  • 1. Data: 2016-06-21 14:00:13
    Temat: Silnik krokowy Shimano - kto ma katalog?
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Panowie, może ktoś jest w stanie pomóc - silnik krokowy 42x42, wg etykiety jest to
    shinano kenshi model:b7894121a ,ax050254, niestety nie jestem w stanie nic na jego
    temat znaleźć googlem. Osoba sprzedająca zarzeka się, że uzwojenia z 12V pracują i że
    silnik ma moment wystarczający do zastosowań typu drukarka 3D, jednak odczuwam pewien
    niedosyt w temacie jego parametrów.

    Czy ktoś może mnie tu wspomóc?

  • 2. Data: 2016-06-21 14:37:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Czym go sterujesz?

  • 3. Data: 2016-06-21 14:53:07
    Temat: Re: Silnik krokowy Shimano - kto ma katalog?
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 czerwca 2016 14:37:52 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Czym go sterujesz?

    jeszcze niczym. Mam ofertę zakupu takich silników w dość dobrej cenie, niemniej
    wolałbym o nich wiedzieć coś więcej, niż zapewnienia sprzedawcy. Wg niego mają 0,48Nm
    i bezproblemowo współpracują z RAMPSem i typowymi stepstickami.

  • 4. Data: 2016-06-21 15:01:11
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A czesc mechaniczna juz masz? Bo wiesz, taka drukark sklada sie z czesci
    mechanicznej. Silniczki, sterowniki sa w niej najmniej istotne. Byc to wsystko musi
    ale stopien skomplikowania w stosunku do czesci mechanicznej jest jak 1:100000.

  • 5. Data: 2016-06-21 15:35:09
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 czerwca 2016 15:01:13 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    ale stopien skomplikowania w stosunku do czesci mechanicznej jest jak 1:100000.

    Nie, jeszcze nie mam, jestem na etapie kompletowania elementów. Korzystam z jednego z
    dostępnych i sprawdzonych przez wiele osób projektów, projekt przewiduje użycie
    silników o parametrach deklarowanych przez sprzedawcę, mnie zaś zależy na weryfikacji
    tejże deklaracji.

  • 6. Data: 2016-06-21 16:11:50
    Od: "JarekC.DIY" <j...@g...com>

    >Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości
    ups.com...
> [...]
    >że uzwojenia z 12V pracują i że silnik ma moment wystarczający do
    >zastosowań typu drukarka 3D, jednak odczuwam pewien niedosyt w temacie jego

    Google mówi że to silnik z krokiem 1.8 stopnia, napęcie uzwojeń 2.3V prąd
    1A.
    Silnik pochodzi z xerokopiarek Ricoch.

    http://produto.mercadolivre.com.br/MLB-761755657-mot
    or-de-passo-nema-23v-10a-_JM

    JarekC

  • 7. Data: 2016-06-21 16:20:34
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 czerwca 2016 16:12:15 UTC+2 użytkownik JarekC.DIY napisał:

    > Google mówi że to silnik z krokiem 1.8 stopnia, napęcie uzwojeń 2.3V prąd
> [...]

    ok, dzięki. Co prawda nadal nie daje to informacji n/t momentu, ale zawsze to coś.

  • 8. Data: 2016-06-21 16:49:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak nie ma informacji to sam ja stworz. Zmierz moment.

  • 9. Data: 2016-06-21 17:09:41
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-06-21 o 16:20, Jarek P. pisze:

    > ok, dzięki. Co prawda nadal nie daje to informacji n/t momentu, ale zawsze to coś.

    Katalogu nie mam, ale inny sprzedawca deklaruje to co poniżej:

    SHINANO KENSHI STP43D2001 6 wyprowadzeń
    parametry silnika :
    długość/szerokość/wysokość/42/42/42
    dł.ośki 17mm , fi 5mm
    masa ok 0,3 kg
    rezystancja 2.3 Ohm
    prąd 1A
    napięcie 2.3V
    moment 0,43 Nm
    1,8 DEG/STEP

    W katalogu producenta są silniczki z oznaczeniami STP43D2xxx ale mają
    jakieś 0,3 Nm przy mniej więcej 1A, więc te 0,3 Nm można uznać za
    pewnik, a 0,4 Nm za dosyć prawdopodobne :)

    A tak z ciekawości - co to za konstrukcja? Jakaś Prusa czy inny wynalazek?
    Piotrek

  • 10. Data: 2016-06-21 19:19:56
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 czerwca 2016 17:09:45 UTC+2 użytkownik Piotr Dmochowski napisał:

    > Katalogu nie mam, ale inny sprzedawca deklaruje to co poniżej:

    Tak robiłem takie porównania (dobra dusza z grupy w międzyczasie na priv podesłała
    katalog, za co wielkie dzięki!) i szczerze mówiąc ta dolna granica mnie trochę
    martwi, zwłaszcza, że chciałbym w przyszłości spróbować zamiast głowicy hot wstawić w
    drukarkę nóż plottera tnącego i chciałbym, by dał radę ciąć folię.
    Sprzedawca tych silników zarzeka się, że mają 0,48Nm i że radzą sobie bezproblemowo w
    produkowanej przez niego Prusie i2, a ja, choć mimo czterdziechy na karku nadal
    generalnie wierzę w ludzi, jednak wzorem Dzierżyńskiego wolę i ufać i kontrolować :)

    > A tak z ciekawości - co to za konstrukcja? Jakaś Prusa czy inny wynalazek?

    Nie, nasza polska, rodzima konstrukcja, "szafka" X3D z forum rctruck.pl :)