  • 1. Data: 2015-04-10 10:38:23
    Temat: Smar TF Teflon Silikon - uszczelki samochodowe drzwi
    Od: RD <r...@g...com1>

    Hej,

    Czy Smar TF teflon+silikon będzie miał zastosowanie do uszczelki
    samochodowej drzwi? Chodzi o konserwację/smarowanie starej uszczelki.

    Nie chciałbym, aby brudził za każdym razem, gdy ktoś złapie za uszczelkę
    drzwi.

    Pozdr,

  • 2. Data: 2015-04-10 16:18:23
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-04-10 o 10:38, RD pisze:
> [...]
    > samochodowej drzwi? Chodzi o konserwację/smarowanie starej uszczelki.
    >
    > Nie chciałbym, aby brudził za każdym razem, gdy ktoś złapie za uszczelkę

    Z tego, co widzę, to smar ten jest w tubce, a więc będzie gęsty i nie
    bardzo się uda cienko posmarować, czyli, że może brudzić.
    Ja stosuję z dobrym skutkiem silikon w sprayu. Opakowanie kosztuje coś
    koło 9 zł. Psikam bezpośrednio na uszczelkę, albo na szmatkę i tą
    szmatką smaruję uszczelki.
    Jacek

  • 3. Data: 2015-04-10 17:01:01
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 10 kwietnia 2015 10:38:26 UTC+2 użytkownik RD napisał:
> [...]
    > samochodowej drzwi? Chodzi o konserwację/smarowanie starej uszczelki.
    >
    > Nie chciałbym, aby brudził za każdym razem, gdy ktoś złapie za uszczelkę

    Po co taki cyrk jak nie konserwowane uszczelki drzwi wytrzymują 20 i więcej lat? Na
    zimę wystarczy dowolną pastą woskową posmarować drzwi w miejscach gdzie przylegają
    uszczelki.

  • 4. Data: 2015-04-11 12:50:27
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-04-10 o 17:01, k...@g...com pisze:

    > Po co taki cyrk jak nie konserwowane uszczelki drzwi wytrzymują 20 i więcej lat? Na
    zimę wystarczy dowolną pastą woskową posmarować drzwi w miejscach gdzie przylegają
    uszczelki.

    Być może RD chce odświeżyć lekko już sparciałe uszczelki.
    Wtedy sensowne jest ich dokładne umycie (izopropanol? sucha benzyna?) i
    przesmarowanie _nie_mineralnym_ olejem, czyli np. na bazie silikonu.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2015-04-11 14:06:28
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 11 kwietnia 2015 12:50:29 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    > Wtedy sensowne jest ich dokładne umycie (izopropanol? sucha benzyna?) i
    > przesmarowanie _nie_mineralnym_ olejem, czyli np. na bazie silikonu.

    Ale takie odświeżanie jak bryczka ma ćwierć wieku.

  • 6. Data: 2015-04-12 12:29:45
    Od: RD <r...@g...com1>

    W dniu 2015-04-11 o 14:06, k...@g...com pisze:

    > Ale takie odświeżanie jak bryczka ma ćwierć wieku.

    Dzięki Panowie.

    Raczej chciałem zapobiec rozpadnięciu się uszczelek. Źle nie wyglądają,
    ale jeżdżę tym autem już jakieś 7-8 lat (auto z 2002 roku) i nie chcę
    przykrych niespodzianek. Na zasadzie - lepiej działać przed, niż płakać
    po. Jeśli silikon w sprayu pomoże (a na pewno nie zaszkodzi) - to jestem
    za. :-) Uszczelek nigdy nie smarowałem, nie konserwowałem - po prostu
    jeżdżę autem.

    Zresztą, przyszła wiosna i chyba z tego powodu wziąłem się za kilka
    drobiazgów, które denerwowały przez dłuższy czas. Żony myją okna, a
    mężowie pucują dojrzałe auta? ;-)

    Pozdrawiam,
    Rafał