  • 1. Data: 2019-02-03 16:39:02
    Temat: Skrzypienie gdzieś z tyłu VW
    Od: Peter <p...@o...pl>

    O skrzypieniu już było nie raz, wydaje mi się że dzwięk dochodzi z tyłu,
    VW POLO, niewielki przebieg, im cieplej tym bardziej skrzypi, wiele
    możliwości niema.

    Co zrobiłem: zdjąłem tylne amortyzatory, zero różnicy nadal poskrzypuje

    Pozostają tylko tuleje tylnej belki, no ale nie są wybite, samochód ma
    mały przebieg i 8 lat

    Nie mam pomysłu jak to zdiagnozować, jak bujam samochodem to nic nie
    skrzypi, jak siadam z tyłu też nic nie skrzypi ale jak ruszam mocno i
    hamuje mocno to taki 'skrzyp' się pojawia, no i na nierównościach
    szczególnie na progach.

    Jak mnie to wqurwia ...

  • 2. Data: 2019-02-03 19:57:23
    Temat: Re: Skrzypienie gdzieś z tyłu VW
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Peter p...@o...pl ...

> [...]
    > skrzypi, jak siadam z tyłu też nic nie skrzypi ale jak ruszam mocno
    > i hamuje mocno to taki 'skrzyp' się pojawia, no i na nierównościach

    Miałem ostatnio ciekawe skrzypienie w masterze.
    Otoz jakis rok temu zrobiłem zawieszenie.
    A potem tym autem jezdził debil.
    :)))
    No i kiedys wsiadam a tam coś skrzypi po prawej stronie.
    Pojechałem do mechaniora, sprawdził zawieszenie, wszystko ok.
    Po jakims czasie pojechałem do drugiego - rowniez nie widzi nic do
    naprawy.

    Kiedy do skrzypeinia sie przyzwyczaiłem, nagle przestało :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    A świstak siedzi i wyrabia nadgodziny.

  • 3. Data: 2019-02-03 20:24:40
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Peter pisze tak:

    > Pozostają tylko tuleje tylnej belki, no ale nie są wybite,
    > samochód ma mały przebieg i 8 lat

    Najbardziej wk. skrzypią niedokręcone. Złap kluczem spróbuj pokręcić.

    > ale jak ruszam mocno i hamuje mocno to taki 'skrzyp' się pojawia,
    > no i na nierównościach szczególnie na progach.

    Moze gumy pod sprezynami, może regulator siły hamowania?

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 4. Data: 2019-02-04 17:40:00
    Od: Peter <p...@o...pl>

    > Moze gumy pod sprezynami, może regulator siły hamowania?

    gumy sprawdziłem, zalałem zapobiegawczo olejem, na podlewarkowanym
    bezamortyzatorów samochodzie da się nimi lekko płynnie przekręcić w
    prawo lewo

    dźwięk skrzypienia jest "gumowaty" tz tak jak sucha czysta guma trze o...

    regulator siły hamowania? co gdzie dlaczego?

  • 5. Data: 2019-02-04 20:30:20
    Od: adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 03.02.2019 o 16:39, Peter pisze:
> [...]
    >
    > Co zrobiłem: zdjąłem tylne amortyzatory, zero różnicy nadal poskrzypuje
    >
    > Pozostają tylko tuleje tylnej belki, no ale nie są wybite, samochód ma

    U mnie lata temu skrzypiały tuleje wahaczy w Corolli E11. Im bardziej
    ciepło i sucho tym większe skrzypienie. Wystarczył deszcz i cisza:)

    pzdr
    Adam

  • 6. Data: 2019-02-04 20:44:26
    Od: tmk__ <t...@h...com>

    W dniu 03.02.2019 o 16:39, Peter pisze:
    > O skrzypieniu już było nie raz, wydaje mi się że dzwięk dochodzi z tyłu,
    > VW POLO, niewielki przebieg, im cieplej tym bardziej skrzypi, wiele
    > możliwości niema.

    dawno temu miałem punto,
    linki od ręcznego na takich wieszakach z tyłu potrafiły skrzypieć.

  • 7. Data: 2019-02-05 16:31:02
    Od: Peter <p...@o...pl>

    > Jak mnie to wqurwia ...

    ROZWIĄZANE:
    skrzypią całe drzwi a dokładniej na uszczelkach - nad górną uszczelką
    drzwi są takie dodatkowe rynienki z gumy, jak nadwozie pracuje to się to
    rusza , zalałem wszystkie uszczelki drzwi preparatem do uszczelek ale
    tak dogłębnie nie tylko po wierzchu i CISZA! :)

    jezu jak to wqurwiało :D

  • 8. Data: 2019-02-12 14:45:21
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-02-05 o 16:31, Peter pisze:

> [...]
    > rusza , zalałem wszystkie uszczelki drzwi preparatem do uszczelek ale
    > tak dogłębnie nie tylko po wierzchu i CISZA! :)

    A widzisz!
    To już chyba wiem, co tak skrzypi u mnie...