  • 1. Data: 2004-09-22 11:30:15
    Temat: Słaby upload w sieci kablowej
    Od: "owz" <o...@N...pl>

    Jakiś miesiąc temu podpisywałem umowę z poznańskim icpnetem i zdziwił mnie
    bardzo nieproporcjonalny upload do downloadu. Na pytanie dlaczego tak jest
    'fachowcy' z ICP stwierdzili, że taka jest specyfika sieci kablowej. Wobec
    tego pytanie do szanownych grupowiczów: czy to jest faktycznie ograniczenie
    technologiczne czy wymysł mojego isp.
    --
    || owz || owz[at]icpnet[dot]pl || Poznan ||

  • 2. Data: 2004-09-22 12:09:27
    Temat: Re: Słaby upload w sieci kablowej
    Od: "TB" <t...@n...pl>

    Użytkownik "owz" <o...@N...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > technologiczne czy wymysł mojego isp.
    > --
    > || owz || owz[at]icpnet[dot]pl || Poznan ||

    Cześć
    Taka jest specyfika kablówki wynikająca z dostępnego pasma.
    W dół jest to kilkaset MHz, w górę kilkadziesiąt (na dodatek z wyższymi
    szumami).
    A zrozumieć jest bardzo prosto choćby na przykładzie programów
    telewizyjnych.
    Możesz odbierać ich kilkadziesiąt a nie wyślesz ani jednego.

    TB

  • 3. Data: 2004-09-24 16:34:54
    Od: r...@i...pl

> [...]

    > Taka jest specyfika kablówki wynikająca z dostępnego pasma.
    > W dół jest to kilkaset MHz, w górę kilkadziesiąt (na dodatek z wyższymi

    Tu masz częściowo rację.

    > A zrozumieć jest bardzo prosto choćby na przykładzie programów
    > telewizyjnych.
    > Możesz odbierać ich kilkadziesiąt a nie wyślesz ani jednego.

    A tutaj opowiadasz bajki :)

    Icpnet oferuje bardzo niskie prędkości uploadu w stosunku do downloadu. W
    większośći przypadków w innych sieciach CATV ten stosunek wynosi 4:1 a w moim
    mieście jest nawet 1:1 :) Co do możliwości przesyłowych sieci CATV to są one
    większe niż w technologii ADSL. Umożliwiają one transfery rzędu
    klikudziesięciu Mbit/s nawet w uploadzie.

  • 4. Data: 2004-09-25 11:07:59
    Od: "Szymon" <s...@w...pl>

> [...]
    > możliwości przesyłowych sieci CATV to są one większe niż w
    > technologii ADSL. Umożliwiają one transfery rzędu klikudziesięciu

    Przesadzasz z tym uploadem - kilkadziesiąt Mb/s ?
    --
    Pozdrawiam, Szymon

  • 5. Data: 2004-09-25 18:14:47
    Od: f...@i...pl

    On 24 Sep 2004 r...@i...pl wrote:
> [...]
    > większe niż w technologii ADSL. Umożliwiają one transfery rzędu
    > klikudziesięciu Mbit/s nawet w uploadzie.

    wooow, a zdradzisz mi sekret dla jakich parametrow kanalu ?
    QAM-1024 ? ;)

    I pamietaj, ze nie mowimy tu o odleglosciach rzedu paru metrow
    w idealnie ekranowanym kablu.

    W.

