  • 91. Data: 2023-10-23 13:52:59
    Temat: Re: Seba leciał 314km/h
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/10/2023 12:21, J.F wrote:
    > KIA nikogo nie wyprzedzała, wiec powinna jechac prawym.

    Masz na to *DOWODY*?

    Na fimie widać kilka pojazdów, przed i po. Skąd wniosek, że nie
    wyprzedzała? Czy sugerujesz, że wyprzedzanie to manewr, do którego
    należy się zabrać na centymetr przed pojazdem poprzedzajacym? Czy może w
    odległości bezpiecznej? Może kierowca KIA uznał, że to odległośc
    bezpieczna? Ja bym uznał - po nocy w szczególności.

  • 92. Data: 2023-10-23 13:57:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 23 Oct 2023 12:44:39 +0200, Robert Wańkowski wrote:

    > No tego chyba do końca nie wiemy. Czy wiemy? Ktoś pisał, że przed Kią
    > coś jechała. Ale ile przed, czy wolniej?

    https://youtu.be/CAnJta7_kes?t=25

    od 26s film z pojazdu jadacego z przeciwka.

    jada 2 pojazdy, potem kia i bmw, potem dlugo nic.

    Czyli kia długo jechala pustym odcinkiem.

    W dodatku tam sa 3 pasy.

    J.

  • 93. Data: 2023-10-23 14:07:10
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 23.10.2023 o 13:57, J.F pisze:

    > https://youtu.be/CAnJta7_kes?t=25
    >
    > od 26s film z pojazdu jadacego z przeciwka.
    >
    > jada 2 pojazdy, potem kia i bmw, potem dlugo nic.
    >
    > Czyli kia długo jechala pustym odcinkiem.
    >
    > W dodatku tam sa 3 pasy.

    No to jak dla mnie, to mogła jechać lewym czy środkowym z zamiarem
    wyprzedzenia widocznego na filmie pojazdu.
    Tylko czy wiemy, że jechała szybciej od poprzedzającego?

    Robert

  • 94. Data: 2023-10-23 14:08:43
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/10/2023 12:25, io wrote:
    > No i właśnie, dla imbecyli tak jest, że nie wyciągają wniosków z
    > materiałów do jakich mają dostęp

    Bo też materiały są wyjątkowo kiepskie.

    Lepiej nie mieć wniosku, niż mieć błedny.

    > pieprzą bzdury.

    To pieprzenie to mniej więcej to samo, co robią śledczy. Zamiast zerknąć
    na filmik i wlepić mandat KIA, to zaczną dociekać co jak gdzie itd. jak
    jakieś pedały! Dobrze prawisz "io", za mordę kierowcę KIA, niech reszta
    śmieci wie, że jazda lewym tylko dla samców omega.

  • 95. Data: 2023-10-23 14:34:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 23 Oct 2023 12:29:10 +0200, Cavallino wrote:

    > Tyle że nijak nie zmienia to w żaden sposób winy przy wypadku.
    > To jest tylko ew. dyskusja o tym czy powinni pośmiertnie dostać mandat
    > za jazdę lewym.
    > Ale nawet promila winy nie przenosi.

    Nie wiemy, co tam na koncu sie wyrabialo.
    Jakby kia caly czas lewym, to oczywiscie wjezdzac w nia nie wolno.
    Ale jak postanowila zjechac na srodkowy, bmw tez postanowił, bo kia
    "długo" nie zjezdzała.

    Podobno na filmie migacze widac ... moze na jakims lepszym.

    https://youtu.be/6Ygh1KVAhq8?t=815

    J.

  • 96. Data: 2023-10-23 14:41:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 23 Oct 2023 12:27:50 +0200, Cavallino wrote:

    > Z filmiku wynikało, że ten właśnie zganiał, pewnie dlatego Kia jednak
    > zechciała mu zjechać z lewego.
    > A że dzban nie chciał czekać i postanowił zrobić to samo, to się
    > spotkali, bo już mu czasu na dwa manewry zabrakło....

    Chyba nie calkiem, bo mu prawe kolo urwało.
    Czyli bmw było po lewej, a kia po prawej.

    Ale tak ciagle w niewielkiej szerokosci, bo sie jednak spotkali.

    No coz, jakby kia nie jechala lewym z trzech, to by bmw przeleciało.
    Jakby bmw jechalo wolniej, to pewnie tez by nie doszło do kolizji.
    Jakby kia ciut wczesniej zjechala, to moze mielibyśmy piruet bmw
    i pisalibyśmy "znowu bmw".

    Fakt, ze przy 300 na budziku, to ma marginesu zadnego ..

    J.

  • 97. Data: 2023-10-23 15:02:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 23 Oct 2023 14:07:10 +0200, Robert Wańkowski wrote:

    > No to jak dla mnie, to mogła jechać lewym czy środkowym z zamiarem
    > wyprzedzenia widocznego na filmie pojazdu.

