  • 1. Data: 2013-01-18 11:17:33
    Temat: Skoda Fabia 1.2 - Check Engine
    Od: Jaroslaw Postawa <d...@a...pl>

    Pacjent to Skoda Fabia 1.2 HTP (ta trzycylindrowa). Zapaliła się
    kontrolka check engine i zaczął gasnąć w trakcie jazdy przy zmianie
    biegów lub wrzuceniu na luz. Mechanik (ASO) stwierdził, że to brudna
    przepustnica. Wyczyścił, "usunął nastawy i wgrał fabryczne" (jak to sam
    powiedział) i stwierdził, że ok. Bezpośrednio po zabiegu obroty
    falowały, ale uspokoiły się po kilkunastu kilometrach i auto nie gaśnie.
    Tak więc diagnoza zasadniczo poprawna.

    Na drugi dzień ponownie kontrolka check engine. Standardowa reakcja - do
    mechanika, ponowne czyszczenie, nowe nastawy i znowu w kolejnym dniu
    check engine. Dodatkowo już po pierwszym czyszczeniu zauważyłem wzrost
    spalania o jakieś 20%. W ASO ściemniali, że zima i tak ma być. Żadnych
    więcej błędów nie ma.

    Czy ktoś ma pomysł, co może być powodem? Jakoś średnio chce mi się co 2
    dni jeździć do warsztatu i chcę im przygotować małą gadkę motywacyjną. :)

    Pozdrawiam,
    Jarek

  • 2. Data: 2013-01-18 11:26:44
    Temat: Re: Skoda Fabia 1.2 - Check Engine
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-01-18 11:17, Jaroslaw Postawa pisze:

    > Czy ktoś ma pomysł, co może być powodem? Jakoś średnio chce mi się co 2
    > dni jeździć do warsztatu i chcę im przygotować małą gadkę motywacyjną. :)

    Widocznie przepustnica domaga się już wymiany a nie czyszczenia.
    Heh usuną i wgrał nowe :D Fajnie powiedział. Po prostu zrobił adaptację
    przepustnicy, i jak widać nieudolnie skoro po tym "wgraniu nastaw" dalej
    Ci falował :P Adaptacja przeprowadza się sama po kilkudziesięciu km.

    Powiedz żeby sprawdzili odmę pod kątem nieszczelności.
    Niech sprawdzą korekty długo i krótkoterminowe OIDP kanał 31 czy jakoś
    tak, mają nie przekraczać +-5%.

    Lewis

  • 3. Data: 2013-01-18 11:38:06
    Od: Jaroslaw Postawa <d...@a...pl>

    W dniu 2013-01-18 11:26, Lewis pisze:

    > Widocznie przepustnica domaga się już wymiany a nie czyszczenia.
    Twierdził, że nie trzeba wymieniać. Zresztą przy przebiegu 87kkm byłoby
    to chyba trochę dziwne.

    > Heh usuną i wgrał nowe :D Fajnie powiedział. Po prostu zrobił adaptację
    > przepustnicy, i jak widać nieudolnie skoro po tym "wgraniu nastaw" dalej
    > Ci falował :P Adaptacja przeprowadza się sama po kilkudziesięciu km.
    Też mi się tak wydawało, ale skoro pół ASO stwierdziło, że tak ma być,
    to taki laik jak ja się nie będzie kłócił.

    > Powiedz żeby sprawdzili odmę pod kątem nieszczelności.
    > Niech sprawdzą korekty długo i krótkoterminowe OIDP kanał 31 czy jakoś
    > tak, mają nie przekraczać +-5%.

    OK. Pierwsze 3 akapity gadki motywacyjnej napisane. Dzięki.

    Pozdrawiam,
    Jarek

  • 4. Data: 2013-01-21 21:10:13
    Od: Jaroslaw Postawa <d...@a...pl>

    W dniu 2013-01-18 11:38, Jaroslaw Postawa pisze:

> [...]
    > Też mi się tak wydawało, ale skoro pół ASO stwierdziło, że tak ma być,
    > to taki laik jak ja się nie będzie kłócił.

    No i jestem po kolejnej wizycie w tzw. ASO (Elcar we Wrocławiu). Kabaret
    po prostu. Dzisiaj wysępiłem protokół z VASa, a tam błędy:
    - P0106 - Ciśn. w kolektorze ssącym/ciśn.powietrza=>-g71/-f96-
    - P0172 - Mieszanka za bogata.
    Czyli usterka dalej nie jest usunięta mimo 3 wizyt. Poza tym jak im
    mówiłem, że za dużo pali od pierwszej wizyty u nich, to twierdzili, że
    to zima. Czy jest możliwość, że ichnie "wgranie nastawów" zrobili nie
    dla tego silnika lub nie tak jak trzeba i dlatego teraz są problemy?

    Oczywiście magicy stwierdzili, że powyższe błędy to rozrząd i należy się
    1400PLN. Dziwne, że przy 2 poprzednich wizytach nikt o rozrządzie nie
    mówił. Niech spadają. Pojadę do kogoś innego na sprawdzenie, bo znając
    ich podejście, to mi jeszcze pół silnika po drodze każą wymienić.

    Pozdrawiam,
    Jarek

  • 5. Data: 2013-01-22 00:03:33
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-01-21 21:10, Jaroslaw Postawa pisze:

> [...]
    > mówił. Niech spadają. Pojadę do kogoś innego na sprawdzenie, bo znając
    > ich podejście, to mi jeszcze pół silnika po drodze każą wymienić.

    Z tym rozrządem to nie takie głupie, sprawdź napinacz paska i czy znaki
    się zgadzają. Jak wszystko jest na miejscu to sprawdź czy przewody do
    MAPsensora są OK, jeśli OK to podpiąć kompa i śledzić wskazania z tego
    czujnika. Na koniec jeszcze zweryfikować nieszczelności dolotu.

    Lewis

  • 6. Data: 2013-01-22 00:09:38
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-01-22 00:03, Lewis pisze:
    > W dniu 2013-01-21 21:10, Jaroslaw Postawa pisze:

    > Z tym rozrządem to nie takie głupie, sprawdź napinacz paska

    Tfu łańcucha :)
    Lewis

  • 7. Data: 2013-01-22 11:43:40
    Od: Jaroslaw Postawa <d...@a...pl>

> [...]

    > MAPsensora są OK, jeśli OK to podpiąć kompa i śledzić wskazania z tego
    > czujnika. Na koniec jeszcze zweryfikować nieszczelności dolotu.

    Oczywiście, że sprawdzę, ale w innym warsztacie. Bardziej mnie irytuje
    to, że usterki z którą przyjechałem nie naprawili, a szukają już
    następnych. Wręcz doradca z serwisu powiedział, że oni takich rzeczy
    przede wszystkim szukają, bo to fajna robota i można zarobić.