  • 1. Data: 2009-07-23 10:28:04
    Temat: Serwer FTP
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Poszukuję obudowy do dysku 3,5" SATA, która będzie mogła samodzielnie
    funkcjonować jako serwer FTP dla sieci wewnętrznej z prędkością 1000 Mb.
    Składowane tam będą pliki od kilkunastu MB do kilkunastu GB.
    Może ktoś coś polecić niedrogiego?

  • 2. Data: 2009-07-24 20:04:32
    Temat: Re: Serwer FTP
    Od: "MC" <m...@o...pl>

    Użytkownik "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości
> [...]
    > funkcjonować jako serwer FTP dla sieci wewnętrznej z prędkością 1000 Mb.
    > Składowane tam będą pliki od kilkunastu MB do kilkunastu GB.

    Po co serwer FTP do sieci wewnętrznej? Wszystko jest dostępne bezpośrednio.

  • 3. Data: 2009-07-25 19:13:17
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 24.07.2009 22:04, MC pisze:
    > Po co serwer FTP do sieci wewnętrznej? Wszystko jest dostępne bezpośrednio.

    Jeżeli jest :) Bo nie musi.

    A swoją drogą, FTP jest wydajniejszym (choć mniej wygodnym
    na pewno -- aczkolwiek to kwestia oprogramowania klienckie-
    go) protokołem, niż SMB/CIFS. A obsługa FTP jest zaimplemen-
    towana w praktycznie każdym systemie operacyjnym (a z SMB
    może być już krucho w bardziej egzotycznych systemach).

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 4. Data: 2009-07-27 06:59:23
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    MC pisze:
    > Użytkownik "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości
    >
    > Po co serwer FTP do sieci wewnętrznej? Wszystko jest dostępne bezpośrednio.

    Może być dostępne bezpośrednio, ale ten serwer ma być całkiem osobnym
    sprzętem, który będzie działał niezależnie od innych usług. Będą z niego
    korzystać użytkownicy systemów windows, macosx oraz linux. A że pliki
    duże i zależy mi na wydajności jak największej, to zdecydowałem się na
    FTP. Chyba, że znasz inne lepsze rozwiązanie.

  • 5. Data: 2009-07-27 11:45:18
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > Może być dostępne bezpośrednio, ale ten serwer ma być całkiem osobnym
    > sprzętem, który będzie działał niezależnie od innych usług. Będą z niego

    Oczywiście, wpięty gdzieś do sieci lokalnej.

    > korzystać użytkownicy systemów windows, macosx oraz linux. A że pliki duże
    > i zależy mi na wydajności jak największej, to zdecydowałem się na FTP.
    > Chyba, że znasz inne lepsze rozwiązanie.

    Nie szkodzi. Tak jak napisał Radek, FTP jest nieco szybsze, ale to tylko
    transfer plików. Przy SMB/CIFS możesz na pracować tak, jakby programy i dane
    były na dysku lokalnym.

  • 6. Data: 2009-07-27 15:43:50
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    MC pisze:

    > Nie szkodzi. Tak jak napisał Radek, FTP jest nieco szybsze, ale to tylko
    > transfer plików. Przy SMB/CIFS możesz na pracować tak, jakby programy i
    > dane były na dysku lokalnym.

    Ale mi FTP całkowicie wystarcza - będą z niego korzystać różne systemy i
    pliki będą różnej wielkości. Ale i z FTP da się część programów ustawić
    tak, aby normalnie zapisywały i odczytywały.

  • 7. Data: 2009-07-27 15:49:22
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > Ale mi FTP całkowicie wystarcza - będą z niego korzystać różne systemy i
    > pliki będą różnej wielkości. Ale i z FTP da się część programów ustawić
    > tak, aby normalnie zapisywały i odczytywały.

    Piszesz tak, jakby FTP było czymś naturalnym a samba ekstra dodatkiem. Jest
    dokładnie odwrotnie. SMB masz z definicji, a za FTP się musisz rozglądać.

  • 8. Data: 2009-07-27 16:05:26
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    MC pisze:
> [...]
    >
    > Piszesz tak, jakby FTP było czymś naturalnym a samba ekstra dodatkiem.
    > Jest dokładnie odwrotnie. SMB masz z definicji, a za FTP się musisz

    Ale co się czepiasz, ja tego będę używał i FTP _dla mnie_ jest
    wygodniejsze, a programy skonfiguruje tak, że użytkownik nie będzie
    nawet wiedział, że transmisja idzie po FTP - zresztą on ma pracować, a
    nie zajmować się sposobami przesyłu plików w sieci.