wzgledu na pote?ne prawdopodobienstwo ?e
    > kto? sprzedaje bo w?asnie s? do wymiany wszystkie wtryskiwacze za jakie? 6
    > ko?a plus dwumasa, sprzeg?o i sie robi jakie? +10 ko?a za auto.
    No tak - Lucas... TDCi z początku produkcji :(

    > W silnikach PSA nie padaj? wtryskiwacze co wymiane oleju, policzy?em tylko
    > dwumase i ewentualny FAP.

    > Podoba mi sie jednak bardziej 407 Kombi.
    Kwestia urody i poczucia wpasowania się w auto - akurat mi się nie
    podoba z zewnątrz...

    > Skre?lilem równie? Passata 2.0TDI B6 ze wzgledu na konieczno?ae dop?acenia po
    > zakupie oko?o 22 tysiecy za now? g?owice (mikropekniecia) oraz pompe oleju z
    > wa?em ze wzgledu na wycieraj?c? sie zebatke która nie istnieje jako
    > samodzielna cze?ae zamienna.
    Przecież VW się nie psują... To szczyt doskonałości... i.t.p. urban
    legends ;) - A koszty - całkiem tanio jak na "ludowy samochód" ;) ...

    > Chyba zosta? bym przy Mazdzie, ogl?dam równie Accordy.
    > Ale ja wole jednak benzyne, bo z racji moich przebiegów 15-20k rocznie i
    > konieczno?ci dop?aty do uzywanego diezla na powy?sze przypad?o?ci 10-20
    > tysiecy nigdy mi sie nie zwróci to w ni?szych kosztach spalania.
    Jeszcze, gdy auto w przeważającej części jest używane na krótkich
    trasach to benzyna ma ewidentną przewagę, bo Diesel nie zdąży się nagrzać.
    Miałem możliwość porównywania na tej samej trasie Diesla (2.0 HDi) i
    benzyniaka 1.4 - gdy w Dieslu wskazówka temperatury silnika dopiero
    zaczynała się poruszać i można było włączyć ogrzewanie, to w benzyniaku
    zmniejszałem grzanie, aby się nie ugotować...

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 8. Data: 2010-01-17 09:20:20
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...pl>

    Użytkownik Irokez napisał:

> [...]
    > zakupie około 22 tysięcy za nową głowicę (mikropeknięcia) oraz pompe oleju z
    > wałem ze względu na wycierającą się zębatkę która nie istnieje jako

    Znajomy kupił Jeep Kompass właśnie z 2,0 TDI, nie wiem czy pół roku
    pojeździł - zmielił właśnie zębatkę przy pompie i po silniku, teraz na
    drugi silnik szykuje 7kzł ;)

    Pozdrawiam !!

  • 9. Data: 2010-01-17 12:05:02
    Od: "Szymon Machel" <s...@O...pl>

    Użytkownik "Czarek Daniluk" <c...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Znajomy kupił Jeep Kompass właśnie z 2,0 TDI, nie wiem czy pół roku
    > pojeździł - zmielił właśnie zębatkę przy pompie i po silniku, teraz na
    > drugi silnik szykuje 7kzł ;)

    Bo jak TDI to 1.9 :) A jeszcze jak nie będzie miał pompowtrysków
    to już poezja.

    Szymon

  • 10. Data: 2010-01-17 17:53:28
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 16 Jan 2010 23:27:26 +0100, Irokez napisał(a):

> [...]
    > zakupie około 22 tysięcy za nową głowicę (mikropeknięcia) oraz pompe oleju z
    > wałem ze względu na wycierającą się zębatkę która nie istnieje jako

    No tak, ale to przecież Passat, koszta eksploatacyjne ;-)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl