  • 1. Data: 2012-02-12 22:26:15
    Temat: [Śląsk] Czyszczenie matrycy w lustrzance - gdzie
    Od: AL <a...@s...tam>

    zauwazylem dzisiaj powtarzające sie plamki na zdjęciach.
    Nieby niewielkie - ale jednak wkurza.

    Wykonałem czyszczenie matrycy (program w aparacie) - jednak plamki zostały.
    Spojrzałem więc na matrycę (program czyszczenia matrycy pozostawia
    podniesione lustro) i widzę, że sa na niej drobne plamki (tłuste?)

    Próbowałem je usunąc tzw 'metoda suchą' za pomocą pedzelka - ale
    bezskutecznie.
    Metode 'na mokro' wolalbym zlecic serwisowi fotograficznemu (brak
    doswiadczenia i srodkow, ktore musialbym i tak kupic).

    Czy moglibyscie koledzy polecic jakis sprawdzony serwis fotograficzny w
    okolicach: Tarnowskie Góry (najlepiej) - Bytom - Katowice ?
    I ile taka usluga moze kosztowac?

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 2. Data: 2012-02-12 22:37:12
    Temat: Re: [Śląsk] Czyszczenie matrycy w lustrzance - gdzie
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > Czy moglibyscie koledzy polecic jakis sprawdzony serwis fotograficzny w
    > okolicach: Tarnowskie Góry (najlepiej) - Bytom - Katowice ?
    > I ile taka usluga moze kosztowac?

    Ja miałem jakieś drobne paprochy przyklejone na matrycy. Pędzelek nie
    pomagał, ale pomogło chuchnięcie + patyczek z wacikiem "do uszu". Wyczyściło
    się idealnie.
    Jak nie doczyścisz to oddasz do serwisu, na jedno wyjdzie ;) Z tego co
    pamiętam, w różnych serwisach na Śląsku kosztowało to 60-150zł, ale zawsze
    jakoś poradziłem sobie sam (bez specjalistycznych środków).

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 3. Data: 2012-02-13 20:34:31
    Temat: Re: Czyszczenie matrycy w lustrzance - gdzie
    Od: Les <s...@p...fm>

    On 12 Lut, 23:26, AL <a...@s...tam> wrote:
> [...]
    > Metode 'na mokro' wolalbym zlecic serwisowi fotograficznemu (brak
    > doswiadczenia i srodkow, ktore musialbym i tak kupic).

    Serwis na Żytniej (czytałem to gdzieś na stronie o serwisiee Nikona)
    daje gwarancję na czystość matrycy do czasu zmiany obiektywu. Czyli
    jeżeli oddajesz aparat bez obiektywu a tylko z zaślepką i na miejscu
    zmienisz na obiektyw to niestety w razie paprochów serwis umywa ręce.

    Samodzielne czyszczenie to nic strasznego - tzn. straszny jest
    pierwszy raz! Polecam pasek wycięty z karty kredytowej + bibułka do
    optyki + sprej do optyki i już.
    Zrobić podobnie: http://allegro.pl/rotin-zestaw-do-czyszczenia-matryc
    y-made-in-poland-i2095087819.html
    Podstawowa zasada - czyścić tylko raz jedną stroną, odwrócić i
    przejechać jeszcze raz. W razie jakby nie dało się pozbyć wszystkich
    paprochów to założyć nową bibułkę i od nowa. Oczywiście dociskać z
    wyczuciem. I nie za dużo spreja - ja rozpylam z większej odległości,
    żeby były kropelki równomiernie rozprowadzone.
    i jeszcze jedno - najpierw przedmuchać gruszką wszystkie zakamarki
    aparatu, o obiektywach też nie zapomnieć.

    Pozdrawiam
    Les

  • 4. Data: 2012-02-14 02:28:14
    Od: vivi <v...@g...pl>

    On 2/12/2012 3:26 PM, AL wrote:
> [...]
    >
    > Czy moglibyscie koledzy polecic jakis sprawdzony serwis fotograficzny w
    > okolicach: Tarnowskie Góry (najlepiej) - Bytom - Katowice ?

    to banalnie proste

    http://tinyurl.com/7v844hl

  • 5. Data: 2012-02-14 13:48:29
    Od: Guacamole <m...@y...com>

    I fajnie, koledzy, popisaliście się wiedzą, ale jakoś nikt nie podpowiedział autorowi
    wątku na dość precyzyjnie zdane pytanie, gdzie na Śląsku znajduje się serwis, który
    mu doczyści sprzęt.

    Zdaje się, że w jego pytanie nie było słowa o tym "jak to zrobić samemu"... :/

  • 6. Data: 2012-02-14 14:05:23
    Od: John Smith <j...@e...net>

    W dniu 2012-02-14 14:48, Guacamole pisze:
> [...]
    serwis, który mu doczyści sprzęt.

    > Zdaje się, że w jego pytanie nie było słowa o tym "jak to zrobić samemu"... :/

    Nie grzeczniej było napisać "Dołączam się do pytania" ?
    :-)

    --
    Mirek

  • 7. Data: 2012-02-14 14:07:52
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Guacamole" <m...@y...com> wrote:

> [...]
    > na Śląsku znajduje się serwis, który mu doczyści sprzęt.
    >
    > Zdaje się, że w jego pytanie nie było słowa o tym "jak to zrobić

    A może po prostu każdy z wypowiadających się pomógł jak umiał
    najlepiej? Zamiast milczeć, bo nie znają punktów na Śląsku, a wcale
    nie uważają tego za stratę?
    A już wątkotwórca (i inni w podobnej sytuacji) sami zrobią z tą
    wiedzą, co uznają za stosowne.

    No a jak sam byś potraktował dość precyzyjnie zadane pytanie:
    gdzie na Śląsku można kupić najskuteczniejsze amulety przeciw
    nieudanym HDR-om? Poszukasz? ;-)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 8. Data: 2012-02-14 15:02:42
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > I fajnie, koledzy, popisaliście się wiedzą, ale jakoś nikt nie
    > podpowiedział autorowi wątku na dość
    > precyzyjnie zdane pytanie, gdzie na Śląsku znajduje się serwis, który mu
    > doczyści sprzęt.

    Pomagamy jak potrafimy. Nawet jak teraz z tej wiedzy nie skorzysta, będzie
    wiedział co robić, gdy w połowie wyprawy po Islandii odkryje, że ma paprochy
    :)

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 9. Data: 2012-02-14 16:51:24
    Od: Adameck <a...@o...pl>

    On 12 Lut, 23:26, AL <a...@s...tam> wrote:
> [...]
    >
    > Czy moglibyscie koledzy polecic jakis sprawdzony serwis fotograficzny w
    > okolicach: Tarnowskie Góry (najlepiej) - Bytom - Katowice ?

    A pytales w sklepie w podworku na Krakowskiej (za Conieco). Panie beda
    proponowac Ci srodki do czyszczenia a jak nie beda wiedzialy kto to
    czysci do przespaceruj sie na pietro, nad studiem foto, moze tam cos
    zaradza. W koncu dzialaja juz w cyfrowkach ponad 10 lat...

    Pozdrawiam!

    Adameck

  • 10. Data: 2012-02-14 18:19:46
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Jesli to Canon, to jednokrotnie w ramach gwarancji mozliwe jest czyszczenie
    matrycy. www.e-csi.pl
    Mozesz wyslac przez sklep, w ktorym dokonales zakupu aparatu - bezplatna
    wysylka :)

    W Krakowie czyszczenia dokonuje serwis przy ul Czapskich 1.
    www.czyszczeniematryc.pl
    www.fotoserwis.krakow.pl
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info