  • 1. Data: 2011-04-13 16:22:31
    Temat: Ruchy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    http://biznes.onet.pl/nokia-zwolni-najwieksza-od-20-
    lat-liczbe-pracownik,18563,4240402,1,news-detal

    Pracownicy Nokii muszą być przygotowani na najpoważniejsze
    zwolnienia od prawie 20 lat, ponieważ największy na świecie
    producent telefonów komórkowych szykuje się do podjęcia współpracy
    z Microsoftem.

    Prezes Stephen Elop powiedział w lutym, że w ciągu dwóch lat Nokia
    przyjmie Windows Phone 7 Microsoftu jako główny system operacyjny
    smartfonów, a to posunięcie spowoduje "znaczne zmniejszenie
    zatrudnienia". W miarę wycofywania opracowanych w Nokii systemów
    Symbian i MeeGo będą zwalniani pracownicy, jednak nie powiedziano
    im, kto zachowa pracę.

    --
    J.

  • 2. Data: 2011-04-13 21:47:19
    Temat: Re: Ruchy
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-04-13 18:22, J.F. pisze:

> [...]
    > zatrudnienia". W miarę wycofywania opracowanych w Nokii systemów Symbian
    > i MeeGo będą zwalniani pracownicy, jednak nie powiedziano im, kto

    no i niedlugo beda musieli zwolnic kolejnych (jak minie pierwsza fala
    zwolnienia pracownikow pracujacych nad Symbianem/MeeGo) - dotychczasowi
    klienci zaczna sie odwracac od swojego ulubionego producenta telefonow
    (na swoim przykladzie: lubie symbiana, nie lubie windows w telefonie)

    Zlapanie nowych wiernych klientow jest trudniejsze niz stracic swoich
    dotychczasowych.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 3. Data: 2011-04-13 23:42:59
    Od: Mega <m...@p...wp.pl>

    Dnia Wed, 13 Apr 2011 23:47:19 +0200, AL napisał(a):

    > Zlapanie nowych wiernych klientow jest trudniejsze niz stracic swoich
    > dotychczasowych.

    Ale oni już stracili klientów. Cała afera zaczęła się od tego że Nokia
    została wypchnięta z rynku top-high-tech telefonów przez połączone siły
    iPhona i Androida.
    Na rynkach średnim i niskim, który Nokia powoli traci na rzecz Chin ale
    wciąż jest na nich mocna, Symbian ma być kontynuowany. Te telefony i tak
    nic więcej nie udźwigną.

    --
    Pzdr.
    Mega

  • 4. Data: 2011-04-14 08:50:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mega" <m...@p...wp.pl> napisał
> [...]
    > Chin ale
    > wciąż jest na nich mocna, Symbian ma być kontynuowany. Te

    Uwazaj, bo w polprzewodnikach staly postep.
    "zwykly telefon" a ma ten sam procesor, multum pamieci i gniazdo na
    karte.

    J.

  • 5. Data: 2011-04-14 08:59:50
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-04-14 01:42, Mega pisze:

    > Ale oni już stracili klientów. Cała afera zaczęła się od tego że Nokia
    > została wypchnięta z rynku top-high-tech telefonów przez połączone siły
    > iPhona i Androida.

    iPphone to produkt
    Android to system operacyjny

    Mozna zrobic telefon z najlepszym systemem operacyjnym i nie zachwycic
    klientow (tanie chinkie telefony i tablety z dziwnymi wersjami androida)

    Mozna zrobic telefon ze srenim systemem operacyjnym, ale super
    dopracowany 'design'ersko' i osiagnac sukces (patrz iPhone, iPad)

    > Na rynkach średnim i niskim, który Nokia powoli traci na rzecz Chin ale
    > wciąż jest na nich mocna, Symbian ma być kontynuowany. Te telefony i tak
    > nic więcej nie udźwigną.

    w telefonach biznesowych - w jakie tez celowala Nokia nie liczy sie
    tylko mnogosc gier 3D etc - ma byc funkcjonalny , dobrze wyważony, nie
    rzucajacy sie nadto w oczy(czyli dyskretny) ale estetyczny, wytrzymały z
    długo trzymającą baterią. To wystarczy by telefon przeznaczony do pracy
    budzil zaufanie.
    Telefon tzw biznesowy - niekoniecznie musi miec ekran dotykowy.

    Biznesmen skupiony nad obsluga iPhona, wyglada jak przysłowiowy
    "biznesmen w białych skarpetkach"
    ;)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 6. Data: 2011-04-14 09:04:43
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 14 Apr 2011 01:42:59 +0200, Mega napisał(a):

    > Na rynkach średnim i niskim, który Nokia powoli traci na rzecz Chin ale
    > wciąż jest na nich mocna, Symbian ma być kontynuowany. Te telefony i tak
    > nic więcej nie udźwigną.

