  • 1. Data: 2010-05-15 08:43:38
    Temat: Rzućcie pomysłami co dla dziecka 2 letniego
    Od: seba <s...@g...com>

    Witam,
    Moje 2 letnie dziecko (jak każde pewnie) jak tylko dorwie jakis
    przelacznik, potencjometr to kreci nim namiętnie. A jak jeszcze jest
    to cos z czyms sprzężone (światło, dźwięk) to juz w ogole szał.

    Planuję zakupić taką obudowę http://allegro.pl/item1012130903_obudowa_plastikowa_
    z_26_220x220x60mm_czarna.html
    i zamontować do niej LEDy, przełączniki, potencjometry, jakiś buczek.

    Macie może jakieś pomysły co można by tam wmontować?
    Zaznaczam, że nie mam czasu na eksperymenty, mysle raczej o gotowych
    do zlozenia kitach ktore bym mogl wlozyc w obudowe.

    Z góry dzięki za każdy pomysł.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2010-05-15 08:58:51
    Temat: Re: Rzućcie pomysłami co dla dziecka 2 letniego
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello seba,

    Saturday, May 15, 2010, 10:43:38 AM, you wrote:

> [...]

    > Zaznaczam, że nie mam czasu na eksperymenty, mysle raczej o gotowych
    > do zlozenia kitach ktore bym mogl wlozyc w obudowe.

    Nie zapomnij o takim wyłączniku całości, żeby dziecko nie dało rady
    włączyć.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2010-05-15 12:33:46
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "seba" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    r.googlegroups.com...

    > Z góry dzięki za każdy pomysł.

    Może różne melodyjki z pocztówek grających.
    Może jakąś (nie za głośną) syrenę o przestrajanym potencjometrami f
    akustycznym i f modulacji.
    Z ledów mogą być oczy, nos i buźka osobno zapalane (lub regulowane), a innym
    przyciskiem wszystkie na raz.
    Może zamiast syreny mrugające LEDy o regulowanej potencjometrem f.
    Może powinien mrugać jednym okiem.
    Do tego czujnik zbliżeniowy i budzenie się, gdy ktoś podchodzi.
    P.G.

  • 4. Data: 2010-05-15 16:21:24
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    seba pisze:
> [...]
    z_26_220x220x60mm_czarna.html
    > i zamontować do niej LEDy, przełączniki, potencjometry, jakiś buczek.

    Dałbym jakiś uc (np atmega) i macierz diodek (np 8*8) - potem można
    prosto wyświetlać małe obrazki, "szlaczki" itd. do dźwięku można
    wykorzystać brzęczyk piezo - są używane do wygrywania melodyjek w
    grających pocztówkach - oprogramowanie tego to chwila, i można by
    wrzucić do zewnętrznego eepromu całkiem sporo utworów w zapisie nutowym
    (melodyjki na stare komórki).

    Można by tez dać kilka potencjometrów z dużymi gałkami i podpiąć je do
    diody rgb (albo ADC w uC).

    Michoo

  • 5. Data: 2010-05-15 22:29:07
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    seba pisze:
> [...]
    > Zaznaczam, że nie mam czasu na eksperymenty, mysle raczej o gotowych
    > do zlozenia kitach ktore bym mogl wlozyc w obudowe.

    JA zamontowałem gniazda bananowe, dałem kabelki i wtykaj. buzzer, 3
    diody, 3 przełączniki, zasilanie - w którym bezpiecznikiem była duża
    zarówka, i silniczek z plastikowym kółkiem, które przez pasek gumowy
    napędzało drugie kółko. nawet to działało, kombinacje kablowe były
    straszne. zasada była jedna - jak zarówka świeci - (zwarcie) to należy
    szybko rozłączyć.

    ToMasz

  • 6. Data: 2010-05-16 10:09:49
    Od: mk <m...@o...pl>

    W dniu 2010-05-15 10:43, seba pisze:
> [...]
    > przelacznik, potencjometr to kreci nim namiętnie. A jak jeszcze jest
    > to cos z czyms sprzężone (światło, dźwięk) to juz w ogole szał.

    Mojej 2,5 letniej bratanicy spodobał się ostatnio oscyloskop...

    Po ustawieniu trybu x-y dwa potencjometry służyą jej do ustawiania
    plamki w kierunku lewo-prawo, góra-dół. W dodatku plamka w ciemnym
    pomieszczeniu zostawia za sobą taką fajną smugę. Można też zmieniać
    jasność plamki, choć nie pozwalam jej rozjaśniać za mocno tłumacząc, że
    w ten sposób nasza zabawka może się popsuć.

    Potrafi też zmieniać podstawę czasu tj. wprawić plamkę w ruch i zmieniać
    prędkość plamki zarówno przełącznikiem podstawy czasu jaki i
    potencjometrem płynnej zmiany podstawy czasu i wprawić plamkę w tak
    szybki ruch aż zrobi się linia.

    Po dotknięciu paluchem końcówki sondy oscyloskopu pojawiają się fale.
    Potrafi już zmieniać ich wysokość, jak i zmieniać ich zagęszczenie.

    ...pomyśleć, że niejeden student elektroniki ma z tym kłopot...

    Idealny sprzęt dla Twojego dziecka, do zabawy pod opieką, to oscyloskop
    analogowy (chociaż ostatnio coraz bardziej bratanica chce przełączać
    mojego grata w tryb pracy cyfrowej).
    I ojciec też się pobawi czasem, a żonę łatwiej przekonać do słuszności
    wydatku, bo przecież to dla dziecka ;-)

    pzdr
    mk

  • 7. Data: 2010-05-16 10:45:36
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 16 May 2010 12:09:49 +0200, mk wrote:
    >Mojej 2,5 letniej bratanicy spodobał się ostatnio oscyloskop...

    To jej jeszcze dokup 4 generatory.
    Takich figurek Lissajou to zona jeszcze nie widziala :-)

    J.

  • 8. Data: 2010-05-17 18:52:34
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

> [...]

    >Zaznaczam, że nie mam czasu na eksperymenty, mysle raczej o gotowych
    >do zlozenia kitach ktore bym mogl wlozyc w obudowe.

    Coś zasilane z 3V żeby dziecka nie "zniechęciło" po polizaniu.
    Dwulatek za młody na takie zabawki "hand made".
    W sumie jestem przeciwny samopałom.

    Feromon