  • 1. Data: 2018-04-29 19:54:12
    Temat: Popularność kombi - regionalizacja
    Od: Marek S <p...@s...com>

    Witam Was,

    Niedawno poruszyłem wątek na temat regionalizacji zachowań kierowców.
    Pominąłem w nim jedną rzecz, na którą zwróciłem uwagę a wyleciała mi z
    głowy - mianowicie zauważyłem, że zdecydowana większość aut to kombi lub
    pokrewne - z wycieraczką na tylnej szybie. Czy w Waszych rejonach też
    tak jest?

    Dodam jako ciekawostkę wyjaśnienie, że dodatkową zachętą do powyższego
    pytania była moja niedawna rozmowa z gościem z USA, który to właśnie
    zauważył na naszych ulicach. Skomentował: nie wiedziałem, że kombi się
    jeszcze produkuje :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2018-04-29 20:10:32
    Temat: Re: Popularność kombi - regionalizacja
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 29 kwietnia 2018 12:54:27 UTC-5 użytkownik Marek S napisał:
> [...]
    > pytania była moja niedawna rozmowa z gościem z USA, który to właśnie
    > zauważył na naszych ulicach. Skomentował: nie wiedziałem, że kombi się

    Ja nawet ujme to tak: Niedawno sie zorientowalem ze sedany standardowo nie maja
    wycieraczki z tylu :)

    Kombi to u nas bardzo dobry wybor dla kogos kto chce co nieco wozic ale nie musiec
    wydawac za duzo pieniedzy i nie palic duzo paliwa jadac na pusto.

    A w usa koszty posiadania auta sa mocno pokraczne (zreszta podobnie pokraczne sa w
    uk) i w efekcie oplaca sie miec auto duze. Bo paradoksalnie jest tansze w utrzymaniu.

    Ostatnio liczylem ubezpieczenie forda fiesty - prawie 200dolarow miesiecznie!
    Ford escape - taka nasza kuga - 158dolarow miesiecznie. W rok to jest 500dolarow!
    W pewnych sytuacjach to tyle ile sie wyda na paliwo!

    W usa fiesty juz nie beda sprzedawac, za mala, nie schodzi.

    Kombiaki sa jeszcze, ale w praktyce wygladaja jak nieco dluzsze hatchbacki. Czegos
    podobnego do mondeo kombi nie sposob znalezc.

    W praktyce aby miec uzytkowe auto kupuje sie suv-a albo ewentualnie crossovera. A
    ceny nie sa straszne.

    Najtansze auto to koszt w okolicy 13k$ (z podatkiem i przywozem). I to jest cos w
    rodzaju nissana micra.

    Focusa dostanie sie za 18-25k$
    A suva za 25-35k$.

    I ludzie licza, kalkuluja i kupuja auta wieksze.

    A u nas kraj na dorobku wiec i kombi jako namiastka dostawczaka jest popularne.
    A roznice w cenie jednak sa na tyle duze ze do suv-a wskoczyc mozna tylko jak kupimy
    go bez podatku (na firme) i dodatkowo mozemy wliczyc paliwo w koszty.

    Gdyby nie to to mysle ze 80% suvow z naszych ulic by zniklo.

  • 3. Data: 2018-04-29 20:37:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >z głowy - mianowicie zauważyłem, że zdecydowana większość aut to
    >kombi lub pokrewne - z wycieraczką na tylnej szybie. Czy w Waszych

    Kombi czy hatchback ?

> [...]
    >powyższego pytania była moja niedawna rozmowa z gościem z USA, który
    >to właśnie zauważył na naszych ulicach. Skomentował: nie wiedziałem,

    A co sie produkuje ? Vany, suv, pickupy ?

    https://www.ford.com/suvs-crossovers/flex/

    Ale zeby to ladne bylo ...

    J.

  • 4. Data: 2018-04-29 21:37:36
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 29-04-2018 o 19:54, Marek S pisze:
> [...]
    > pytania była moja niedawna rozmowa z gościem z USA, który to właśnie
    > zauważył na naszych ulicach. Skomentował: nie wiedziałem, że kombi się

    Badziewnymi sedanami nikt normalny nie jeździ, a pickupów zazwyczaj nie
    potrzeba, jeśli ktoś gospodarstwa rolnego nie ma.
    Hatchbacki czy kombi są dużo praktyczniejsze.

  • 5. Data: 2018-04-29 22:35:22
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2018-04-29 o 19:54, Marek S pisze:
> [...]
    > pytania była moja niedawna rozmowa z gościem z USA, który to właśnie
    > zauważył na naszych ulicach. Skomentował: nie wiedziałem, że kombi się

    Ja to w ogóle nie rozumiem popularności sedanów. Przecież to jest
    dobrowolna rezygnacja z całkiem sporej przestrzeni pomiędzy poziomem
    klapy bagażnika a poziomem dachu. Jakaś atawistyczna zaszłość jeszcze
    sprzed wojen...