  • 6. Data: 2004-09-25 21:42:21
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Sat, 25 Sep 2004 13:07:59 +0200, użyszkodnik "Szymon"
    <s...@w...pl> napisał:

    >Przesadzasz z tym uploadem - kilkadziesiąt Mb/s ?

    aj fachowcy fachowcy

    u klienta jest modem, po stronie sieci kontroler modemów czyli CMTS

    topologia kanału zwrotnego odpowiedzialnego za upload przypomina
    topologie kanalizacji odpowiedzialnej za odprowadzanie ścieków,
    wszystkie zakłócenia zbierane po drodze spotykają się w CMTSie a on
    spośród nich musi wyłowić sygnał użyteczny, a im więcej szumów jest w
    sygnale użytecznym tym mniej danmych można w jednostce czasu przesłać

    analogia sieci kablowej do ADSLu jest błedna
    bo ADSL wykorzystuje pojedyńczą pare drutów punkt-punkt w
    przeciwieństwie do sieci kablowej gdzie jest topologia
    punkt-wielopunkt.
    asymetryczność w ADSLu może być ustawiona w odwrotnym kierunku u
    wszystkich abonentów czego zrobić się w sieci kablowej nie da ze
    względu na zatłoczenie wspomnianego przeze mnie kanału zwrotnego, za
    to przesłać dane z dużą prędkością (10 i więcej Mbps) od operatora do
    pojedyńczego abonenta w sieci kablowej nie byłoby większym problemem
    co trudniej by było do wykonania w sieci opartej na cienkich kabelkach
    i ADSLu

    --
    futszaK
    598339018 887233199

  • 7. Data: 2004-09-25 22:10:14
    Od: "Szymon" <s...@w...pl>

    futszaK wrote:

    > aj fachowcy fachowcy

    Ja akurat wiem jak to działa. A kolega może ma upload kilkadziesiąt Mb/s do
    komputera przypiętego w tym samym LANie za modemem ;)
    --
    Pozdrawiam, Szymon

  • 8. Data: 2004-09-27 12:08:36
    Od: Przemyslaw 'Repcio' Gubernat <r...@r...net.anty-harvest-adres-usun-to>

    W artykule <cj4qd3$84o$1@atlantis.news.tpi.pl> Szymon napisał(a):
    [..]
    > Ja akurat wiem jak to działa. A kolega może ma upload kilkadziesiąt Mb/s do
    > komputera przypiętego w tym samym LANie za modemem ;)

    Docis 2.0 (A-TDMA-mode ;)

    Upstream Channel Width - 6.4 MHz
    Modulation Scheme - 64-QAM
    Maximum Raw Bit Rate Mbit/sec - 30.96

    Dla S-CDMA - 35.84 Mbit/s

    --
    Szanuj admina swego,
    możesz mieć gorszego.....

    +-=-=- Przemysław Gubernat <r...@r...net> -=-=-=-=-=-=-+
    | System Administrator @ Repcio.NET |
    | Jestem twoim ostatecznym rozwiązaniem ! |
    =-=-=-=-+

  • 9. Data: 2004-09-27 16:04:05
    Od: "Szymon" <s...@w...pl>

    Przemyslaw 'Repcio' Gubernat wrote:
    > W artykule <cj4qd3$84o$1@atlantis.news.tpi.pl> Szymon napisał(a):
> [...]

    OK, niech będzie kiladziesiąt Mb/s.. ja zatrzymałem w rozwoju na EuroDOCSIS
    1.1 ;)
    Ale to teoria... trzeba mieć nieźle "odpicowaną" sieć by uruchomić modulację
    QAM64 na paśmie 6,4MHz.

    --
    Pozdrawiam, Szymon

  • 10. Data: 2004-09-29 11:42:07
    Od: Admin TVK Tel-Ka <a...@t...wroc.pl.invalid>

    W artykule <cj9ds0$scr$1@nemesis.news.tpi.pl> Szymon napisał(a):
    [..]
    > OK, niech będzie kiladziesiąt Mb/s.. ja zatrzymałem w rozwoju na EuroDOCSIS
    > 1.1 ;)
    ;)
    BTW. Ciekawe kiedy to wejdzie ?? U mnie jest "aż" DOCSIS 1.1

    > Ale to teoria... trzeba mieć nieźle "odpicowaną" sieć by uruchomić modulację
    > QAM64 na paśmie 6,4MHz.

    Taaak... znam jedną sieć która była "odpicowana", ale pewnie 2.0 odpalać
    nie będą.