  • 1. Data: 2013-09-23 11:25:41
    Temat: SM bez fotoradarow
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    http://metromsn.gazeta.pl/Wydarzenia/1,126477,146522
    44,Kasacja_ws__fotoradarow_w_Sadzie_Najwyzszym___Str
    aze.html

    "Zdaniem prokuratora generalnego z przepisów Prawa o ruchu drogowym -
    które w kwestiach odnoszących się do fotoradarów zmieniono w 2010 r. -
    wynika, że strażom miejskim świadomie nie przyznano uprawnienia do
    wykonywania kontroli z wykorzystaniem fotoradarów stacjonarnych. Jak
    dodano w kasacji ustawa regulując funkcjonowanie centrum
    automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym nie wymieniła straży
    miejskich, co "bezspornie oznacza, że do wymienionego systemu organ
    ten nie należy".

    Ale zwlekac, zwlekac, az sie przedawni, albowiem:

    Zdaniem PG wszelkie naruszenia przepisów zarejestrowane przez
    stacjonarne fotoradary będące w dyspozycji straży miejskich powinny
    być przekazywane policji, która może prowadzić czynności wyjaśniające
    i m.in. kierować następnie wnioski do sądu. "Tak więc dobro wymiaru
    sprawiedliwości w żadnym razie nie poniesie z tego tytułu
    jakiegokolwiek uszczerbku, tym bardziej, że w przeszłości zadania te
    wykonywała właśnie policja, posiadając w tym zakresie profesjonalne
    służby" - dodano w kasacji.

    J.

  • 2. Data: 2013-09-23 11:35:56
    Temat: Re: SM bez fotoradarow
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-09-23, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > jakiegokolwiek uszczerbku, tym bardziej, że w przeszłości zadania te
    > wykonywała właśnie policja, posiadając w tym zakresie profesjonalne

    Ale to sie nie oplaca - kasa idzie do skarbu panstwa a nie kasy gminy,
    wiec gdzie tu sens gdzie logika?

    Pytanie co z Warszawa, dzielna SM nakupila fotoradarow i co teraz?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 3. Data: 2013-09-23 11:40:43
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 23 Sep 2013 09:35:56 +0000 osobnik zwany AZ napisał:

    > Ale to sie nie oplaca - kasa idzie do skarbu panstwa a nie kasy gminy,
    > wiec gdzie tu sens gdzie logika?

    no właśnie o to chodzi, że się straszakom przestanie opłacać

    > Pytanie co z Warszawa, dzielna SM nakupila fotoradarow i co teraz?

    tak samo jak wszędzie

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2013-09-23 11:47:58
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-09-23, masti <g...@t...hell> wrote:

    > no właśnie o to chodzi, że się straszakom przestanie opłacać

    I dramatycznie spadnie bezpieczenstwo na drogach.

    > tak samo jak wszędzie

    No niekoniecznie, bo w Pcimiach czy innych zadupiach to chyba przoduja
    smietniki i inne trojnogi. Rzadkoscia chyba jest, ze SM ma maszt na stale
    tak jak w W-wie?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 5. Data: 2013-09-23 11:52:19
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 23 Sep 2013 09:47:58 +0000 osobnik zwany AZ napisał:

    > I dramatycznie spadnie bezpieczenstwo na drogach.

    od czego? od braku FR przy Karowej? czy może przy Dickensa gdzie radar
    stanął po wyłączeniu kolizyjnego skrętu w lewo?

  • 6. Data: 2013-09-23 11:59:01
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-09-23, masti <g...@t...hell> wrote:

    > od czego? od braku FR przy Karowej? czy może przy Dickensa gdzie radar
    > stanął po wyłączeniu kolizyjnego skrętu w lewo?

    A powiedzenie o ironii slyszal? Tutaj sa i tacy co wytlumacza Ci w jaki
    sposob FR na srodku ekspresowki poprawia bezpieczenstwo :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 7. Data: 2013-09-23 12:04:54
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 23 Sep 2013 09:59:01 +0000 osobnik zwany AZ napisał:

    > A powiedzenie o ironii slyszal? Tutaj sa i tacy co wytlumacza Ci w jaki
    > sposob FR na srodku ekspresowki poprawia bezpieczenstwo :-)

    zobaczymy jeszcze za chwilę wyniki kontroli NIK. Sprawdzają m.in. o ile
    spadła ilość wypadków po zainstalowaniu każdego FR :)

  • 8. Data: 2013-09-23 12:27:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AZ" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >przoduja
    >smietniki i inne trojnogi. Rzadkoscia chyba jest, ze SM ma maszt na

    Wniosek ? Trzeba maszt odpilowac od fundamentu, urzadzenie zrobi sie
    przenosne, i bedzie mozna uzywac :-)

    J.

  • 9. Data: 2013-09-23 12:29:00
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-09-23, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Wniosek ? Trzeba maszt odpilowac od fundamentu, urzadzenie zrobi sie
    > przenosne, i bedzie mozna uzywac :-)

    Znajac zycie to sie okaze ze to jest mobilny fotoradar a maszt jest tylko
    obudowa na ten mobilny fotoradar, no bo jest mobilny skoro mozna
    go wyjac wlozyc do samochodu i zawiezc na inny maszt, nie?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 10. Data: 2013-09-23 12:32:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On 2013-09-23, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >obudowa na ten mobilny fotoradar, no bo jest mobilny skoro mozna
    >go wyjac wlozyc do samochodu i zawiezc na inny maszt, nie?

    Jak najbardziej tak.

    J.