  • 11. Data: 2011-04-19 11:32:22
    Temat: Re: [SONDA] Sygnalizacja świetlna wyłączana w nocy - Gdzie? W jakich godzinach? Od jak dawna?
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2011-04-19 03:11, Staszek Sosenko pisze:

    > Po co mi to? Może to naiwne z mojej strony, ale mam ambicję
    > pokorespondować w tej sprawie z naszym kochanym ZIKiTem (Zarząd
    > Infrastruktury Komunalnej i Transportu),

    To napisz prosze przy okazji, zeby zrobili cos z sygnalizacja
    29-ta/Wilenska (przy Uniwersytecie Rolniczym). Ostatnio jadac na
    motocyklu czekalem 3 zmiany swiatel, zeby skrecic z 29-tej w lewo w
    Wilenska. Tam jest chyba petla i niestety motocykl jej nie wzbudza.
    Teoretycznie wieczorem w niedziele, kiedy NIKT nie bedzie chcial skrecic
    w Wilenska to moglbym tam stac np. 15 minut :)

    I jeszcze przejscie dla pieszych przez Wroclawska zaraz przy wiadukcie.
    Ostatnio czekalem z dzieciakami 7 minut az zapali sie zielone swiatlo -
    w miedzyczasie byly ze 4 zmiany swiatel dla samochodow.
    Tak, wiem, moglismy przejsc na czerwonym jak inni ale ja DAJE PRZYKLAD :)

    --
    jarek

  • 12. Data: 2011-04-19 12:30:05
    Od: "Staszek Sosenko" <s...@...sigu.pl>

    Użytkownik "Jarek Pudelko" <j...@b...ceti.pl> napisał w
    wiadomości news:iojkr3$s9t$1@alfa.ceti.pl...

> [...]
    > miedzyczasie byly ze 4 zmiany swiatel dla samochodow.
    > Tak, wiem, moglismy przejsc na czerwonym jak inni ale ja DAJE PRZYKLAD :)

    W takich sprawach polecam profil ZIKiTu na FB (jeśli masz konto) - redaguje
    go dwóch przedstawicieli Zarządu i IMO starają się w miarę rzeczowo
    odpowiadać na wszelkie pytania i kontrowersje.

    --
    ### Staszek Sosenko - Cesarsko-Królewskie Miasto Kraków ##############
    ### SR20DE by Nissan -> http://picasaweb.google.com/Ssnk87/Nissan# ###

  • 13. Data: 2011-04-19 12:54:50
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Staszek Sosenko" <s...@...sigu.pl> napisał w wiadomości
    > Cześć.

    Parę łądnych lat temu we Wrocławiu na żółto migało od 23 do 6 rano, teraz
    nie wiem, bo się wyprowadziłem i tylko czasem zaglądam. W Nowym Sączu, który
    metropolią nie jest, ale ze względu na umiejscowienie na szlakach
    turystycznych przeżywa dwa razy do roku kilkutygodniowe oblężenie, światła
    migaja na żółto od 24 do 6 rano. Jako ciekawostkę napiszę, że są tam dwa
    ronda (takie z "ustąp pierwszeństwa temu na rondzie"), na których
    sygnalizacja cały czas mruga na żółto, a na jednym z nich inne kolory
    pojawiają się tylko w niedzielę, gdy kończą się msze w pobliskim kościele, w
    przeciwnym razie ludzie nie przeszliby przez przejścia (natężenie ruchu jest
    naprawdę b. duże, bo to trasa na Krynicę przecinająca się z drogą prowadząca
    na Szczawnicę i Zakopane i przy żółtym trzeba się wciskać na rondo).

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi

  • 14. Data: 2011-04-19 14:24:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Staszek Sosenko" <s...@...sigu.pl> napisał w
    > Przede wszystkim: które miasta wyłączają światła na noc? W jakich
    > godzinach mruga żółte i od jak dawna stosowana jest taka
    > praktyka? Z tego co kojarzę, to chyba Wrocław ułatwia w ten
    > sposób życie kierowcom.

    Ulatwia jak ulatwia. Gonisz sobie droga, zamiast byc motywowanym do
    70 zielona fala, to sie musisz zastanawiac kto tu ma pierwszenstwo,
    zwalniac, uwazac, narazac na nocne patrole ...

    > A pomysł na podjęcie jakichkolwiek działań zrodził się w mym łbie
    > jakieś 2h temu, kiedy to na trasie Dworzec Główny - Bieżanów
    > (południowy wschód Krakowa, ~10km) autobus nocny linii 904
    > zatrzymywał się niemal na KAŻDYCH światłach po drodze, tracąc
    > kilka dobrych minut. Na szybko policzyłem, że tych skrzyżowań z
    > sygnalizacją jest po drodze jakieś 13 szt., przy czym na
    > WSZYSTKICH światła działają 24h na dobę.

    We wroclawiu to sie teraz nazywa "priorytet dla komunikacji
    miejskiej", czyli jak ustawic swiatla, zeby wszyscy czekali -
    samochody, tramwaje i piesi :-(

    J.

  • 15. Data: 2011-04-22 09:32:24
    Od: "jedrek" <a...@p...onet.pl>

    "Staszek Sosenko" news:iojo85$77a$1@news.onet.pl

    > W takich sprawach polecam profil ZIKiTu na FB (jeśli masz konto) -
    > redaguje go dwóch przedstawicieli Zarządu i IMO starają się w miarę
    > rzeczowo odpowiadać na wszelkie pytania i kontrowersje.

    Wszędzie ten durnowaty FB.
    Tak jakby Zikit nie mógł na swojej stronie odpalić forum i tam by mogli
    ludzie dyskutować o amatorszczyźnie zikit-u.
    Paranoja z tym FB. Czekam aż w końcu minie głupia moda na FB.
    Problem z zikitem polega na tym, że zbyt mało ludzi się interesuje tym co
    się dzieje na krakowskich drogach - dziury, durnowate cykle świetlne, itd.
    Jak żale zgłasza 20 osób to nie robi to wrażenia. Jak żale będzie zgłaszać
    500 osób to będzie można w końcu zmienić coś w tym mieście. A zikit tak
    działa, że sam z zasady jest ślepy na większość usterek związanymi z
    drogami, bo przecież po co ruszać d... zza biurka. Nie ma zgłoszenia = nie
    ma problemu.
    To nie tylko chodzi o sygnalizację nocną.
    Przykładem mega durnego skrzyżowania jest Andersa-Dunikowskiego+Braci
    Schindlerów w Nowej Hucie.
    Zauważyłem, że sygnalizacja jest tam tak głupio ustawiona, że dwupasmową
    Andersa traktuje jako drogę o mniejszym ruchu niż jednopasmowe
    Dunikowskiego+Schindlerów. Próbuję ustalić czy są tam jakieś pętle
    indukcyjne.
    Z reguły jest tak, że leci kolumna od strony Bora Komorowskiego i 30 metrów
    przed skrzyżowaniem wskoczy czerwone. Słynne są tam mikrocykle po 10 sekund,
    które puszczą 2 auta a nie puszczą już właśnie nadjeżdżającej kolumny 20
    aut - która skrzyżowanie osiągnie za 5 sekund. O rowerze można w tym miejscu
    w ogóle zapomnieć.
    Na tym skrzyżowaniu przez większą część czasu Andersa ma czerwone - zamiast
    odwrotnie.