  • 1. Data: 2010-12-01 18:34:52
    Temat: Sąd: Dziennikarka TVP Dziedzic wspópłracowała z SB
    Od: "Marcin Rolicki" <m...@W...gazeta.pl>

    Sąd Okręgowy Warszawa-Praga uznał za fakt, że znana dziennikarka TVP Irena
    Dziedzic współpracowała z tajną komunistyczną policją SB. Sąd ponad to w
    związku z tym zakazał na 3 lata Irenie Dziedzic pełnienia funkcji publicznych
    Z danych zachowanych i zbadanych przez IPN wynikło, że 1958 r. do kwietnia
    1966 r. dziennikarka TVP tajnie współpracowała z SB pod pseudonimem
    "Marlena". Wśród zachowanych dokumentów jest pokwitowanie dziennikarki
    Dziedzic wzięcia od SB pieniędzy za współpracę.

    To część warszawskiego medialnego worka ze współpracownikami tajnych służby.
    Komentator Sportowy Jan Ciszewski, reżyser filmowy Marek Piwowski, komentator
    TVP Marek Nowakowski, autor programów TVP Bogusław Wołoszański, członek KRRiT
    i kierownik Agencji Filmowej TVP Sławomir Rogowski , itd. Ponieważ
    najważniejszy rejestr specjalny agentów SB większego kalibru jest zakazany do
    upubliczniania.

    Kim jest Irena Dziedzic. W TVP w Warszawie prowadziła program publicystyczny
    Tele-Echo a od 65-68 program informacyjny Dziennik Telewizyjny. Obecne Wiadomości.

    TVP: "Niezapomniane twarze TVP: Irena Dziedzic"
    http://www.tvp.pl/retro/aktualnosci/niezapomniane-tw
    arze-tvp-irena-dziedzic/862637

    Jak sypała Dziedzic? Przekazywała SB informację m.in. o poecie Adamie Ważyku,
    romansie koleżanki z pracy, a nawet wyjeździe kolegi do RFN. Te wszystkie
    informacje były dla SB cenne. Jej zadaniem było m.i. informowanie o kontaktach
    Polaków z dziennikarzami z zagranicy. Irena Dziedzic napisała w 1992 roku
    nomen-omen książkę "Teraz Ja. 99 pytań do mistrzyni telewizyjnego wywiadu".

  • 2. Data: 2010-12-01 18:36:10
    Od: "Marcin Rolicki" <m...@N...gazeta.pl>

    O współpracy dziennikarki TVP z SB piszą szeroko media:

    Newsweek: "Irena Dziedzic była agentką SB"
    http://www.newsweek.pl/artykuly/sekcje/spoleczenstwo
    /irena-dziedzic-byla-agentka-sb,68724,1

    Fakt.pl: "Irena Dziedzic kłamcą lustracyjnym"
    http://www.fakt.pl/Irena-Dziedzic-klamca-lustracyjny
    m,artykuly,89143,1.html

    Onet.pl: "Sąd: Irena Dziedzic kłamcą lustracyjnym"
    http://wiadomosci.onet.pl/kraj/sad-irena-dziedzic-kl
    amca-lustracyjnym,1,4012197,wiadomosc.html

    Sąd: Irena Dziedzic współpracowała z SB
    http://www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/artykuly/46854
    5,sad_irena_dziedzic_wspolpracowala_z_sb.html

    Gazeta.pl: "Sąd: Irena Dziedzic "kłamcą lustracyjnym""
    http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,87420
    25,Sad__Irena_Dziedzic__klamca_lustracyjnym_.html

    wp.pl: "Sąd: Irena Dziedzic kłamcą lustracyjnym"
    http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Sad-Irena-Dzi
    edzic-klamca-lustracyjnym,wid,12900138,wiadomosc.htm

    SE: "Irena Dziedzic jest kłamcą lustracyjnym"
    http://www.se.pl/rozrywka/plotki/jest-kamca-lustracy
    jnym_162419.html

    Rzeczpospolita.pl: "Irena Dziedzic kłamcą lustracyjnym"
    http://www.rp.pl/artykul/571615_Irena-Dziedzic-klamc
    a-lustracyjnym.html

    Interia.pl: "Sąd: Irena Dziedzic "kłamcą lustracyjnym""
    http://fakty.interia.pl/polska/news/sad-irena-dziedz
    ic-klamca-lustracyjnym,1564874,3

  • 3. Data: 2010-12-01 21:35:43
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 01.12.2010 19:34, Marcin Rolicki pisze:
> [...]
    > "Marlena". Wśród zachowanych dokumentów jest pokwitowanie dziennikarki
    > Dziedzic wzięcia od SB pieniędzy za współpracę.

    KOGO TO INTERESUJE MATOLE.