    W tym, że nic więcej nie udźwigną jest ich największa zaleta. Dzięki temu
    smartfon Nokii mógł wytrzymać na jednym ładowaniu do 6 dni (np. mało
    używana E71 blisko stacji bazowej), przy intensywnym używniu spokojnie dwie
    doby. To są wartości dwukrotnie lepsze niż wszystkich modnych zabawek,
    które rano naładowane mają problemy z wytrzymaniem do wieczora przy
    intensywniejszym używaniu.

    Nokia poszła na bezsensowną pogoń za modnymi dotykowymi zabawkami,
    kompletnie zapominając w czym jej siła.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Buhahha nie rozsmieszaj mnie JA ZA TA GRUPA GLOSOWALEM jak powstawala"-

  • 7. Data: 2011-04-14 10:09:16
    Od: Robson <r...@...pl>

> [...]
    > rzucajacy sie nadto w oczy(czyli dyskretny) ale estetyczny, wytrzymały z
    > długo trzymającą baterią. To wystarczy by telefon przeznaczony do pracy

    Od czasu, gdy kupiłem Nokię Communicatora i stwierdziłem, że nie ma
    żadnej z w/w cech, odszedłem od marki Nokia i symbian. I wielu ludzi tak
    jak ja się na nich sparzyło.

  • 8. Data: 2011-04-14 12:31:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AL" <a...@s...tam> napisał

> [...]
    > Mozna zrobic telefon ze srenim systemem operacyjnym, ale super
    > dopracowany 'design'ersko' i osiagnac sukces (patrz iPhone, iPad)

    W naszej firmie laczymy teorie z praktyka - nic nie dziala i nikt
    nie wie dlaczego ? :-)

> [...]
    > by telefon przeznaczony do pracy budzil zaufanie.
    > Telefon tzw biznesowy - niekoniecznie musi miec ekran dotykowy.

    Niestety - dobry telefon ma dzis duzy ekran - i na klawiature nie
    ma miejsca.

    > Biznesmen skupiony nad obsluga iPhona, wyglada jak przysłowiowy
    > "biznesmen w białych skarpetkach" ;)

    Ale jednoczesnie jest nowoczesny, i posiada drogi, prestizowy
    produkt :-)

    J.

  • 9. Data: 2011-04-14 19:39:23
    Od: Mega <m...@p...wp.pl>

    Dnia Thu, 14 Apr 2011 10:04:43 +0100, Waldek Godel napisał(a):

    > Nokia poszła na bezsensowną pogoń za modnymi dotykowymi zabawkami,
    > kompletnie zapominając w czym jej siła.

    IMO Nokia wie że już niedługo nie wygra z chińczykami na rynku zwykłych
    telefonów, lada moment zasypią rynek produktami porównywalnymi za połowę
    ceny, a jej siła stanie się słabością.
    Nokia zdaje sobie sprawę że przyszłość może jej dać tylko snobistyczny
    rynek high-tech.

    --
    Pzdr.
    Mega

  • 10. Data: 2011-04-14 20:01:06
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 14 Apr 2011 21:39:23 +0200, Mega napisał(a):

    > IMO Nokia wie że już niedługo nie wygra z chińczykami na rynku zwykłych
    > telefonów, lada moment zasypią rynek produktami porównywalnymi za połowę
    > ceny, a jej siła stanie się słabością.

    niedługo? dlaczego niedługo? Wszystkie części taniego telefonu są dostępne
    za grosze, co komuś szkodzi zrobić DOBRY telefon?
    Np turystyczny wodoszczelny, z długim czasem pracy na akumulatorze itp?
    Niedrogi, funkcjonalny.
    Choćby taki jak Samsungi Solid.
    Nie ma.. jakby nie patrzeć, sam badziew. Nawet te co są importowane, np
    Emporie - no jakby nie patrzeć, badziew.
    Jedyne z Chin co się zbliżyło do sensownego użycia, to Huaweie, ZTE, może
    jeszcze Amoi. Ale jakoś oszałamiającego sukcesu nie odnieśli.

    > Nokia zdaje sobie sprawę że przyszłość może jej dać tylko snobistyczny
    > rynek high-tech.

    ale trzeba się do niego dostać najpierw. I to najlepiej z czymś swoim a nie
    tandetnymi podróbkami konkurencji - a to będą za rok robili.
    Mieli całkiem spore szanse z MeeGo czy Maemo. Wystarczyło się do tego
    przyłożyć. N900 to był naprawdę dobry telefon, Wystarczyło parę
    upierdliwości poprawić itp.
    A symbianowi dać nowocześniejsze UI i sprzedawać w tańszych, popularnych
    modelach, korzystając z jego mniejszych wymagań sprzętowych.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "kazdy fotograf ci powie ze przedmioty na jasnym tle wychodza zawsze na