    W sumie mogłaby, ale odleglosc jeszcze spora.
    Moglaby spojrzec w lusterko i poczekac ... choc przy tej predkosci,
    to swiatla bmw mało widoczne ... kilka sekund wczesniej.

    > Tylko czy wiemy, że jechała szybciej od poprzedzającego?

    Nie wiemy. Nie wiemy tez chyba, czy poprzedzający jechal środkowym czy
    prawym.

    https://youtu.be/6Ygh1KVAhq8?t=800

    J.

  • 98. Data: 2023-10-23 15:11:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 23 Oct 2023 13:49:39 +0200, heby wrote:

    > Nie wiadomo.
    >
    > Może było, może nie.
    >
    > Zasada domniemania niewinności sprawdza się lepiej niż zasada że winien
    > jest kapelusznik.

    Tam duzo samochodow jechalo. Nikt nie narzekał, ze sie nie da :-)

    > Wystarczy, że jest pozwolenie.

    Wyprzedzac mozna, ale jadąc przy prawej krawedzi jezdni :-)

    > Gdyby wprowadzić ten koncept do przepisów, lewy pas nie mógłby być
    > używany. Postulujesz, że skoro nie ma obowiązku wyprzedzania i jest
    > nakaz jazdy po prawej, to w zasadzie nie ma mozliwości technicznej
    > znaleźć się na lewym. Sugeruje poprawić nieco logiczne myślenie.

    Posłom sugeruj :-)

    > Jazda
    > lewym pasem jest dozwolona z bardzo wielu powodów i nie wiemy które z

    Jak sie prawym nie da, albo sie zamierza skrecic w lewo,
    a i wyprzedac ustawa nakazuje z lewej strony (z wyjątkami).

    > tych powodów miały tu zastosowanie i czy w ogóle jakieś. "Nie wiadomo"
    > to najlepsza odpowiedź jaką można mieć do czasu wyjaśnienia sprawy.

    > Tego nie wiesz.

    Jest film

    > Może wyprzedzała kolumnę pojazdów, są na filmie zarówno przed nią jaki
    > za nią.

    Takich niewidzialnych ?

    > Zbyt częst zamiana pasów jest równie złym pomysłem co jechanie
    > non-stop lewym. Nie ma ograniczenia jak długo możesz jechać lewym,
    > wyprzedzając, masz to zrobić *bezpiecznie* i tyle. Przepisy są niejasne.

    Nie mowie nie, ale przepisy sa niestety jasne.

    A w USA odwrotnie - kazdy jedzie pasem którym chce, a policja wyłapuje
    tych, co za często zmieniają.

    > Tutaj masz przykładowe wyjaśnienie z punktu widzenia nieważnego policjanta:
    > https://autokult.pl/to-zachowanie-niedorzeczne-i-nie
    bezpieczne-policjant-o-czestej-zmianie-pasa-ruchu,68
    09193867765889a

    To niech jeszcze Sejm przekonają ... w całej Europie.

    > Nie.
    > *MOŻLIWIE* przy prawej krawędzi.
    >
    > To oznacza wiele rzeczy, w tym jazdę na środku. Na przykłąd z uwagi na
    > koleiny po tirach, wodę, krzywą jezdnię itd itp.

    Ale jak sucho, to woda w koleinach nie stoi :-)

    > Na filmie są pojazdy przed i za KIA. Nie wiemy na jakich pasach. Nie
    > wiemy w jakim odstępie (te za zapewne natychmiast zaczeły hamowanie po
    > zobaczeniu zderzenia wiec z filmu nie da się tego wyliczyć).

    Z grubsza jednak widac, ze w duzym odstępie.

    > Ogólnie nic
    > nie wiadomo, poza tym, że to wina KIA (przez część grupy).

    No ale jakby nie jechal lewym pasem, to by żył.

    J.

  • 99. Data: 2023-10-23 15:34:22
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 23.10.2023 o 15:02, J.F pisze:
    > Nie wiemy. Nie wiemy tez chyba, czy poprzedzający jechal środkowym czy
    > prawym. https://youtu.be/6Ygh1KVAhq8?t=800

    Gdzieś czytałem, że z tego jakości nagrania można uzyskać dokładność w
    poprzek jezdni 30-40 cm, a wzdłuż 1-2 m.

    Robert

  • 100. Data: 2023-10-23 15:42:01
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-10-2023 o 14:34, J.F pisze:

    > Nie wiemy, co tam na koncu sie wyrabialo.

    To ta wina miałby przejść na Kię na jakiej podstawie?

    > Jakby kia caly czas lewym, to oczywiscie wjezdzac w nia nie wolno.
    > Ale jak postanowila zjechac na srodkowy, bmw tez postanowił, bo kia
    > "długo" nie zjezdzała.

    No i?
    Z samej różnicy prędkości już wynika, że Kia zmieniła pas pierwsza.
    A Sebie można dorzucić mandat za bezpodstawne używanie sygnałów świetlnych.
    Szczególnie że miał miejsce na wyprzedzenie po prawej.