  • 1. Data: 2013-05-14 23:58:01
    Temat: Śledzenie samochodu bez GSM i GPS
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    Biorąc pod uwagę wynalazki stosowane podobno co raz częściej przy
    kradzieży samochodów:
    http://spy.otwarte24.pl/130,Przenosny-maly-zagluszac
    z-gsm-gps-jammer-gsm-gps
    zastanawiam się nad sposobem konstrukcji trackera do zamontowania w
    samochodzie, który będzie odporny na niedziałanie systemów GPS i GSM.
    Podobne jammery są też na pasmo LoJack.

    Czyli zwykle wszystko działa normalnie (pozycja odebrana z GPS jest
    wysyłana co jakiś czas przez GPRS) ale w przypadku problemów
    przechodzimy na nawigację inercyjną - tu wystarczą zapewne 2-osiowe
    akcelerometr i żyroskop. No ale jak wysyłać dane o pozycji? Załóżmy, że
    jakoś mają się znaleźć w internecie.

    Czytałem conieco o APRS ale wychodzą duże utrudnienia (np. potrzebna
    licencja krótkofalarska). Czy da się to samo zrobić w paśmie CB (duża
    moc bez zezwolenia, duży zasięg) no ale jak moje dane trafią do netu?
    Wystarczy mi objęcie zasięgiem działania samej Polski.

    A wracając do samego toru radiowego - w jakim paśmie można bez
    dodatkowych zezwoleń przesłać skutecznie mały pakiet (kilkadziesiąt
    bajtów) co minutę na odległość 700km? Wtedy nie byłoby wymaganych wiele
    stacji odbiorczych, tylko jedna na całą Polskę.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 2. Data: 2013-05-15 03:27:22
    Temat: Re: Śledzenie samochodu bez GSM i GPS
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Adam Dybkowski" <a...@g...6c7o8m> wrote in message
    > Wystarczy mi objęcie zasięgiem działania samej Polski.

    A mi wystarcza wykupienie ubezpieczenia i się nie martwię... :-)

  • 3. Data: 2013-05-15 05:14:46
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > A mi wystarcza wykupienie ubezpieczenia i się nie martwię... :-)

    do czasu , aż nie zechcesz dostać te pieniądze.

  • 4. Data: 2013-05-15 05:25:10
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "sundayman" <s...@p...onet.pl> wrote in message

    > do czasu , aż nie zechcesz dostać te pieniądze.

    Bzdury... po to ubezpieczenie jest aby nie tracić życia
    na takie dywagacje.

  • 5. Data: 2013-05-15 08:07:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.05.2013 23:58, Adam Dybkowski pisze:

> [...]
    > bajtów) co minutę na odległość 700km? Wtedy nie byłoby wymaganych wiele
    > stacji odbiorczych, tylko jedna na całą Polskę.

    700km? Ukryte pod blaszaną puszką?

    Kierunkowy emitor neutrin ;)

    Generalnie jeśli masz samochód na tyle cenny, że wymaga aż takich
    kombinacji, to taniej wyjdzie zatrudnić ochroniarza/szofera.

  • 6. Data: 2013-05-15 08:40:20
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 14 May 2013 23:58:01 +0200, Adam Dybkowski napisał(a):

    > w jakim paśmie można bez
    > dodatkowych zezwoleń przesłać skutecznie mały pakiet (kilkadziesiąt
    > bajtów) co minutę na odległość 700km?

    W żadnym.
    --
    Jacek

  • 7. Data: 2013-05-15 09:16:22
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    wiadomości news:kmv8mr$dgp$1@node1.news.atman.pl...

    Na niskich częstotliwościach. Krótkofalowcy używają tu 1.8, 3.5 ew. 7MHz.
    Ale żeby mieć taki zasięg potrzebna jest duża antena nadawcza, której nie da
    się umieścić w samochodzie
    (1/4 fali dla 7MHz to 10m).
    Trzymająć się zagadnień krótkofalarskich, to istnieje w Polsce (i nie tylko)
    sieć przemienników na częstotliwościach
    144 i 430MHz, więc może coś tą drogą? Przemiennik odpowiada na zawołanie
    więc jest możliwość sprawdzenia
    czy jest się w zasięgu.

  • 8. Data: 2013-05-15 11:18:10
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@g...away.com>

    W dniu 2013-05-15 03:27, Pszemol pisze:
    > "Adam Dybkowski" <a...@g...6c7o8m> wrote in message
    >
    > A mi wystarcza wykupienie ubezpieczenia i się nie martwię... :-)

    W 100% się zgadzam. Do tego fabryczny alarm i immobiliser przeciwko
    amatorom. Zawodowcy jak będą chcieli i tak wszystko ukradną.

  • 9. Data: 2013-05-15 12:24:12
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2013-05-15 09:16, Andrzej wrote:

> [...]
    > tylko) sieć przemienników na częstotliwościach
    > 144 i 430MHz, więc może coś tą drogą? Przemiennik odpowiada na zawołanie

    Tyle tylko ze nie do tego one sluza, pomijajac kwestie wykorzystania ich
    przez nielicencjonowanego uzytkownika.

    --

    memento lorem ipsum

  • 10. Data: 2013-05-15 12:26:24
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2013-05-15 05:25, Pszemol wrote:
    [...]
    > Bzdury... po to ubezpieczenie jest aby nie tracić życia
    > na takie dywagacje.
    Pszemol, IMO to już chyba za stary jesteś aby nabierać się na brednie z
    reklam. :-D Ubezpieczalnie tylko składni przyjmują błyskawicznie, na
    wypłatę odszkodowania to już trzeba poczekać. Np. ja czekałem dwa
    miesiące na niewielkie odszkodowanie za stłuczkę której nie byłem
    sprawcą. Tak jest w Polsce. I mam jakieś dziwnie przeczucie, że w
    Stanach jest podobnie. :-D A może nawet gorzej. :-D