  • 1. Data: 2010-05-15 13:14:08
    Temat: wyprowadzenie kabelkow z gniazda AAA
    Od: czesio <c...@m...net_invalid>

    jest urządzenie (mp3) zasilane baterią AAA, chciałbym natomiast
    podłączyć tam zasilacz 1,2V lub baterykę AA żeby dłużej chodziło.

    Widziałem na allegro takie przejściówki z AA na AAA w postaci
    wydrążonej formy baterii AA w którą wkładało się tą mniejszą,
    oczywiście większej w mniejszą nie wsadzę w tym przypadku, ale
    przynajmniej chciałbym aby się dało tam pewnie umocować wyprowadzenia

    pytanie właśnie takie, czy są jakieś takie puste w środku plastikowe
    formy bateryki AAA z wyprowadzonymi na zewnątrz krokodylkami lub gdzie
    można dolutować sobie samemu

  • 2. Data: 2010-05-15 13:45:24
    Temat: Re: wyprowadzenie kabelkow z gniazda AAA
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "czesio" <c...@m...net_invalid> napisał w wiadomości

    > pytanie właśnie takie, czy są jakieś takie puste w środku plastikowe
    > formy bateryki AAA z wyprowadzonymi na zewnątrz krokodylkami lub gdzie
    > można dolutować sobie samemu

    Nic się chyba nie stanie jak podłączysz AA równolegle do AAA wykorzystując
    tę AAA do dociśnięcia dwu małych blaszek z przylutowanymi kabelkami.
    P.G.

  • 3. Data: 2010-05-15 14:22:53
    Od: shg <s...@g...com>

    On 15 Maj, 15:14, czesio <c...@m...net_invalid> wrote:
> [...]
    >
    > pytanie właśnie takie, czy są jakieś takie puste w środku plastikowe
    > formy bateryki AAA z wyprowadzonymi na zewnątrz krokodylkami lub gdzie

    Ja z powodzeniem do takich celów stosowałem:
    Drewniany klocek z przymocowanymi blaszkami i przylutowanymi do nich
    przewodami, jeden to nawet jako zamiennik baterii SONY NP-F10.
    Ciasno zwinięty karton sklejony jakimś klejem (nie pamiętam, ale albo
    wikol, albo żywica epoksydowa, oba się nadają). W środek wkręcone
    wkręty, tak że gwintem przyciskały do ścianki (wewnętrznej) obrany z
    izolacji przewód. Łby gwintów robiły oczywiście za bieguny (w wypadku
    produkcji zamienników o większej średnicy na ujemnym dobrze dać
    podkładkę, albo laminat), przewody wyprowadzone przez otwór w środku.
    Pasek laminatu z miedzą przeciętą na środku, do obu pól przylutowane
    przewody i kawałki stalowej blachy (cynowanej, albo cynkowanej) jako
    bieguny.

    Wszystkie te rozwiązania były trwałe, używane przez kilka lat i
    zapewniały pewny kontakt (poza atrapą baterii NP-F10, ale tylko
    dlatego że rażąco uprościłem konstrukcję), pasków z laminatu używam do
    dziś, reszta gdzieś zaginęła w akcji po awarii sprzętu.

  • 4. Data: 2010-05-18 02:14:13
    Od: "bujnos" <a...@g...pl>

    > pytanie właśnie takie, czy są jakieś takie puste w środku plastikowe
    > formy bateryki AAA z wyprowadzonymi na zewnątrz krokodylkami lub gdzie
    > można dolutować sobie samemu

    idziesz do najbliższej apteki i prosisz do wglądu strzykawki 2-5ml. Kosz
    jednej to jakieś 30groszy, minister zdrowia dopłaca. obcinasz nożykiem do
    tapet, zalewasz styki distalem i masz elegancką protezkę baterii.