  • 1. Data: 2018-05-01 08:12:14
    Temat: Samochód na abonament 2018
    Od: z <...@...pl>

    Co jakiś czas temat powraca
    Wielokrotnie tu dyskutowano jednak nieopłacalność brania nowego
    samochodu na abonament. Chyba że ktoś lubi mieć cały czas nowy samochód ;-)

    Teraz pojawiają się oferty aut używanych i stosownie niższe ceny

    Np. Corsa 1.3 CDTI 2013 przebieg 174 tys. 321 zł czynsz + 263 zł pakiet
    serwisowy z ubezpieczeniem = 584 zł brutto mies.

    Serwis, ubezpieczenie, opony, samochód zastępczy

    Zdaję sobie sprawę że pewnie jest limit kilometrów ale ja się mieszczę ;-)

    Jakieś inne haczyki?

    PS. master1.pl

  • 2. Data: 2018-05-01 10:15:05
    Temat: Re: Samochód na abonament 2018
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 1 May 2018 08:12:14 +0200, z napisał(a):
> [...]
    >
    > Serwis, ubezpieczenie, opony, samochód zastępczy
    >
    > Zdaję sobie sprawę że pewnie jest limit kilometrów ale ja się mieszczę ;-)

    Ciekawe jaki limit mial poprzednik, 35 tys rocznie :-)

    > Jakieś inne haczyki?

    a to musisz umowe poczytac.
    IMO - to auto juz dlugo nie pojezdzi, ale jesli rata obejmuje naprawy,
    lub mozna w dowolnym momencie oddac, jak sie zacznie psuc ... moze i
    dobra oferta, szczegolnie jesli duzo jezdzisz.
    Szczegolnie jesli to z ubezpieczeniem, oponami, serwisem biezacym.

    Tylko to 1.3CDI ... jako drugie auto dla zony moze byc, ale ja by
    chyba nie zniosl:-)

    J.

  • 3. Data: 2018-05-01 19:34:02
    Od: z <...@...pl>

    Ostatnio tak wychodzi że do auta wartego ok 10 tys. co 5 lat dokładam
    kolejne 10 na nowszy model :-) (Samochody wielkości Corsa, Astra)
    Z ubezpieczeniem, oponami i naprawami pewnie wyjdzie kolejne 10 tys.
    przez te 5 lat. niech mnie ktoś naprostuje bo nie zbieram paragonów ;)

    Hmm...
    Wyszło mi że 20 tys. które wydaję co 5 lat / 60 mies. = 333 zł

    Czyli to jeszcze nie jest atrakcyjna oferta :-(

    PS. 10 tys jest inwestycją w samochód, kolejne 10 będzie systematycznie
    wydawane na abonament. Możliwość obracanie tym kapitałem to jest jakaś
    wartość. :-)

  • 4. Data: 2018-05-01 21:56:30
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 01-05-2018 o 08:12, z pisze:
> [...]
    >
    > Np. Corsa 1.3 CDTI 2013 przebieg 174 tys. 321 zł czynsz + 263 zł pakiet
    > serwisowy z ubezpieczeniem = 584 zł brutto mies.

    Za 5 letniego kurdupla?
    Za dwa razy tyle to ja nowego suva mogłem mieć.
    Kurdupel to nowy powinien tyle kosztować.

  • 5. Data: 2018-05-01 22:44:38
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 1 May 2018 08:12:14 +0200, z napisał(a):

    > Serwis, ubezpieczenie, opony, samochód zastępczy
    >
    > Zdaję sobie sprawę że pewnie jest limit kilometrów ale ja się mieszczę ;-)
    >
    > Jakieś inne haczyki?

    No haczyk jest taki że Corsa 2013 warta jest 20000zł.
    Za rok będzie warta 18000zł, czyli rok kosztuje 2000zł + 1000zł opłat.

    A w abonamencie za to płacisz 7000zł i w zamian masz trochę lepszą ochronę
    przed komplenym zepsuciem się samochodu (bo jeszcze pytanie kto w takim
    abonamentowym samochodzie który już nie jest na gwarancji, płaci za naprawy
    bieżące).

    Wydaje się mieć sens jeśli ktoś jest w stanie bez bólu płacić te 584zł,
    potrzebuje samochodu, a nie ma pieniędzy żeby samochód kupić.

  • 6. Data: 2018-05-01 23:03:17
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 01-05-2018 o 22:44, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > abonamentowym samochodzie który już nie jest na gwarancji, płaci za naprawy

    No jak to kto?
    Jeleń czyli klient.
    Chyba nie myślisz, że ktoś mu zapewni pełną gwarancję za 200 zł miesięcznie?

  • 7. Data: 2018-05-01 23:04:44
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-05-01 o 21:56, Cavallino pisze:
    > Za dwa razy tyle to ja nowego suva mogłem mieć.

    Wybacz ale można napisać po co komu nowy suv za drugie tyle? ;-)

  • 8. Data: 2018-05-01 23:06:20
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-05-01 o 23:03, Cavallino pisze:

    > Chyba nie myślisz, że ktoś mu zapewni pełną gwarancję za 200 zł
    > miesięcznie?

    Dzięki za info.
    Skoro tak piszą w umowie to kiepska oferta jest ;-)

  • 9. Data: 2018-05-01 23:11:17
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 01-05-2018 o 23:04, z pisze:

    > Wybacz ale można napisać po co komu nowy suv za drugie tyle? ;-)

    Po co w ogóle komu samochód?
    Można kupić rower przecież.

  • 10. Data: 2018-05-01 23:13:20
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 01-05-2018 o 23:06, z pisze:

    > Dzięki za info.
    > Skoro tak piszą w umowie to kiepska oferta jest ;-)

    A co piszą w umowie?
    Full gwarancja?
    Możesz zacytować?

    No to za samą taką gwarancję warto tyle zapłacić, bo więcej miesięcznie
    kosztuje przedłużenie gwarancji, dla aut nowych, a nie 5 letnich.
    A to trochę inna skala ryzyka.