  • 1. Data: 2018-04-29 19:17:40
    Temat: małe auto z pojemnym, długim wnętrzem
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    w aucie wożę rowery. czasami na "doczepce" na haku, ale to niewygodne. w
    sensie na noc strach zostawić, dojścia do bagażnika niema, po wyjęciu
    rowerów trzeba tą "doczepkę" wkładać do środka, a czasami niema gdzie.
    Rozważam zakup nowego auta, ale tylko jeśli będzie w nim można wygodnie
    przewozić rowery. Nie tylko ja będę jeździł, więc auto musi być jak
    najmniejsze. wymagam cudów? jakby było inaczej nie pytałbym na grupie :)
    teraz mam xsarę picasso. mniejsza o markę, ale mogę całkowicie wyjąć
    fotele, każdy z osobna dwoma ruchami. więc jeśli chcę jechać w 3 osoby,
    dwie siedzą z przodu jedna z tyłu i wchodzą rowery na styk. jakby było
    15cm miejsca więcej w każdą stronę - weszłyby 4 osoby! Czyli właściwie
    możemy zawęzić poszukiwania nowego auta, do modeli którym się wmiarę
    szybko wyciągają fotele z tylne kanapy. (albo oparcie i siedzisko składa
    do pionu).
    jak na razie rozważam partnera1, partnera2, c4 - większa wersja, logan,
    zafira.... coś jeszcze? Czy znacie jakieś strony www na których są
    porównania, szkice pokazujące wnętrze przestrzeni bagażowej?

    ToMasz

  • 2. Data: 2018-04-29 19:55:43
    Temat: Re: małe auto z pojemnym, długim wnętrzem
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >Rozważam zakup nowego auta, ale tylko jeśli będzie w nim można
    >wygodnie przewozić rowery. Nie tylko ja będę jeździł, więc auto musi

    Mowisz i masz
    https://www.otomoto.pl/oferta/opel-corsa-niespotykan
    a-wersja-bagaznik-na-rowery-super-stan-bezwypadkowa-
    ID6zgbE6.html

    Nie tylko corsa miewa takie wysuwane bagazniki

    http://dixi-car.pl/opel-meriva-foto.htm

> [...]
    >osoby, dwie siedzą z przodu jedna z tyłu i wchodzą rowery na styk.
    >jakby było 15cm miejsca więcej w każdą stronę - weszłyby 4 osoby!

    Wchodza rowery ? Jakies male ?

    IMO - rowery duze sa, i w malo ktore auta sie mieszcza

    J.

  • 3. Data: 2018-04-29 22:36:22
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    a-wersja-bagaznik-na-rowery-super-stan-bezwypadkowa-
    ID6zgbE6.html

    > Nie tylko corsa miewa takie wysuwane bagazniki

    jedyna zaleta - łatwe chowanie. ale dostęp do bagażnika - zero, deszcz -
    masakra... Może to wygląda na marudzenie, ale np. jadę z rodziną
    pojeździć na rowerach i pozwiedzać - dwa różne miejsca w podobnym
    kierunku. niechcę zostawiać rowerów pospinanych łańcuchem na haku auta.

    > Wchodza rowery ? Jakies male ?
    duże. picasso ma wyjmowane fotele, więc rower, po wyjęciu _tylko_
    przedniego koła, sięga kierownicą od zagłówka kierowcy do klapy
    bagażnika. mieszczą się 3 duże rowery i jeden tylny fotel. ale niestety
    mieszczą się tylko kierownicą do przodu. jakby można było postawić jeden
    do przodu - jeden do tyłu - wejdzie ich więcej. ale klapa z bagażnika za
    mocno opada. więc zastanawiam się nad partnerem/berlingo. niewiem jak z
    siedzeniami.

    ToMasz

  • 4. Data: 2018-04-30 11:32:51
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-04-29 o 22:36, ToMasz pisze:
> [...]
    > klapa z bagażnika za mocno opada. więc zastanawiam się nad
    > partnerem/berlingo. niewiem jak z siedzeniami.

    Może Eurovan?: Fiat Ulysse II, Peugeot 807, Lancia Phedra, Citroen C8 -
    to jest to samo auto koncernu PSA tylko pod różnymi markami.

    Fotele wyjmowalne jak w Xarze Picasso, ale zdecydowanie więcej miejsca,
    bo po wyjęciu środkowego i ostatniego rzędu masz pakę o długości 2m, a
    wizualnie auto niewiele większe od XP.

