  • 1. Data: 2010-09-19 22:39:00
    Temat: Samochody pełne elektroniki...
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Coś w temacie magii samochodów pełnych elektroniki.

    Zauważyłem w moim samochodzie (Vectra C) taką przypadłość:

    Jeżeli podświetlenie deski rozdzielczej jest mocno przyciemnione, gra
    radio, samochód stoi, a kierownica zostanie przekręcone do skrajnej
    pozycji, to podświetlenie radia zapala się z pełną jasnością.

    Regulacja podświetlenia jest wspólna dla wszystkich elementów
    (wskaźniki, kierownica, radio, wyświetlacz), ale nagłe rozjaśnienie
    dotyczy tylko radia. Nie dzieje się to jak samochód jedzie, tylko jak stoi.

    Magia :)

  • 2. Data: 2010-09-19 22:54:01
    Temat: Re: Samochody pełne elektroniki...
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

> [...]
    > kierownica, radio, wyświetlacz), ale nagłe rozjaśnienie dotyczy tylko
    > radia. Nie dzieje się to jak samochód jedzie, tylko jak stoi.

    Ja kiedyś w samochodzie miałem przypadek, że radio grało tylko na jedynym
    biegu silnika. Kiedy wrzucałem inne biegi, radio przestawało grać.
    Jak się okazało wiązka przewodów, która biegła blisko cięgien od lewarka po
    prostu się przetarła i robiła zwarcie.
    Może także masz podobną przypadłość, ale dotyczącą drążka kierowniczego lub
    maglownicy ?

  • 3. Data: 2010-09-19 23:05:02
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-09-19 22:54, Plumpi pisze:

    > Może także masz podobną przypadłość, ale dotyczącą drążka kierowniczego
    > lub maglownicy ?

    Maglownica pewnie generuje jakiś sygnał dojścia do oporu dla
    elektrycznego wspomagania.
    Tylko którędy to się dostaje do radia i dlaczego nie dzieje się jak
    samochód jedzie?

    Trzeba poczekać aż się to do końca wysypie i wtedy będzie wiadomo ile to
    będzie kosztować :)

  • 4. Data: 2010-09-19 23:26:55
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 19 Sep 2010 23:05:02 +0200, Tomasz Pyra wrote:
    >Maglownica pewnie generuje jakiś sygnał dojścia do oporu dla
    >elektrycznego wspomagania.
    >Tylko którędy to się dostaje do radia i dlaczego nie dzieje się jak
    >samochód jedzie?

    Bo jak jedzie to wspomaganie nie dziala ?

    >Trzeba poczekać aż się to do końca wysypie i wtedy będzie wiadomo ile to
    >będzie kosztować :)

    Zmierzyc napiecie na radiu lub poszukac w jakich sytuacjach
    zmniejsza/zwieksza jasnosc.

    J.

  • 5. Data: 2010-09-19 23:29:53
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > Bo jak jedzie to wspomaganie nie dziala ?

    Jak nie działa? Działa tylko odpowiednio słabiej.

    --
    Mateusz Bogusz

  • 6. Data: 2010-09-19 23:53:26
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-09-19 22:39, Tomasz Pyra pisze:

    > Jeżeli podświetlenie deski rozdzielczej jest mocno przyciemnione, gra
    > radio, samochód stoi, a kierownica zostanie przekręcone do skrajnej
    > pozycji, to podświetlenie radia zapala się z pełną jasnością.

    Nic w tym dziwnego. Alternator mocniej pracuje, większy prąd potrzebny,
    więc i większy prąd daje, mocniej pracuje układ wspomagania, bo napotyka
    opór (skręt kierownicą na maxa).
    Jest to logiczne... :) Więc bez stresu...

  • 7. Data: 2010-09-20 00:02:14
    Od: MM <k...@g...pl>

    Dnia 19-09-2010 o 22:39:00 Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    napisał(a):

    > Zauważyłem w moim samochodzie (Vectra C) taką przypadłość:

    Pod maską jest tam faktycznie V6?

  • 8. Data: 2010-09-20 00:20:14
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-09-19 23:26, J.F. pisze:

    > Bo jak jedzie to wspomaganie nie dziala ?

    Przy tych prędkościach jeszcze działa - podświetlenie radia wróci do
    normy przy maksymalnie skręconej kierownicy jak tylko samochód się
    zacznie poruszać.

    > Zmierzyc napiecie na radiu lub poszukac w jakich sytuacjach
    > zmniejsza/zwieksza jasnosc.

    napięciem próbowałem zafalować włączając jednocześnie wszystkie światła,
    szybę ogrzewaną i elektryczne szyby, ale nic podobnego się nie działo.

    No chyba że wspomaganie i radio siedzą tam na jakimś jednym cienkim
    przewodzie.

  • 9. Data: 2010-09-20 09:43:34
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-09-19 22:39, *Tomasz Pyra* napisał, a mnie coś podkusiło,
    żeby odpisać:
> [...]
    > (wskaźniki, kierownica, radio, wyświetlacz), ale nagłe rozjaśnienie
    > dotyczy tylko radia. Nie dzieje się to jak samochód jedzie, tylko jak stoi.

    Postaram się nie zapomnieć i sprawdzić po pracy jak to jest u mnie -
    światła włączone?

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 10. Data: 2010-09-20 09:53:41
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-09-19 23:53, Filip KK pisze:

    > Nic w tym dziwnego. Alternator mocniej pracuje, większy prąd potrzebny, więc i
    większy prąd daje, mocniej pracuje układ wspomagania, bo napotyka opór (skręt
    kierownicą na maxa).

    A co ma prąd alternatora do podświetkania radia?

    Jeśli jest mocniej obciążony, to owszem daje większy prąd, ale napięcie przecież
    nie wzrasta. Ba, na ogół spada, zwłaszcza jeśli silnik ma niskie obroty, a mowa
    jest o stojącym pojeździe, więc pewnie na jałowych.

    > Jest to logiczne... :)

    Pewnie istnieje logiczne wytłumaczenie, ale inne... :)