  • 1. Data: 2009-12-01 19:04:16
    Temat: Słabe wydruki (szare, blade) i walka z profilami kolorow...
    Od: "Marcin" <m...@N...gazeta.pl>

    Witam,
    Przeczytałem już sporo na temat profili kolorow, ale nadal nie moge zrozumiec
    zaleznosci miedzy profilami przypisanymi do roznych urzadzen, a moje wydruki
    sa caly czas beznadziejne...
    Monitor to Fujitsu-Siemens P19-2, a drukarka HP Photosmart D7160. Monitor
    powinien w miare sensownie wyswietlac zdjecia, a drukarka dosc przyzwoicie je
    drukowac. Niestety, o ile zdjecia w zywych kolorach wychodza ok, to juz
    wszlekie beze, jasne kolory, itd, wychodza szaro, blado, brzydko.
    Drukarka ma czytnik kart i jesli wloze karte z aparatu bezposrednio do
    drukarki (w drukarce - w menu urzadzenia - ustawione jest sRGB). Zdjecia sa z
    D80, albo kompaktu, tak wiec Adobe RGB nie wchodzi tu w gre.
    Na monitorze wszystko rowniez wyglada ok, ale jesli drukuje z komputera, to
    jakbym nie kombinowal, to prawie zawsze jest zle. Byc moze udalo mi sie cos
    wydrukowac w miare znosnie, ale sam juz nie wiem jaka to byla kombinacja ustawien.
    Moje pierwsze pytanie jest takie: czy drukujac z komputera (nie wazne czy to
    IfranView, Picasa, czy PSE) ma jakiekolwiek znaczenie profil kolorow
    przypisany do monitora i to co ustawione jest w monitorze?
    Aktualnie mam w menu monitora ustwaione: Native (inne opcje to Custom, sRGB,
    xxxK), a w windows jako profil przypisalem plik ze strony fujitsu-siemens dla
    mojego monitora. Pod te ustawienia dobralem jasnosc, czernie, kontrast,
    nasycenie i co tam jeszcze jest w menu monitora.
    Wszystko wyglada ladnie. Ale dzisiaj zauwazylem, ze jesli w monitorze zmienie
    kolory z Native na sRGB, to wowczas na monitorze mam takie slabe kolory jak
    pozniej na wydrukach - wiec moze tutaj jest jakis zwiazek?
    A drugie pytanie: czy drukujac w PSE (w Picasie czy Irfanie nie widzialem
    takiej opcji) lepiej ejst wybrac profil kolorow dla drukarki, czy dla
    aplikacji? Co w praktyce lepiej sie sprawdza?
    Pozdrawiam,
    Marcin