  • 1. Data: 2010-05-14 10:12:32
    Temat: multimetr DC + AC równocześnie?
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Wiele droższych multimetrów teraz ma N funkcji równoczesnych, 3
    wyświetlacze + bargraf, odtwarzanie mp4 i bluetoota ;) ale ciężko dojść
    do konkretów, a bez sensu kupować kolejne multimetry na próbę.

    Potrzebowałbym multimetru który mierzy (najlepiej równocześnie) np napięcie:
    - DC, czyli pozornie proste i logiczne, aczkolwiek interesuje mnie albo
    wartość średnia, albo truerms, fajnie by dało się to wybrać - mam stary
    multimetr Finest, w którym można przełączać truerms (pokazuje wartość
    prostokąta +1v/-1v jako 1V) /average (pokazuje wartość 0v dla prostokąta
    +1v/-1v), teraz takich funkcji nie widzę.
    - AC w postaci truerms (czyli niejako wartość DC + AC)
    - samo AC, czyli składowa zmienna niezależnie od składowej stałej,
    sygnał puszczony przez jakiś filtr górnoprzepustowy lub coś po stronie
    cyfrowej liczone

    Chodzi mi o pomiary np zasilaczy - na warsztacie robię pomiary
    "testerem" obciążającym, w którym mam zrobiony pomiar DC mutlimetrem1
    (po filtrze dolnoprzepustowym) + składowa AC puszczona przez kondensator
    i mierzona multimetrem2 truerms. Ale czasem wygodnie by było zmierzyć
    coś w terenie, a wyciąganie oscyloskopu nie zawsze jest wygodne, skoro
    może są mierniki które pokazują składową zmienną osobno na małym
    wyświetlaczyku?

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173