    Oczywiście, jeśli kogoś stać na auto 6 metrów długie a sedan mu się
    podoba, to niech kupuje.

    MJ

  • 6. Data: 2018-04-30 01:52:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >dobrowolna rezygnacja z całkiem sporej przestrzeni pomiędzy poziomem
    >klapy bagażnika a poziomem dachu. Jakaś atawistyczna zaszłość jeszcze

    Sprzed wojen ... hm, moze i sprzed
    https://en.wikipedia.org/wiki/Cadillac
    https://en.wikipedia.org/wiki/Station_wagon

    >Oczywiście, jeśli kogoś stać na auto 6 metrów długie a sedan mu się
    >podoba, to niech kupuje.

    A wiesz jakie fajne kombi z 6m wychodzi ... :-)

    J.

  • 7. Data: 2018-04-30 10:18:26
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-04-29 o 22:35, Michal Jankowski pisze:

> [...]
    > dobrowolna rezygnacja z całkiem sporej przestrzeni pomiędzy poziomem
    > klapy bagażnika a poziomem dachu. Jakaś atawistyczna zaszłość jeszcze

    A ja popularności samochodów ze stałym dachem :-)

  • 8. Data: 2018-04-30 13:00:12
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-04-29 o 21:37, Cavallino pisze:

    > Badziewnymi sedanami nikt normalny nie jeździ, a pickupów zazwyczaj
    > nie potrzeba, jeśli ktoś gospodarstwa rolnego nie ma.
    > Hatchbacki czy kombi są dużo praktyczniejsze.

    Badziewne to wszystko jest badziewne. A Sedan jako taki ma swoją klasę,.
    Kombi jakie by nie było to szkarada którą jeździ tylko ten co musi.
    Potrzebuję auta do którego spokojnie mogę zapakować wędki, hatchbacki,
    minivany (mijkroskopijne pojazdy z wagą około 1.5 tony u najmniejszych,
    że o mikrobagażniczkach nie wspomnę) mają być alternatywą dla czegoś  w
    rodzaju Toyoty Camry czy Opla Vectry, albo dla Łady Vesty sedan?

  • 9. Data: 2018-04-30 13:29:24
    Od: b...@g...com

    W dniu niedziela, 29 kwietnia 2018 22:35:58 UTC+2 użytkownik Michal Jankowski
    napisał:
    > Ja to w ogóle nie rozumiem popularności sedanów. Przecież to jest
    > dobrowolna rezygnacja z całkiem sporej przestrzeni pomiędzy poziomem
    > klapy bagażnika a poziomem dachu. ...

    pomijając względy estetyczne (jeszcze zależy od marki/modelu) sedan może:
    - być sztywniejszy, mniej skrzypieć na dziurach, lepiej się prowadzić,
    - mniej ważyć,
    - być bardziej opływowy (przynajmniej w stosunku do kombi),
    - mieć ciut lepszy stosunek osiągi/spalanie,
    Ponadto nie jedziemy razem z bagażami oddzielonymi tylko roletą czy klapą (które
    również lubią hałasować) - jest ciszej, bezpieczniej, przy otwartym bagażniku w
    samochodzie nadal jest cicho/bezwietrznie/chłodno, sedna może łatwiej
    nagrzać/schłodzić.

    W.

  • 10. Data: 2018-04-30 14:10:03
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-04-30 o 13:29, b...@g...com pisze:

    > pomijając względy estetyczne (jeszcze zależy od marki/modelu) sedan może:
    > - być sztywniejszy, mniej skrzypieć na dziurach, lepiej się prowadzić,

    Tylko jak ktoś tego kombiaka konstrukcyjnie spieprzy.
    Jedynie zgoda co do hałasu.

    > - mniej ważyć,

    Bez różnicy czy ten kawałek blach masz na dachu czy na bagażniku.
    Co najwyżej słupki tylne dochodzą.

    > - być bardziej opływowy (przynajmniej w stosunku do kombi),

    Nieodczuwalna różnica.

> [...]
    samochodzie nadal jest cicho/bezwietrznie/chłodno, sedna może łatwiej

    Zgoda co do szybszego nagrzewania i schładzania.

    A teraz zalety kombiaka: większy bagażnik, wygodniejszy dostęp
    do bagażnika.
    W niektórych modelach możliwość dostawienia dodatkowych miejsc
    siedzących.