  • 1. Data: 2018-02-24 19:26:12
    Temat: Słuchawki stereo + mikrofon, a ilość "pinów"
    Od: JaNus <bez@adresu>

    No nie wiem, czy "piny" użyłem w dobrym kontekście: chodzi mi o ilość
    styków elektrycznych we wtyczce. Wg mojego stanu wiedzy takie słuchawki
    powinny mieć 4 styki:
    L + R + Mic. + masa
    - prawda? A w markecie obok są takie z 3 stykami, choć (podobno) mają
    wszystko: stereo + mikrofon. Analogowe, bo w tej cenie to bym na cyfrowe
    nie liczył ;-)

    Ktoś zna rozwiązanie tej zagadki? Bo mi coś wychodzi na to, że one są...
    atrapą? Bo podłączyłem do smartfona, i nie było w nich słychać nic.
    Czyli by wychodziło na to, że ktoś naciął market, acz przecież skórka
    nie warta wyprawki, bo nawet i zrobienie atrapy kosztować swoje musi!

  • 2. Data: 2018-02-28 01:40:56
    Temat: Re: Słuchawki stereo + mikrofon, a ilość "pinów"
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "JaNus" <bez@adresu> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czyli by wychodziło na to, że ktoś naciął market, acz przecież skórka
    > nie warta wyprawki, bo nawet i zrobienie atrapy kosztować swoje musi!

    Rzeczywiście opis jest cokolwiek osobliwy.
    Mnie by pokusiło rozebrać to delikatnie, policzyć kabelki, czy jakiś nie
    ginie.
    Albo to chińszczyzna, co to wsadzone w obudowę PODOBNĄ do spodziewanej, a
    np. działa tylko jedna słuchawka i ów mikrofon. A do skutecznego zadzialania
    potrzeba przejściówki, aby każdy styk dostał właściwe mu zasilanie... Albo
    jakiś malutki filterek cewkowo-WWKC (MLCC znaczy się), gdzie rozdziela się
    składowe, że NIBY się potrafi. A u tak chu...dy ...j z tego wyjdzie.
    (Tak jakoś skojarzyło mi się z rozdawanymi (?) kiedyś w samolotach
    słuchawkami z wtykiem urządzonym tak, że zależnie jak się ułożyło wzajemnie
    jego części, to ALBO miało się słuchawki stereo, ALBO MONO zestaw
    słuchawkowy, np. do rozmów przez telefon (?), gdzie rolę mikrofonu pelniła
    jedna ze słuchawek).

    --
    Pies może złamać serce tylko raz,
    kiedy jego własne przestaje bić...

  • 3. Data: 2018-02-28 03:38:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 24 Feb 2018 19:26:12 +0100, JaNus napisał(a):
> [...]
    > Czyli by wychodziło na to, że ktoś naciął market, acz przecież skórka
    > nie warta wyprawki, bo nawet i zrobienie atrapy kosztować swoje musi!

    Oj tam, chinczyk pomylil wtyczki czy kabelki, a potem zlom trzeba bylo
    tanio sprzedac.

    Zakladam, ze do 4 zliczyc potrafisz ... ale sa dwa standardy tych 4
    ... ringow. Masa ostatnia, lub masa przedostatnia.

    A ja mam inna ciekawostke. Zwykle sluchawki z 3 pinami.
    I wsadzone do jednego telefonu powoduja jego zawieszenie na pare
    sekund, a potem reset.
    Ki czort ? Wtyczka wyglada typowo.

    J.

  • 4. Data: 2018-02-28 17:12:24
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-02-28 o 03:38, J.F. pisze:

> [...]
    > jednego telefonu powoduja jego zawieszenie na pare sekund, a potem
    > reset. Ki czort ? Wtyczka wyglada typowo.

    Reset? Może zawirusowane...

    Coś dziwnego z tą Twoją wiadomością, częściowo ją widzę, a częściowo
    jest... utajniona! Dziwne, zaiste. A co do pomyłki, i "tanio sprzedać"
    to wielce prawdopodobne!
    Tak, cy siak nie działały z moim smarkiem, ani mru-mru!

  • 5. Data: 2018-03-09 17:19:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Podobnie mam w tablecie. Nie od razu resetuje a od kilku do kilkunastu minut trzeba
    poczekac. Na dodatek tylko wtedy resetuje jak sluchawi nie sa w uszach. Jak wsadzone
    w uszy to sie nie resetuje.

  • 6. Data: 2018-04-06 13:40:01
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > I wsadzone do jednego telefonu powoduja jego zawieszenie na pare
    > sekund, a potem reset.
    > Ki czort ? Wtyczka wyglada typowo.

    Ciekawe :) Inne słuchawki nie resetują tego telefonu?

    Co pokazuje miernik między pinami?

    Czy logcat w trakcie podłączania coś pokazuje?

    Czy telefon resetuje się także w trybie recovery?

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 7. Data: 2018-04-06 16:55:46
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 27 lutego 2018 20:38:38 UTC-6 użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    >
    > A ja mam inna ciekawostke. Zwykle sluchawki z 3 pinami.
    > I wsadzone do jednego telefonu powoduja jego zawieszenie na pare

    Telefon moze miec styk do badania "pilota".
    Wiele z sluchawek ma drabinke rezystorow do sterowania urzadzeniem.
    Jak styk zabrudzony albo sluchawka ma jakas nietypowa opornosc to telefon moze
    odbierac sygnal np. "uruchom odtwarzacz mp3" i robic to 50razy na sek. I wtedy
    kiepsko napisany interfejs moze fona ubic.

    U mnie jest troche inaczej, niektore sluchawki owoduja wylaczanie sie odtwarzacza mp3
    w telefonie po przypadkowym czasie.

    Obstawiam ze to ten problem.