  • 1. Data: 2014-01-17 15:29:48
    Temat: SIP VoipGain
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Przez kilka lat uzywalem aplikacji desktopowej VoipGain na komputerze.
    Ostatnio kupilem sobie bramke internetowa (8 level) i podlaczylem do niej
    stacjonarny telefon, uzywajac mojego przedpłacanego konta VoipGain.
    Bramka dziala dobrze. Całą ksiazke telofoniczna z kilku lat mam oczywiscie
    na komputerze w aplikacji VoipGain. Jesli wlacze tą aplikacje na komputerze
    pojawia sie komunikat ze juz na innym komputerze ktos jest zalogowany i po
    chwili zostaje rozłaczony.
    Czy wiecie co należy zrobic aby korzystac z aplikacji desktopowej nie
    wyłaczajac za każdym razem bramki SIP?

    --
    Tomasz

  • 2. Data: 2014-01-17 15:38:26
    Temat: Re: SIP VoipGain
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2014-01-17 15:29, Tomasz pisze:
> [...]
    > zalogowany i po chwili zostaje rozłaczony.
    > Czy wiecie co należy zrobic aby korzystac z aplikacji desktopowej nie

    1. wylogować konto VG z bramki
    2. kupić nowe konto

  • 3. Data: 2014-01-17 15:46:44
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> napisał

    > 1. wylogować konto VG z bramki
    > 2. kupić nowe konto

    Dzieki za pomysł, chyba wykupienie nowego konta bedzie najlepszym
    rozwiązaniem.
    A z tym wylogowaniem konta z bramki to co mialbym osiagnac, w jaki sposob
    mialbym wtedy korzystac z bramki?

    --
    Tomasz

  • 4. Data: 2014-01-17 15:57:57
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> napisał>

    > 1. wylogować konto VG z bramki
    > 2. kupić nowe konto

    Widzę że się orientujesz w temacie, moży byś mi jeszcze poradził czy da sie
    cos ustawic aby ludzie odbierajacy telefon z mojej bramki SIP widzieli moj
    numer a nie slowo "ukryty"?

    --
    Tomasz

  • 5. Data: 2014-01-17 16:09:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz przez kilka lat uzywal aplikacji desktopowej VoipGain na komputerze:

> [...]
    > chwili zostaje rozłaczony.
    > Czy wiecie co należy zrobic aby korzystac z aplikacji desktopowej nie

    1. Zainstalować centralę VoIP (np. asterisk), może być na tym samym
    komputerze co aplikacja desktopowa;
    2. Skonfigurować ją jako klient SIP do używania przedpłaconego konta;
    3. Zalogować do niej bramkę, aplikację i co tam jeszcze potrzeba.

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2014-01-17 19:11:29
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał

> [...]
    > 2. Skonfigurować ją jako klient SIP do używania przedpłaconego konta;
    > 3. Zalogować do niej bramkę, aplikację i co tam jeszcze potrzeba.

    Rozumiem ze na to samo wyjdzie jesli wykupie drugie konto u tego samego
    operatora VoipGain
    i zainstaluje go na bramce SIP.
    --
    Tomasz

  • 7. Data: 2014-01-17 19:34:30
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz napisał:

    > Rozumiem ze na to samo wyjdzie jesli wykupie drugie konto u tego
    > samego operatora VoipGain i zainstaluje go na bramce SIP.

    Nie, zupełnie nie na to samo. Drugie konto, to drugi numer telefonu
    i drugie pieniądze.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2014-01-17 20:25:28
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał

    > Nie, zupełnie nie na to samo. Drugie konto, to drugi numer telefonu
    > i drugie pieniądze.

    To w takim razie nie rozumiem Twojego pierwszego punktu.
    Myslalem ze ten Asterisk to jakis inny operator Voip a ja mam juz konto u
    VoipGain.
    Wyjasnij mi nieco co to oznacza "1.Zainstalować centralę VoIP"
    --
    Tomasz

  • 9. Data: 2014-01-17 21:19:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz napisał:

> [...]
    > konto u VoipGain.
    > Wyjasnij mi nieco co to oznacza "1.Zainstalować centralę VoIP"

    "Zainstalować centralę VoIP", to zainstalowac program na komputerze.
    Asterisk (http://asterisk.org) jest przykładem takiego programu. Są
    też jakieś idiotoodporne systemy zrobione na bazie Asteriska, które
    po prostu wrzuca się w komputer i wyklikuje potrzebną konfigurację,
    ale z nimi nie miałem bezpośredniej styczności. Chodzi o to, by to
    Asterisk logował się przez SIP do VoipGain (tam jak widać liczba
    jednocześnie logujących się klientów SIP jest ograniczona do jednego),
    a bramki i aplikacje SIP logowały się do tego Asteriska, który takich
    ograniczeń mieć nie musi.

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2014-01-18 06:50:50
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

> [...]
    > jednocześnie logujących się klientów SIP jest ograniczona do jednego),
    > a bramki i aplikacje SIP logowały się do tego Asteriska, który takich

    Dzieki za wyjasnienie.
    Sprobuje pojsc w tym kierunku. Jak napotkam na problem nie do rozwiazania
    przeze mnie to jeszcze poprosze o pomoc.
    --
    Tomasz