  • 1. Data: 2018-02-23 08:10:31
    Temat: Pytanie trochę NTG, choć nie do końca
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Dzień Dobry

    Szukam rozwiązania skryptowego na Windows (istniejącego).

    Problem:
    Urządzenie (na STM32F103; coby nawiązać do tematyki grupy :) ), produkuje na
    kartę SD pliki tekstowe w jakimś formacie (kilka kolumn pomiarów, itp).
    Potem karta SD do kompa.

    Ale, wiadomo każdy Klient ma inne potrzeby, jednemu to będzie pasowało a
    inny chce mieć poprzestawiane kolumny albo coś tam zsumowane.

    Szukam jakieś rozwiązania, za pomocą którego można szybko zmodyfikować
    sposób przetworzenia pliku tekstowego, bez potrzeby kompilacji. no i żeby to
    było standardowe wyposażenie komputera lub żeby się uruchamiało z nośnika,
    bez potrzeby instalacji.

    Wiadomo, na Linuksie jest bash, dialog, xdialog, python i cała masa innych.

    Ale chodzi o Windows, słyszałem kiedyś o PowerShell, ponoć bardzo dobre.
    Stosuje się to? Jest na standardowej instalacji Windowsa?

    Czy coś innego spełniającego w/w wymagania?

    jp

    --

    www.flowservice.pl
    www.flowsystem.pl

  • 2. Data: 2018-02-23 08:28:24
    Temat: Re: Pytanie trochę NTG, choć nie do końca
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan jacek pozniak szuka rozwiązania skryptowego na Windows (istniejącego):

> [...]
    > było standardowe wyposażenie komputera lub żeby się uruchamiało z nośnika,

    W sensie że jest zaraz po instalacji? Z tym warunkiem może być ciężko.

    > Wiadomo, na Linuksie jest bash, dialog, xdialog, python i cała masa innych.
    >
    > Ale chodzi o Windows, słyszałem kiedyś o PowerShell, ponoć bardzo dobre.
    > Stosuje się to? Jest na standardowej instalacji Windowsa?

    Na Windows też może być. Kiedyś miałem podobną potrzebę, ściągnąłem
    malutki plik awk.exe. Zadziałało. Wśród piszących oprogramowanie
    w Pythonie są wręcz tacy dziacy, którzy używają Windows (tworzony
    kod może być przeznaczony na inne platformy).

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2018-02-23 08:44:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 23 Feb 2018 08:10:31 +0100, jacek pozniak napisał(a):
    > Szukam rozwiązania skryptowego na Windows (istniejącego).
    >
    > Ale chodzi o Windows, słyszałem kiedyś o PowerShell, ponoć bardzo dobre.
    > Stosuje się to? Jest na standardowej instalacji Windowsa?

    Skomplikowane i nie doczytalem :-(

    bylo cos takiego jak WSH - Windows scripting host.
    Umozliwialo pisanie w Java script i (visual) Basic Script.
    do przetwarzania plikow tekstowych sie nadawalo.

    Ale czy nie zniklo wraz W10 ... u mnie jeszcze dziala.

    Zobacz czy masz program "wscript.exe"

    J.

  • 4. Data: 2018-02-23 09:52:58
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    jacek pozniak <j...@f...pl> napisał(a):
    > Ale chodzi o Windows, słyszałem kiedyś o PowerShell, ponoć bardzo dobre.
    > Stosuje się to? Jest na standardowej instalacji Windowsa?
    > Czy coś innego spełniającego w/w wymagania?

    PowerShell bardzo polecam. Znajdziesz go na każdym Windowsie od Visty w
    górę. Na XP można doinstalować. Jest też na Linuksa i MacOSX. Jest
    obiektowy, składnia trochę podobna do Pythona, można korzystać z klas .NET.
    Ma oczywiście wbudowaną obsługę wyrażeń regularnych, więc do obróbki plików
    tekstowych będzie jak znalazł. Jest dostępna bogata dokumentacja, książki i
    oczywiście mnóstwo materiałów w necie. Pod Windows nie ma nic lepszego w
    chwili obecnej.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 5. Data: 2018-02-23 10:07:52
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2018-02-23 o 08:10, jacek pozniak pisze:
> [...]
    > Stosuje się to? Jest na standardowej instalacji Windowsa?
    >
    > Czy coś innego spełniającego w/w wymagania?

    Nie wiem co chcesz przestawiać w tych plikach (kolejność kolumn ?) czy
    sortować wg jakiegoś kryterium.
    Generalnie w plikach bat można sporo wyrzeźbić w pętlach FOR DO
    czytając plik i rozdzielając wiersze w oparciu o jakiś znacznik
    Może wklej fragment takiego pliku

  • 6. Data: 2018-02-23 10:41:18
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Grzegorz Niemirowski wrote:
> [...]
    > plików tekstowych będzie jak znalazł. Jest dostępna bogata dokumentacja,
    > książki i oczywiście mnóstwo materiałów w necie. Pod Windows nie ma nic

    O, to jest chyba to, o co mi chodziło.
    Przynajmniej tak mi sie wydaje, po przeczytaniu info i zerknięciu na
    przykłady, na Twojej stronie.

    Dzięki

    jp

    --

    www.flowservice.pl
    www.flowsystem.pl

  • 7. Data: 2018-02-23 10:49:28
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    J.F. wrote:

    > Skomplikowane i nie doczytalem :-(
    Może i skomplikowane, ale jeśli ktoś otarł się o basha to takowym sie nie
    wydaje :)

    jp

    --
    jp

    www.flowservice.pl
    www.flowsystem.pl

  • 8. Data: 2018-02-23 10:53:39
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Jarosław Sokołowski wrote:

> [...]
    >
    > W sensie że jest zaraz po instalacji? Z tym warunkiem może być ciężko.

    > Na Windows też może być. Kiedyś miałem podobną potrzebę, ściągnąłem
    Szkoda, że niema jakiegoś takiego pakietu wszystkich uniksowych programów.
    Bo przez cygwina to nie robota.

    jp

    --

    www.flowservice.pl
    www.flowsystem.pl

  • 9. Data: 2018-02-23 10:55:00
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

> [...]
    > Generalnie w plikach bat można sporo wyrzeźbić w pętlach FOR DO
    > czytając plik i rozdzielając wiersze w oparciu o jakiś znacznik
    Wydaje mi się, że już znam odpowiedz: Powershell
    Standardowe cmd to chyba zbyt uciążliwe by było.

    jp

    --

    www.flowservice.pl
    www.flowsystem.pl

  • 10. Data: 2018-02-23 11:18:44
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2018-02-23 o 10:49, jacek pozniak pisze:

    > Może i skomplikowane, ale jeśli ktoś otarł się o basha to takowym sie nie
    > wydaje :)

    Jak ktoś się otarł o basha to może cygwin?

    Pozdrawiam

    DD