    Bez problemu w 4 osoby zapakujesz jeszcze do środka 3-4 rowery, przy
    odpowiednim ułożeniu i jeszcze pozostanie miejsce na niewielki bagaż.

    Przy 3 osobach i 3 rowerach pozostaje miejsce na kilka dużych walizek.

    Może kolejna czwórka aut, ale troszkę większe?: Peugeot Expert II,
    Citroen Jumpy II, Fiat Scudo II, Toyota ProAce.

    Cechą szczególną ww ósemki są odsuwane boczne drzwi (nawet przesuwane
    elektryczne), czyli łatwość wsiadania i wysiadania na zatłoczonych
    parkingach. Dobra widoczność, ze względu na wysoką pozycję siedzeń.
    Jednak wg mnie wcześniej wymieniona czwórka zapewnia wygodniejsze
    fotele. Ponadto są wersje z przednimi, obracanymi fotelami. Dzięki czemu
    można w samochodzie na biwaku wspólnie spożyć posiłek. Po złożeniu
    środkowego fotela tworzy się stolik, przy którym mogą zasiąść wygodnie 4
    osoby. Auta te mają jeszcze szereg innych zalet, które trudno nawet tu
    wymienić. Wyposażane są w dość trwałe i niezawodne jednostki napędowe
    HDI i JTD (Diesel), a przy tym w miarę oszczędne. Co do silników
    benzynowych to nie będę się wypowiadał. Jeździłem tylko Dieslami. Auta
    te zapewniają wysokie bezpieczeństwo (5 gwiazdek Euro NCAP). Elementy
    zawieszenia oraz elementy typowo eksploatacyjne są w przystępnych
    cenach. Dla przykładu przedni, kompletny wahacz z tulejami, oryginał
    kosztuje poniżej 300zł, a zamienniki kupi się już od 120zł.

    Z Eurovanem jest tylko ten problem, że nie kupisz już nowego, bo jego
    produkcja zakończyła się w 2014r. z powodu nierentowności dla koncernu
    PSA, a bezpośrednich następców zapewniających taki sam komfort i
    wyposażenie już nie ma.

    Pewnego rodzaju następcami jest kolejna czwórka Expert, Jumpy, Scudo,
    ProAce, które w dużej mierze bazują na podzespołach ww Eurovana.

    Można też się zastanowić nad Fordem Galaxy, ale jak dla mnie
    zdecydowanie mniej miejsca wewnątrz i fotele jakieś takie twarde i
    niewygodne. Plusem dla Galaxy jest natomiast nieco twardsze i lepiej
    trzymające się drogi zawieszenie.

  • 5. Data: 2018-04-30 12:06:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 29 kwietnia 2018 19:17:42 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]
    > zafira.... coś jeszcze? Czy znacie jakieś strony www na których są
    > porównania, szkice pokazujące wnętrze przestrzeni bagażowej?

    Po złożeniu tylnych siedzeń w multipli mieszczę spokojnie dwa duże rowery
    Nie jestem pewien czy 3 by nie weszły

  • 6. Data: 2018-04-30 14:29:48
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-04-29 o 19:55, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > http://dixi-car.pl/opel-meriva-foto.htm

    > Wchodza rowery ? Jakies male ?
    >
    > IMO - rowery duze sa, i w malo ktore auta sie mieszcza

    Ma to jeszcze Opel Mokka X. Dopłata do tego bagażnika to bodaj 3500 zł.
    To już taniej na hak zakładać.
    T.

  • 7. Data: 2018-04-30 14:35:00
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-04-29 o 19:17, ToMasz pisze:
> [...]
    > zafira.... coś jeszcze? Czy znacie jakieś strony www na których są
    > porównania, szkice pokazujące wnętrze przestrzeni bagażowej?

    Swego czasu miałem na chwilę Skodę Fabię kombi. Miała dość wysoko dach -
    rowery wchodziły na pionowo do bagażnika po wyjęciu przedniego koła
    (jak na motylki to nie problem). Widelec od roweru zapina się na motylki
    do uchwytu w bagażniku - można sobie samemu zrobić z kątowników.
    Oryginalny wygląda tak:
    http://www.sklep.skoda.pl/upload/products/gallery/95
    1/7252-wewnetrzny-uchwyt-na-2-rowery.jpg
    Nie wiem tylko, czy nowa Fabia nie jest nieco niższa niż stara. W każdym
    razie do tamtej bez problemu wchodziły rowery o kołach 26" i zostawało
    sporo miejsca na bagaż.
    T.