    PLONK

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 4. Data: 2010-12-02 08:45:54
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > KOGO TO INTERESUJE MATOLE.
    >
    > PLONK

    O po co mi debila wyciagasz z KF?

  • 5. Data: 2010-12-02 08:48:41
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Sąd Okręgowy Warszawa-Praga uznał za fakt, że znana
    > dziennikarka TVP Irena
    > Dziedzic współpracowała z tajną komunistyczną policją SB.

    Od kiedy to w naszym śmiesznym kraiku sądy orzekają zgodnie
    z faktami? Nie zauważyłeś że raczej z zapotrzebowaniem
    politycznym? ;-))

  • 6. Data: 2010-12-02 17:40:48
    Od: "Marcin Rolicki" <m...@N...gazeta.pl>

    > KOGO TO INTERESUJE MATOLE.

    Sąsiadów. Na przykład. Ludzie są domyślni. Zastanawiali się skąd taki szybki
    przydział na mieszkanie i jej dzieci. Dlaczego żyje ponad stan. Albo dlaczego
    jeździ już samochodem, a inni nadal na piechotę. Koleżankę z pracy, na którą
    doniosą i potem miała problemy. Jedni walczyli z aparatczykami
    komunistycznymi, byli zwalniani przez nich z pracy a tacy drudzy pomagali tym
    aparatczykom w walce z robotnikami. Inteligencji ci brakuje. Inteligencji ci
    brakuje w rozgryzaniu zimnej obłudy współpracowników SB w TVP w Warszawie.

  • 7. Data: 2010-12-02 17:44:02
    Od: "Marcin Rolicki" <m...@N...gazeta.pl>

    > Od kiedy to w naszym śmiesznym kraiku sądy orzekają zgodnie
    > z faktami? Nie zauważyłeś że raczej z zapotrzebowaniem
    > politycznym? ;-))

    Przy opcji PO przy władzy, szef Tusk był członkiem sztabu obalania rządu J.
    Olszewskiego przed próbą demaskacji współpracowników SB w rządzie i w życiu
    publicznym można by się spodziewać jedynie takich podejrzeń przy wyroku
    przeciwnym. Tusk jest gwarantem tego ustalenia, że Irena Dziedzic
    współpracowała z SB.

  • 8. Data: 2010-12-02 17:48:06
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marcin Rolicki wrote:

> [...]
    > Inteligencji ci brakuje. Inteligencji ci brakuje w rozgryzaniu zimnej
    > obłudy współpracowników SB w TVP w Warszawie.

    To idź se pogadać z sąsiadami...

  • 9. Data: 2010-12-02 20:39:17
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

> [...]
    > brakuje w rozgryzaniu zimnej obłudy współpracowników SB w TVP w Warszawie.

    szkoda, że teraz nie można, nie musiałbym tyle pracować ;-)

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 10. Data: 2010-12-02 23:09:49
    Od: "Marcin Rolicki" <m...@N...gazeta.pl>

    Pieniądze, to jeden z najpopularniejszych tematów rozmów między Polakami i
    sąsiadami. Ta kasa od SB szczególnie. Widzowie TVP mogą żałować, że nie wiemy
    wszystkiego o gwieździe TVP PRL'u Irenie Dziedzic, bo dokumentacja współpracy
    została zniszczona.

    Niemniej jednak z dokumentów jakie się zachowały z archiwów SB wynika, że raz
    wzięła od SB 6 tys. złotych "w związku z wyjazdem do Paryża" a raz że Irena
    Dziedzic dostała 9 tys zł nieoprocentowanej pożyczki z funduszu operacyjnego
    SB. Historycy IPN mówią, że tak wysoka pożyczka była rzadkością, wymagała w SB
    zgody góry i świadczy o wadze współpracownika.

    Na kwestie o pokwitowanie pieniędzy, które otrzymanych od SB powiedziła, że są
    zmanipulowane, ale biegły ocenił, że je podpisała. Które to badanie Irena
    Dziedzić próbowała utrudnić. Odmawiając złożenia próbki pisma, twierdząc, że
    tylko pisze dużymi literami. A potem nieudonie pozorowała pisanie własnym
    pismem. Patrz, dziennikarka, a zapomniała jak się pisze.

    Nie wiemy również, jak była rozgrywana koleżanka z pracy Dziedzic, po donosie,
    że ma romans. Czy została zwolniona, czy ją fotografowano razem z kochankiem,
    czy została zmuszona szantażem obyczajowym do współpracy z SB, czy jej
    małżeństwo się rozpadło, itd. Tak wygląda krótki wycinek życia, konszachty i
    pieniędzy, 9 tys. złotych pożyczki Ireny Dziedzic udukomentowane w archiwum
    SB. Moralność w Warszawie jest na przykładzie I. Dziedzic, jest właśnie taka.