  • 291. Data: 2022-07-21 04:43:37
    Temat: Re: Rynek pracy STM32
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 20.07.2022 16:57, heby wrote:

    > A konkretnie dlaczego?
    No właśnie ze względu na menu pod prawym klawiszem. Nie znoszę tego,
    podobnie jak i Windows Explorera. VCS w postaci wtyczki do IDE też
    niezbyt do mnie przemawia, aczkolwiek jest to rozwiązanie lepsze od
    Tortoise*. W każdym razie ja lubię mieć VCS-a jako oddzielny programik
    ze swoim własnym oknem.

  • 292. Data: 2022-07-21 08:44:45
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/07/2022 04:43, JDX wrote:
    > No właśnie ze względu na menu pod prawym klawiszem.

    A, czyli to kwestia gustu.

    > Nie znoszę tego,
    > podobnie jak i Windows Explorera.

    Menu pod prawym działa w Total/Double Commander. 99% ludzi jakich znam,
    pszących pod Windowsem, używa tego softu (TC/DC), również komercyjnie,
    podzas programowania poważnych rzeczy.

    To na tyle dobre, że jest i na Linuxie, RabbitCVS.

    Ok, przyjmuje do wiadomości, choć przyznam że oglądając inne narzedzia,
    takie jak perforce p4v, tęsknię za tortoise.

  • 293. Data: 2022-07-21 09:20:02
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-07-20 o 22:45, heby pisze:

    > Zaraz po tym jak określisz dlaczego dynamiczny polimorfizm działa na
    > moim Harvardzie.
    A w którym miejscu napisałem że nie może? tylko że w tym wykonaniu nie
    różni się on niczym od osobnych funkcji na każdy typ zmiennej, jedynie
    zapis jest prostszy.

    --
    Janusz

  • 294. Data: 2022-07-21 09:28:52
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/07/2022 09:20, Janusz wrote:
    > A w którym miejscu napisałem że nie może?

    Tutaj:

    On 19/07/2022 18:35, Janusz wrote:
    > Ale na avr-ze to nie pójdzie bo ten procek nie wykonuje programu z ram-u
    > (architektura Harvard) więc żadnej kopi nie uruchomi.

    Co prawda dotyczy to statycznego, ale tym gorzej dla Ciebie.

  • 295. Data: 2022-07-21 12:53:17
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-07-21 o 09:28, heby pisze:

    > Tutaj:

    > Co prawda dotyczy to statycznego, ale tym gorzej dla Ciebie.
    Co gorzej, odpowiedz na pytanie, czy avr wykona program z ramu?

    --
    Janusz

  • 296. Data: 2022-07-21 13:09:33
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Janusz <j...@o...pl> napisał(a):
    > Ale na avr-ze to nie pójdzie bo ten procek nie wykonuje programu z ram-u
    > (architektura Harvard) więc żadnej kopi nie uruchomi.

    O jakie konkretnie szablony Ci chodzi? Te z C++ polegają na tym, że
    kompilator tworzy kilka wersji jednej funkcji. Są normalnym kodem i na AVR
    będą siedzieć we Flashu a nie RAM-ie. Nie ma dynamicznie generowanego kodu w
    czasie działania programu.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 297. Data: 2022-07-21 13:30:04
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-07-21 o 13:09, Grzegorz Niemirowski pisze:

> [...]
    > AVR będą siedzieć we Flashu a nie RAM-ie. Nie ma dynamicznie
    > generowanego kodu w czasie działania programu.

    No właśnie o tym cały czas piszę :) nic te szablony czy polimorfizmy nie
    dają w np zmniejszeniu ilości kodu. Przejrzystości też nie.

    --
    Janusz

  • 298. Data: 2022-07-21 13:36:01
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Janusz <j...@o...pl> napisał(a):
    > No właśnie o tym cały czas piszę :) nic te szablony czy polimorfizmy nie
    > dają w np zmniejszeniu ilości kodu. Przejrzystości też nie.

    Zmniejszają kod źródłowy, wynikowy oczywiście nie.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 299. Data: 2022-07-21 13:51:43
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-07-21 o 13:36, Grzegorz Niemirowski pisze:

    > Zmniejszają kod źródłowy, wynikowy oczywiście nie.

    No właśnie, przy małych prockach z małymi zasobami jest to istotna wada.
    Dlatego cały czas piszę że nie da się jednej miary przykładać do
    wszystkiego, środowiska z dużych maszyn nijak sie mają do małych
    procków, ale herby zaraz na mnie nakrzyczy że jestem betonem i jest
    inaczej :)

    --
    Janusz

  • 300. Data: 2022-07-21 14:17:25
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2022-07-21 o 12:53, Janusz pisze:

    > Co gorzej, odpowiedz na pytanie, czy avr wykona program z ramu?

    Janusz,
    sorry, ale dzielnie bronisz pozycji nie do obrony.

    Kluczowe słówko: 'bo'.
    Kwestia nie wykonywania z RAMu była użyta tylko jako wytłumaczenie
    dlaczego do głównej tezy, że program wygenerowany z templates nie
    pójdzie w avr.
    Chodzi o prawdziwość/nie prawdziwość tej głównej tezy a nie użytego
    argumentu za nią.

    Skojarzenie....
    Kiedyś (+- 1990) potrzebowaliśmy aby 8751 'wykonywał' program ze swojego
    RAMu (128 bajtów).
    Zrealizowaliśmy to jako interpreter programu pisanego w opracowanym
    przez nas języku na bazie języka Forth (opiera się na odwrotnej notacji
    Polskiej).
    Interpretacja pojedynczego rozkazu średnio zajmowała 10us (rozkaz
    maszynowy zajmował 1us).

    Oczywiście brat napisał ten interpreter ale wszystkie programy w tym
    Forth pisałem ja. Czyli każdy z programów musiał być zapisany na mniej
    niż 128 bajtach (no bo jeszcze stos procesora i dane).

    To były programy do programowania poszczególnych GALi różnych
    producentów (każdy rozmiar GALa * każdy producent to osobny program) i
    do programowania poszczególnych EEPROMów szeregowych (I?C, SPI,
    microWire i kilku innych).
    W ten sposób załatwiliśmy to, że mogliśmy rozszerzać gamę programowanych
    elementów bez konieczności upgradeowania oprogramowania (w tamtym czasie
    konkurencyjne programatory wymagały w tym celu odesłania do producenta).

    Bardzo dokładnie musiałem panować nad RAMem - gdy program ładował
    pierwszy blok danych do programowania to zazwyczaj niszczył swój
    początek. Rozmiar używanego w danym programie bloku danych dobierałem
    tak, aby zniszczenie nie sięgnęło głównej pętli.
    Liczba bajtów potrzebna na stos procesora zależała od treści mojego
    programu (ile zagłębień pętli) i uwzględniałem to w poczatkowym
    ustawieniu wskaźników.

    Wiem, że już kiedyś na p.m.e to pisałem, ale siła skojarzenia z "nie
    wykonuje programu z ram-u".
    P.G.